Gå til innhold

Sitte mellom barna i baksetet eller i forsetet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er sikkert et håpløst spørsmål,.

Har fått vårt andre barn og har kjørt et par turer med hele familien. Fant ut at det var skikkelig trangt å sitte mellom et småbarns- og et spedbarnssete i baksetet. Vurderer å sitte i forsete for egen komfort. 

Hva er egentlig vanlig? Hva gjør dere om et av barna gråter? 

Anonymkode: 94510...283

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et  av barna i framsetet?

Alternativt større bil med romsligere baksete.

Anonymkode: 508cf...7cd

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har fått vårt andre barn og har kjørt et par turer med hele familien. Fant ut at det var skikkelig trangt å sitte mellom et småbarns- og et spedbarnssete i baksetet. Vurderer å sitte i forsete for egen komfort. 

Kommer jo an på gråten..men jeg satt bak en liten stund ...oh så satt jeg bare foran etter det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Satt bak pga oppkast, med en gang det roet seg flyttet jeg meg frem

Anonymkode: e82f6...68e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sitter foran og har gjort det hele tiden. Når de var små så stoppet vi ved behov (mye gråt og lengre turer), men som regel har vi kunnet kjøre det som er planlagt. 

Hvis man ønsker å sitte sammen med ungene ville jeg satt nyfødt foran og en voksen bak sammen med eldste. 

Anonymkode: d6dd2...3cb

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter fremme, har speil så vi kan se babyen og tar jeg ned solskjermen og åpner speilet ser hun meg også i sitt speil. 

Anonymkode: 9db74...8cf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det eldste barnet kan kanskje gi smokk/kose? Vi hadde storesøster i midten, hun var da tre år og hjalp til masse på biltur. 

Anonymkode: 55225...c2f

• Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her har vi voksene altid sittet framme. På lengre turer tok vi noen flere stopp. Ved gråt stoppet vi altid for å sjekke. Hadde og speil slik at vi kunne se barna

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Satt bak pga oppkast, med en gang det roet seg flyttet jeg meg frem

Anonymkode: e82f6...68e

Samma her. Satt kun i midten bak i en periode med et barn som lett kastet opp på tur og da satt jeg klar med spyposen. Når det roet seg satte jeg meg frem. 

Anonymkode: bae3c...e4a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar. Var egentlig ikke klar over at det var lov å  ha et barnesete i forsetet, det er jo og en mulighet. Skulle nok hatt en større bil, ja, men vi må nok klare oss med den vi har ei stund til. 

Det var nyttig for meg å lese hvordan andre har løst dette. Takk igjen! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begge barna bak. 

Anonymkode: 8685f...404

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har alltid sittet foran, barna bak. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lidhun skrev (3 minutter siden):

Vi har alltid sittet foran, barna bak. 

Samme her.

Anonymkode: 7914a...293

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tusen takk for alle svar. Var egentlig ikke klar over at det var lov å  ha et barnesete i forsetet, det er jo og en mulighet. Skulle nok hatt en større bil, ja, men vi må nok klare oss med den vi har ei stund til. 

Det var nyttig for meg å lese hvordan andre har løst dette. Takk igjen! 

Bare husk å skru av airbag, fører skal også ha fri sikt til sidespeil. Ellers kan dere bare sette et barn foran om dere ønsker det. 

Anonymkode: 8a6b5...36a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har aldri falt meg inn at en av oss skal sitte mellom barna bak. Vi stopper ved behov. 

Anonymkode: fc102...50f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter mellom baby og barnet bak. Da unngår vi unødvendige stopp ved gråt og slipper som regel høylytt gråt der man ikke kan stoppe. Jeg blir ekstremt stressa når baby gråter. 

Anonymkode: 4254b...36f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri sittet bak mellom barnet, ikke engang hjem fra sykehuset. Vi har hatt speil så vi har sett de, ene barnet måtte holde hånd for å sovna så da satt jeg med hånden bøyd bak i baksete. 

Anonymkode: 6cdac...e34

• Nyttig 1
Skrevet

Vi satt alltid foran og stoppet heller ved behov. Skal sies at våre aldri har vært utrolig på biltur så behovet for å stoppe har i hovedsak dreid seg om bleieskift eller mating eller ved bilsyke hvor det da har vært behov for å stoppe og ta en liten luftetur og ingenting av dette ville vært mulig å gjøre i fart med en voksen sittende i baksetet uansett. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sitter du bak? Må jo være en spesiell grunn...? Jeg har kun sittet bak om vi har vært tre voksne (som når vi har onkel uten bil langveisfra på besøk og vi skal noe som krever bil), og jeg er minst av oss.

Vi har heller hatt hyppige pauser ved behov. Vi gir ikke mat uten tilsyn (tar da pause, jeg setter meg ikke bak for at de skal kunne spise i bilen), og de har ikke leker med kvelningsrisiko. Ved bilsyke tar vi pauser, og er det oppkast, så stanser vi og skifter. Andre behov er ellers bleieskift, gråt av annen type at ungen vil hjem ol... Jeg ville aldri gidda å trykke meg sammen mellom bilstolene bak, med mindre det er en spesiell grunn til det. 

Anonymkode: 3766a...6d4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor sitter du bak? Må jo være en spesiell grunn...? Jeg har kun sittet bak om vi har vært tre voksne (som når vi har onkel uten bil langveisfra på besøk og vi skal noe som krever bil), og jeg er minst av oss.

Vi har heller hatt hyppige pauser ved behov. Vi gir ikke mat uten tilsyn (tar da pause, jeg setter meg ikke bak for at de skal kunne spise i bilen), og de har ikke leker med kvelningsrisiko. Ved bilsyke tar vi pauser, og er det oppkast, så stanser vi og skifter. Andre behov er ellers bleieskift, gråt av annen type at ungen vil hjem ol... Jeg ville aldri gidda å trykke meg sammen mellom bilstolene bak, med mindre det er en spesiell grunn til det. 

Anonymkode: 3766a...6d4

Sitter bak pga nyfødt spedbarn som gråter lett i bil. Må skygge for sol med jevne mellomrom og tørke gulp. Satt i forsetet før, fireåringen vil sitte i fred. 😆 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...