Gå til innhold

Gå tur i 20 minutter mens barnet sover?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi savner å gå kveldsturer sammen som vi pleide å gjøre før barn. Det er veldig bra for oss som par, merker vi.

Nå sover barnet godt om nettene og vi funderer på å begynne med det igjen noen ganger i uka. 

Tanken er at mannen blir med på halve turen og jeg går resten alene. Så får vi i det minste litt tid sammen.

Men er det innafor? Vi tenkte ta med babycall med kamera og lyd. Er hjemme innen få minutter hvis barnet skulle gråte.

Anonymkode: 24dbc...0d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri gjort det. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke greit. Det syns nok du og innerst inne, ellers hadde du ikke spurt. 

Anonymkode: aca6c...04e

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig på grensen til omsorgssvikt.

Anonymkode: 923a2...be0

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Slik er det når man får barn. Forholdet blir satt litt på vent til ungene blir litt større. 

Anonymkode: 70fd7...11f

• Liker 19
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke innafor! 

Anonymkode: 67310...14b

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er barnet? Høres ut som det er snakk om er lite barn?

Om det er snakk om en 2 åring så absolutt ikke!
Jeg går ikke på butikken som ligger 2 minutter unna… Er det snakk om en 7 åring så tenker jeg det er noe helt annet. 

Anonymkode: 30af0...56d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke greit. 

Skulle egentlig vært unødvendig å si at dette er ugreit, dere burde egentlig skjønt dette av dere selv.

Hvorfor tenker dere at dette skal være greit? 

Anonymkode: 39918...c83

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Hæææ? Omsorgssvikt? For det første, hvor gammel er barnet og hvor trygt er det med tanke på hvor dere bor? Og hvordan er det normale sovemønsteret til barnet? 

Om barnet vanligvis pleier å sove trygt så ser jeg ingen problemer? 

Det finnes for eksempel folk som driver gård og som er ute i fjøs eller på jorder og kommer tilbake til barna sine om de våkner. Eller hva er forskjellene på å være noen minutter borte og for eksempel klippe plenen og ikke høre barner? Jeg ser ikke på det som et problem overhodet om barnet er trygt, er trygt selv og at ikke "noen minutter" er 10 minutter. Ti minutter alene og redd er *lenge*

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Men har vært borti foreldre som drar ut på fest mens barna er hjemme og sover.

Anonymkode: 31c27...0b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rekker signal på Babycall flere minutter i gangavstand? 

Jeg har Babycall til over 2000 kr, og den rekker så jeg kan sitte hos naboen akkurat. 

Anonymkode: 07411...572

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Litt dumt hvis det skulle begynne å brenne. Litt dumt av en rekke andre grunner også. Parforholdet må dere nok pleie på andre, mer ansvarlige måter.

Anonymkode: 4af28...30b

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Avhengig av alder. Tenk hvis ungen får opp noe mageinnhold. Barnet kan kanskje ikke snu seg eller fatter å gjøre egne grep for å unngå å aspirere til lungene.. I verste fall kan du komme hjem til et dødt barn eller et blått fjes..

Anonymkode: d64da...7c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 7f981...f41

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Avhengig av alder. Tenk hvis ungen får opp noe mageinnhold. Barnet kan kanskje ikke snu seg eller fatter å gjøre egne grep for å unngå å aspirere til lungene.. I verste fall kan du komme hjem til et dødt barn eller et blått fjes..

Anonymkode: d64da...7c5

Eh, akkurat dette kan jo ungen gjøre i mens du sitter i stuen også. 

Anonymkode: 059ca...af4

• Liker 16
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er innafor. Det kan oppstå akutte situasjoner, da er det ikke nok at du er hjemme «innen få minutter». Regner med dette dreier seg om ett lite barn. Dere må nok heller finne andre måter å bruke tiden sammen som par på kvelden. Når barnet blir eldre kan man igjen gjøre sånne ting, eller man kan ha barnevakt. 

Anonymkode: 36a9b...9e6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh, akkurat dette kan jo ungen gjøre i mens du sitter i stuen også. 

Anonymkode: 059ca...af4

Ja, eller om du er på do. Eller dusjer. Eller går ut med søpla. Eller henter posten... 

• Liker 6
Skrevet

Man drar jo ikke fra ett barn. Er du helt tett? På grensen til omsorgssvikt. Skam dere. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene til Madeleine McCann syntes jo at det var helt innafor å gå fra sovende barn.

Kan ikke ungen ligge i vogn/bæresele under kveldsturen?

Anonymkode: 4af28...30b

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...