Gå til innhold

Er det normalt at kvinner blir tynnere i håret med alderen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 39 år og har opplevd at håret over pannen har blitt gravis tynnere og at hårlinjen har trukket seg litt bakover de siste ti årene. Har fått tre barn i løpet av denne tiden og har hatt en krevende jobb.

En hudlege fortalte meg at jeg har flekkvist hårtap, og at jeg bare må krysse fingrene for at det ikke går fort. Da hun (raskt) så på håret, hadde jeg imidlertid akkurat mistet veldig mye hår etter graviditet.

Når jeg ser på hårfestet til kvinner i samme alder, kan det se ut til at mange naturlig får litt tynt og stusselig hår med årene. En frisør har også sagt til meg at det er veldig vanlig at man blir tynnere i håret etter hvert. Det jeg lurer på, er om dere her kan bekrefte eller avkrefte at dette er helt normalt 😅 Vil selvfølgelig gjerne få høre at dette bare er en del av aldringen og ikke nødvendigvis flekkvist hårtap.

Anonymkode: 5162f...943

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange mister hår og opplever at håret blir tynnere når de kommer i overgangsalderen. Hårtap i overgangsalderen er normalt. Kvinner får sjelden krone eller måne og helt skallede områder, slik menn gjør. Hårtap som et resultat av overgangsalder vil ofte være permanent, men mange kan også oppleve gjenvekst av hår.

Anonymkode: cd4a4...297

AnonymBruker
Skrevet

Hårtap pga graviditet er ganske vanlig men det snakkes lite om det. Hårtap under overgangsalder er veldig vanlig og hvis du ser på eldre damer så ser du at mange fortsetter å miste hår og blir ganske så tynne i håret.

Anonymkode: e446c...66e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er 39 år og har opplevd at håret over pannen har blitt gravis tynnere og at hårlinjen har trukket seg litt bakover de siste ti årene. Har fått tre barn i løpet av denne tiden og har hatt en krevende jobb.

En hudlege fortalte meg at jeg har flekkvist hårtap, og at jeg bare må krysse fingrene for at det ikke går fort. Da hun (raskt) så på håret, hadde jeg imidlertid akkurat mistet veldig mye hår etter graviditet.

Når jeg ser på hårfestet til kvinner i samme alder, kan det se ut til at mange naturlig får litt tynt og stusselig hår med årene. En frisør har også sagt til meg at det er veldig vanlig at man blir tynnere i håret etter hvert. Det jeg lurer på, er om dere her kan bekrefte eller avkrefte at dette er helt normalt 😅 Vil selvfølgelig gjerne få høre at dette bare er en del av aldringen og ikke nødvendigvis flekkvist hårtap.

Anonymkode: 5162f...943

Det er svært vanlig ja. Jeg gikk til legen pga store mengder håravfall over lengre periode etter jeg fylte 38 ca. Alle prøver og undersøkelser var fine. Mangler ingenting. Er frisk og fin ellers. ‘Kvinnelig håravfall’ var diagnosen. Og ble forklart at 30% av alle kvinner får det fra de nærmer seg 40 år og utover. Er nok av samme grunn såpass mange klipper seg i kortere frisyrer disse årene. Ikke fordi de følger en mote for alderen. Tror de aller aller fleste kvinner innerst unne ønsker en lang fyldig hårmanke enten de er 20 år eller 40-50 år. Men at de færreste har dette etter de har bikker 40-45 år.

Selv er jeg 45 nå og jeg røyter fortsatt. Men klarer ikke å gi slipp på skulderlangt hår. Det er min identitet. Sjekkernåut hår Clips på nettet for å jukse litt. Har hatt en tidligere med ekte hår som  er brukt flittig i mange år, men på tide å fornye.

Anonymkode: 7cb6d...843

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vanlig. 

Anonymkode: 3cbfd...193

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...