Gå til innhold

Har kvinner og menn like høy sexdrift?

Har kvinner og menn like høy sexdrift?  

51 stemmer

1. 1. Har kvinner og menn like høy sexdrift?

• Ja
      16
    • Nei
      35

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: 5ea1e...7b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ikke sammenlignes. Kvinner har en iboende svak drift, som har et mye større potensial enn mannens ved riktig stimulering. Mannen har bare tilsynelatende en sterkere drift, fordi hans drift er lettantennelig, og kommer fra kvinner generelt, ikke et fåtall av dem, men fra utallige kvinner. En kvinne får i mer begrenset grad sin lyst stimulert utenfra, og da fra et mindre utvalg av menn. Jeg tror enkelte kvinner har en mye større lyst enn de aller fleste menn, og flertallet av menn har større lyst enn de fleste kvinner. Toppene er altså forbeholdt kvinner, gjennomsnittet er høyest for menn. Bare vill gjetting fra meg, jeg tar sikkert helt feil. Men det betyr ingen ting. Jeg kaster bare et lodd inn i den store gjettekonkurransen.

Anonymkode: d6723...97c

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan ikke sammenlignes. Kvinner har en iboende svak drift, som har et mye større potensial enn mannens ved riktig stimulering. Mannen har bare tilsynelatende en sterkere drift, fordi hans drift er lettantennelig, og kommer fra kvinner generelt, ikke et fåtall av dem, men fra utallige kvinner. En kvinne får i mer begrenset grad sin lyst stimulert utenfra, og da fra et mindre utvalg av menn. Jeg tror enkelte kvinner har en mye større lyst enn de aller fleste menn, og flertallet av menn har større lyst enn de fleste kvinner. Toppene er altså forbeholdt kvinner, gjennomsnittet er høyest for menn. Bare vill gjetting fra meg, jeg tar sikkert helt feil. Men det betyr ingen ting. Jeg kaster bare et lodd inn i den store gjettekonkurransen.

Anonymkode: d6723...97c

Så.. Nei?

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring som mann er at vi er stabilt kåte hele tiden. Kvinner derimot svinger mer. De kan ofte virke mindre kåte, men hvis det først tar fyr, da holder ingen mann følge. Selv den mest jomfrulige nonne kan bli til en umettelig nymfoman. 

Anonymkode: a3c9f...939

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring som mann er at vi er stabilt kåte hele tiden. Kvinner derimot svinger mer. De kan ofte virke mindre kåte, men hvis det først tar fyr, da holder ingen mann følge. Selv den mest jomfrulige nonne kan bli til en umettelig nymfoman. 

Anonymkode: a3c9f...939

Så hva skal til for at de blir sånn?

Skrevet

De kan ha det. Det er ikke sånn at alle menn har like høy libido, eller lav for den saks skyld. Eller at alle kvinner har samme nivå av lyst. Noen er aseksuelle, uavhengig av kjønn. Og noen kan være hyperseksuelle, igjen uten at det har noe med kjønn å gjøre.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så hva skal til for at de blir sånn?

Jeg var veldig kåt i mitt ene forhold, som varte i 3 år. Men han behandlet meg bra, og han tok på meg, klemte meg og kysset meg mye i løpet av dagen. Så jeg gikk rundt kronisk våt.

Ellers i mine forhold så har jeg vært veldig kåt i starten, for da har de vært veldig fysiske, og behandlet meg bra. Men så kommer hverdagen, og de slutter å klemme, ta på meg og kysse meg. De bidrar veldig lite hjemme. Og jo mindre fysiske de blir, og samtidig kaller meg for klengete da jeg prøver å klemme, de eller gi de kyss. Så slutter man selv og prøve etter en stund. 

Så forventer de sex da vi legger oss. Samtidig som de ikke har tatt på meg en eneste gang i løpet av dage, ikke gitt klem eller kyss. Beklager men da er ikke jeg veldig kåt.

Anonymkode: 563b7...ad9

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var veldig kåt i mitt ene forhold, som varte i 3 år. Men han behandlet meg bra, og han tok på meg, klemte meg og kysset meg mye i løpet av dagen. Så jeg gikk rundt kronisk våt.

Ellers i mine forhold så har jeg vært veldig kåt i starten, for da har de vært veldig fysiske, og behandlet meg bra. Men så kommer hverdagen, og de slutter å klemme, ta på meg og kysse meg. De bidrar veldig lite hjemme. Og jo mindre fysiske de blir, og samtidig kaller meg for klengete da jeg prøver å klemme, de eller gi de kyss. Så slutter man selv og prøve etter en stund. 

Så forventer de sex da vi legger oss. Samtidig som de ikke har tatt på meg en eneste gang i løpet av dage, ikke gitt klem eller kyss. Beklager men da er ikke jeg veldig kåt.

Anonymkode: 563b7...ad9

SÅ dette! Som kvinne opplever jeg at jeg kan oppleve at det nærmest ikke kan bli nok om jeg behandles riktig. Men med en mann som tar meg for gitt og syns han skal få komme i meg på slutten av dagen, bare fordi, så er jeg tørr som sandpapir. Mange menn forstår ikke at kvinner har et annet tenningsmønster og at vi trenger oppmerksomhet og å bli sett for å bli tent. Det er ikke som en maskin som skrus av og på, konteksten teller så utrolig mye.

Anonymkode: 210e9...8cc

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg svarte ja, for mener vi har like høy sexlyst i starten.. Men kvinner er soleklar vinnere, når det gjelder utholdenhet og antall orgasmer👏Men samtidig øker sexlysten min betraktelig, av å høre på mange orgasmer. Så en litt sliten pikk blir jo erstattet med fingrene, dildo og oralen. Da klarer jeg nesten ikke å slutte.. for det er så godt å stimulere, så godt å høre og se hennes orgasmer🥰 
Konklusjon: jeg er ikke så utholdene i samleie, for sexlysten daler. Men veldig utholdende på sex, for da får jeg bare mere sexlyst..

AnonymBruker
Skrevet

Det er individuelt. Stor variasjon hos både kvinner og menn. En noe høyere lyst i snitt hos menn, men i en ideell verden der for mange kvinner slipper å innlede sitt seksuelle liv med overgrep og dårlig sex på grunn av for mange menns egoisme og dårlige seksuelle forståelse, så ville nok mye vært annerledes. Bortsett fra de aseksuelle selvfølgelig (som det er omtrent like mange av av begge kjønn) et det sørgelig ofte at kvinner ikke får muligheten til å leve opp til sitt seksuelle potensiale. 

Snakker man med menn som har svært god seksuell forståelse og som er dyktige og rause elskere forteller de om kvinner på helt andre måter enn menn som ikke helt har skjønt hvordan de får kvinner til å blomstre opp til sitt fulle potensiale. Under slike menns dyktige behandling blir ofte selv kvinner som trodde de ikke var spesielt seksuelle av seg gjerne noe helt  annet enn lite/slik måtelig kåte, og de mennene omtaler gjerne kvinner som en enorm seksuell naturkraft og med kapasitet en mann ikke så enkelt kan leve opp til. 

I utgangspunktet tenker jeg at kvinner så absolutt har evnen i seg til å være vel så seksuelle som de mest kåte menn, men dårlig til middelmådig sex og dårlige holdninger og opplevelser medfører dessverre at det seksuelle er en stor skuffelse som ikke inspirerer til å blomstre opp til sitt potensiale hos veldig mange kvinner. Det er ikke veldig uvanlig at kvinner blir både 40 og 60 år uten å virkelig ha opplevd skikkelig deilig sex. Vår kultur bidrar ikke akkurat til god seksuell forståelse hos verken kvinner eller menn. Så er jo noen av oss så heldige at vi treffer på en mann som trykker på de rette knappene, og hva som faktisk bor i oss, hvilket potensiale det er der, kan da bli en voldsom overraskelse for oss selv også. 

Jeg var såpass heldig at jeg var under 30 da jeg møtte mannen som endret meg fra å tenke på sex som litt koselig og litt godt innimellom, men trolig best for menn, til full fyr. Jeg har venninner som ble over 40 før det skjedde, og noen som aldri har opplevd slikt. Har man imidlertid opplevd dette har man også en gang for alltid lært hva som ligger som potensiale i oss, og det er ikke noe labert og lite spenstig. Den seksuelle kraften som da slippes løs tror jeg på ingen måte at ligger tilbake for det menn har i seg. 

Potensialet må imidlertid få muligheten til å blomstre for at dette skjer, og det skjer ofte ikke. Ikke menns skyld alene det, for vi har den kultur vi har angående dette, og vi kvinner vet ofte ikke bedre selv heller. Til noen viser oss hva som ligger i oss. 

Anonymkode: 2b077...77a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kvinner derimot svinger mer. De kan ofte virke mindre kåte, men hvis det først tar fyr, da holder ingen mann følge.

ååååååååå, dette trengte jeg å lese! Jeg er altså normal alikevel!  

Er godt voksen og vel så det, og står i starten av et forhold hvor jeg omtrent går av skaftet bare ved å ta på ham. Han er fornøyd med sex én gang i en 24 timers syklus, mens jeg oppfører meg som en duracellkanin! 

Det som er så paradoksalt er at i det forrige langvarige forholdet jeg var i så mistet jeg sex-lysten totalt. Derfor gikk jeg egentlig ut ifra at "det var det" liksom. Jeg har blitt for gammel for sex 

Anonymkode: 6bae5...da6

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (7 timer siden):

De kan ha det. Det er ikke sånn at alle menn har like høy libido, eller lav for den saks skyld. Eller at alle kvinner har samme nivå av lyst. Noen er aseksuelle, uavhengig av kjønn. Og noen kan være hyperseksuelle, igjen uten at det har noe med kjønn å gjøre.

Ja det er individuelt som med alt annet. Men det er tross alt testosteronet i oss som styrer sexlysten og mtp at menn (heldigvis) har mer testosteron enn kvinner, så er det jo logisk at de også har høyere sexdrive.

Anonymkode: 7d520...eff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de fleste menn har høyere lyst enn de fleste kvinner. Kan ha noe med at menn ofte har spontan lyst og er lite påvirket av hormonelle svingninger, mens kvinner ofte har responsiv lyst og kan bli påvirket av sin hormonelle syklus. 

Likevel tror jeg at kvinner med høy lyst har høyere lyst enn de fleste menn, selv om det kanskje ikke er så mange slike kvinner. 

Så flere menn med høy lyst enn kvinner med høy lyst, men kvinner med høy lyst har gjerne høyere lyst enn menn generelt.

Jeg er en kvinne med høy lyst og tror jeg utkonkurrerer de fleste menn der. 

Anonymkode: f13e2...11e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker den beste målestokken er onani. Menn onanerer mye mer, og det kan ikke forklares med dynamikk i parforhold.

Det at kvinner trenger mer tid og er mer avhengige av at alt er på stell i forholdet og ellers kan rett og slett være lavere lyst. Den enkleste forklaringen er ofte den beste.

Forskjellen er ikke enorm, men jeg tror menn har mest sexlyst.

Anonymkode: 821dd...d39

AnonymBruker
Skrevet

I gjennomsnitt så vil jeg si menn ligger en god del hakk over. 

For nesten alle menn så er det helt utenkelig å gå mange dager uten orgasme, kvinner derimot virker ikke ha store problemer med å legge vekk onani for en lengre periode, det i seg selv sier meg at det er stor forskjell på kjønnene her 

Anonymkode: ffe7b...170

Skrevet

Jeg tipper at forskningen vil vise at menn, i snitt, har mer lyst enn kvinner nesten samme hvordan du velger å måle lyst.

Skrevet

Det kommer an på om man ser på individnivå eller gruppenivå. Som ung hørte jeg følgende sammenligning: "Menn er som fotballer og kvinner som godstog"

Det vil si at menn tenner lett, men også stopper lett. Kvinner tenner langsommere, men når de først er i fart, er de vanskelige å stoppe. 

Dette er selvsagt generalisering og grov forenkling, men jeg tror det også kan være sant, i alle fall  på gruppenivå.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man hører alltid at det er mannen som har mest, men jeg personlig har erfaring med eksmannen, og tre av venninnene mine har sagt at de har mer sexlyst enn mannen min og ikke får nok hjemme. Så er en myte at mannen alltid vil. 

Anonymkode: 79fdc...a59

• Hjerte 1
Skrevet

Blir som å spørre hva som er lengst av et nylontau og et tau av hamp. 

Det er veldig individuelt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man hører alltid at det er mannen som har mest, men jeg personlig har erfaring med eksmannen, og tre av venninnene mine har sagt at de har mer sexlyst enn mannen min og ikke får nok hjemme. Så er en myte at mannen alltid vil. 

Anonymkode: 79fdc...a59

I mine forhold er det nok hun/dama som har hatt oftest lyst.

Jeg har aldri vært utpreget seksuell av meg da. Jeg elsker å ha lenge sex. Feks en helg hvor vi bare sover, spiser og har sex. Men det er ikke ofte jeg har lyst. Gidder nesten aldri å prioritere/initiere sex i hverdagen. Akkurat som om jeg glemmer det litt. Jeg kunne nok lett gått et år i forhold uten sex, om ikke partner selv tok initiativ.

Anonymkode: f6e9a...7c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...