AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #1 Del Skrevet 7. juli 2024 Jeg har så innmari lyst på avkokt/kald laks. Det minner meg skikkelig om barndom og sommere hos besteforeldre i Nord-Norge. Jeg husker at de fisket laksen sin selv som bestefar skjærte skiver av og som de kokte. Jeg har ikke mulighet til å fiske selv og har heller ingen fiskeforhandler i nærheten. Det nærmeste jeg kommer er en coop som selger "fersk" fisk i aluminiumsbakker. Vil disse funke til å lage kald laks? Eller bør det være skiver? Anonymkode: 213fb...9cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #2 Del Skrevet 7. juli 2024 Kan fint bruke filet😊 Jeg bruker det til middager, restene sparer jeg til dagen etter å spiser kald på grovbrød og rømme 🤤 Anonymkode: f88a0...fd5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #3 Del Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Kan fint bruke filet😊 Jeg bruker det til middager, restene sparer jeg til dagen etter å spiser kald på grovbrød og rømme 🤤 Anonymkode: f88a0...fd5 Åh takk for at du tok deg tid til å svare og gir meg tips til hva man kan bruke rester til! Da skal jeg prøve meg til uka! Anonymkode: 213fb...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #4 Del Skrevet 7. juli 2024 Det fungerer fint som den over skrev. Mulig laksekoteletter selges i frysedisken? Anonymkode: d3d0b...ef0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #5 Del Skrevet 7. juli 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Kan fint bruke filet😊 Jeg bruker det til middager, restene sparer jeg til dagen etter å spiser kald på grovbrød og rømme 🤤 Anonymkode: f88a0...fd5 ÅÅå, takk for tipset! Pleier også å spise rester av avkokt laks(efilet) på brødskiva, men har ikke tenkt på at jeg kan ha på rømme. Anonymkode: 268ff...061 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #6 Del Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det fungerer fint som den over skrev. Mulig laksekoteletter selges i frysedisken? Anonymkode: d3d0b...ef0 Nei, desverre jeg bor i gokk 😅 Grunnen til at jeg spurte var om f.eks kotelettene med bein og skinn gjør at det ikke faller fra hverandre eller noe slikt. Men laks er kjøpt inn og jeg er positiv! Anonymkode: 213fb...9cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #7 Del Skrevet 11. juli 2024 Går fint an å trekke filet på samme måte som laksekoteletter. Laksekoteletter selges stort sett ikke i vanlige butikker lengre, da folk vil ha filet. Personlig synes jeg ørretfilet er bedre enn laksefilet. Kortere fibre og mindre fett. Anonymkode: 20e84...6d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #8 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 8.7.2024 den 16.34): Nei, desverre jeg bor i gokk 😅 Grunnen til at jeg spurte var om f.eks kotelettene med bein og skinn gjør at det ikke faller fra hverandre eller noe slikt. Men laks er kjøpt inn og jeg er positiv! Anonymkode: 213fb...9cb Hvordan ble det? Anonymkode: 4a1d8...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå