Gjest Olapalola| Skrevet 15. februar 2006 #1 Skrevet 15. februar 2006 Jeg er veldig glad i kjæresten min, men når det kommer til kjærtegn så tar han mye mer på meg enn jeg på ham. Jeg liker selvfølgelig kjærtegnene og det faller meg ikke inn å trekke meg unna. Så det jeg lurer på er om noen som er den som kjærtegner mest i sitt forhold kan si om det gjør noe? Om de føler at kjæresten er mindre glad i dem på grunn av det? Jeg viser jo at jeg er glad i ham på andre måter. Olapalola - vet egentlig svaret, men ville bare sjekke
lille meg... Skrevet 15. februar 2006 #2 Skrevet 15. februar 2006 alle har forskjellig behov for kroppskontakt, både ved å ta og gi- gjør det du føler er riktig!!
Gjest arc Skrevet 15. februar 2006 #3 Skrevet 15. februar 2006 Jeg er selv veldig "fysisk", og har vært i forhold hvor den andre parten IKKE har vært det. For meg var det veldig sårende å ikke "bli tatt på" så mye som jeg forventet/ønsket. Savnet respons og nærhet, og trodde han ikke hadde lyst til å ta på meg, og at han ikke var så glad i meg som jeg var i ham. Det hadde sikkert, bl.a, en god del med min egen usikkerhet å gjøre, og jeg er ikke like nærtagen i dag. Men for meg er det veldig viktig med fysiske kjærtegn, og nå kunne jeg ikke tenke meg å være i et forhold hvor dette manglet. Men vi er jo forskjellige. Det beste er om du spør kjæresten din om dette er et problem for ham. Og fortelle hvordan du føler, og hvorfor du ikke er like "fysisk" som vedkommende.
BMD Skrevet 15. februar 2006 #4 Skrevet 15. februar 2006 Det gjør noe. Helt klart. Det er ikke sånn at jeg blir såret og tror hun ikke er glad i meg, men over tid går det helt klart ut over gnisten i forholdet når jeg alltid føler jeg er den eneste som trekker på et område som er viktig for meg. Det med å vise kjærlighet på andre måter er ikke nødvendigvis en bankersmåte. Det forutsetter at du viser det på måter kjæresten din oppfatter og setter pris på. Jeg tror både du og kjæresten din vil få det bedre hvis du begynner å bli bevisst på å gi ham mer kjærtegn og småbølle litt med ham.
Gjest Olapalola| Skrevet 15. februar 2006 #5 Skrevet 15. februar 2006 Takk, dere. Vi er helt i oppstarten så dere har hjulpet meg å ta tak i dette før det er blitt et problem.
monikabrx Skrevet 15. februar 2006 #6 Skrevet 15. februar 2006 Alle har vi forskjellige behov for nærhet.... Mannen min vil absolutt ligge klint oppå meg om natta, jeg vil helst ligge "alene" når jeg skal sove. (Får claus) mannen min sier att han er lei av att jeg roper på claus når han ligger i senga, og att den dagen han tar oss på fersken blir det bråk :grine2: :grine2:
hecuba Skrevet 15. februar 2006 #8 Skrevet 15. februar 2006 Alle har vi forskjellige behov for nærhet.... Mannen min vil absolutt ligge klint oppå meg om natta, jeg vil helst ligge "alene" når jeg skal sove. (Får claus) mannen min sier att han er lei av att jeg roper på claus når han ligger i senga, og att den dagen han tar oss på fersken blir det bråk :grine2: :grine2: ← Jeg er underernært på kos og klemmer. Tar alt jeg får! (og tar kanskje litt også? ) Men jeg respekterer dersom den andre ikke har så lyst til å bli kost på der og da...
Gjest Gorgonzola Skrevet 16. februar 2006 #9 Skrevet 16. februar 2006 Kan være tricky det der. Jeg er helt klart den mest fysiske i mitt/vårt forhold, simpelthen fordi jeg digger å ta på min kjære. Det kan være alt fra å stryke på ryggen, stryke henne over kinnet, på hendene eller gi henne fotmassasje. Tidligere har vi hatt noen runder på "det er for lite sex", initiert av meg og jeg tror at det fremdeles er slik at hvis hun stryker/tar på meg er hun redd for at jeg tolker det dithen at nå blir det sex. Det stemmer nok til tider men slettes ikke alltid. Utfordringa (for meg) ligger i å fortelle henne at jeg ønsker at hun skal ta mer på meg uten at det oppfattes som surmaget kritikk. For det ønsker jeg! Hun mener selv at hun er ganske flink til å ta på meg i det daglige mens jeg ikke deler den oppfatningen, da er utfordringa enda større. Dessuten har vi nok ulike preferanser om begrepet. Eksempel: Hvis hun kommer bort til meg og legger hodet på skuldra mi, holder meg rundt livet og jeg tar omkring henne og stryker henne over rygg og skuldre så er det innenfor det hun definerer som at hun er flink til å ta på meg, jeg mener at det ikke kommer inn i kategorien. Hvem som har rett? Tja - si det. Kanskje jeg får innspill fra noen her inne på det? Et annet eksempel er hvis hun reiser seg og kommer bort til meg (i stolen foran TV'en f.eks.), setter seg i fanget mitt og legger armene rundt nakken min og kysser meg mens jeg holder rundt henne og stryker henne enten over ryggen eller lårene. Da er jeg mer enig at hun er flink til å ta på meg (selv om hun egentlig ikke gjør det med unntak av kyssinga som jeg setter veldig pris på) Opinions anyone?
BMD Skrevet 16. februar 2006 #10 Skrevet 16. februar 2006 Jeg synes begge eksemplene du nevner høres veldig koselige ut. Har litt problemer med å se forskjellen. Er det det at det ikke er ensidig du tenker på? Utfordringa (for meg) ligger i å fortelle henne at jeg ønsker at hun skal ta mer på meg uten at det oppfattes som surmaget kritikk. Kjenner meg igjen her ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå