AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #1 Skrevet 7. juli 2024 Går vi på lekeplassen så maser hun om at jeg må huske, krype i tuneller, leke tikken. Jeg er ofte med, men ikke hele tiden. Stopper jeg og leke, så stopper hun. Kommer vi inn etter en hel dag, så sier hun at hun har ingen å leke med, ingenting å gjøre. Men da må du finne på noe sier jeg. "Men det er ingen å leke med!" Også kommer raserianfall Hun er veldig krevende, og elsker å være ned andre. Må stort sett underholdes av voksne/være med andre barn og har alltid vært sånn. Muligens adhd pga far har det men... Noen andre med barn som krever litt? Anonymkode: 6f34a...562
Granskudd Skrevet 7. juli 2024 #2 Skrevet 7. juli 2024 Sett ned en rutine på at dere kan finne på en ting sammen hver dag. Hva den tingen er, eller hvor lenge er likegyldig, men etter den tingen så må hun leke selv. La henne få raseriutbrudd og la henne kjede seg. Barn har godt av begge deler. Av kjedsomhet våkner kreativitet. Av raseri kommer evne til å kontrollere egne følelser om du er støttende. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #3 Skrevet 7. juli 2024 Granskudd skrev (19 minutter siden): Sett ned en rutine på at dere kan finne på en ting sammen hver dag. Hva den tingen er, eller hvor lenge er likegyldig, men etter den tingen så må hun leke selv. La henne få raseriutbrudd og la henne kjede seg. Barn har godt av begge deler. Av kjedsomhet våkner kreativitet. Av raseri kommer evne til å kontrollere egne følelser om du er støttende. Takk for svar. Ja det er også konstant "se på meg!", gjennom hele dagen. Svirrer rundt bena mine, går i hælene om jeg lager middag, vasker klær, gjør noe. Sitter oppå meg. Spørsmål om hva vi skal gjøre nå, om hun kan få noe....osv. Det er konstant. Anonymkode: 6f34a...562
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #4 Skrevet 7. juli 2024 Enig med den over. La henne få raserianfall, la henne kjede seg. Du gjør henne en stor bjørnetjeneste om du leker med henne hele tiden, da blir det bare vanskeligere for henne å klare det alene. Anonymkode: 5238a...6eb
Granskudd Skrevet 7. juli 2024 #5 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Ja det er også konstant "se på meg!", gjennom hele dagen. Svirrer rundt bena mine, går i hælene om jeg lager middag, vasker klær, gjør noe. Sitter oppå meg. Spørsmål om hva vi skal gjøre nå, om hun kan få noe....osv. Det er konstant. Anonymkode: 6f34a...562 Det er umulig for meg å si hva eller hvordan siden jeg ikke kjenner dynamikken deres, men som sagt over her så har hun ikke vondt av å finne på ting på egenhånd. Så en god periode med "nå kan du finne på ting på egenhånd mens mamma gjør xxx" så vil jeg anta at hun etterhvert lærer å kose seg i eget selskap. Utelukkende basert på det du skriver (altså ingen fasit) høres det ut som hun stimulerer seg selv og kjedsomheten sin med å mase på deg. Avled inn på noe annet. "Vi har allerede gjort xxx, så nå kan du male eller finne på noe annet du har lyst til, men jeg er opptatt". Og husk å vær positiv til alt hun måtte finne på da. Bare det ikke er å løpe med kniv i hånda, tegne på sofaen eller.... du forstår hva jeg mener 😉
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #6 Skrevet 7. juli 2024 Er hun enebarn eller eldst? Anonymkode: 0b0a0...97e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #7 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er hun enebarn eller eldst? Anonymkode: 0b0a0...97e Eldst. Lillebror på 2 år Anonymkode: 6f34a...562
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #8 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar. Ja det er også konstant "se på meg!", gjennom hele dagen. Svirrer rundt bena mine, går i hælene om jeg lager middag, vasker klær, gjør noe. Sitter oppå meg. Spørsmål om hva vi skal gjøre nå, om hun kan få noe....osv. Det er konstant. Anonymkode: 6f34a...562 Hva gjør du halve dagen? er på mobilen? Kan hun ikke leke med lillebror? Vår på 6 henger masse med lillebror. Anonymkode: 1cfb2...f54
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #9 Skrevet 7. juli 2024 "Du kan hjelpe meg med å brette klær", "du kan hjelpe meg med å ta ut av oppvaskmaskinen", etc. Funket med mine tre (som i at de forsvant og fant på sine egne ting ) Men ja, 2-3 timer må tilbringes ute hver dag, da blir det mye bedre stemning på kveldene. Anonymkode: 9d029...7dd
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #10 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva gjør du halve dagen? er på mobilen? Kan hun ikke leke med lillebror? Vår på 6 henger masse med lillebror. Anonymkode: 1cfb2...f54 Hun gjør vel husarbeid, lager måltider og baker og prøver å få litt egentid da, i likhet med alle oss andre. Og det er da helt nydelig at hun spør om råd fremfor å passivisere jenta foran en skjerm, slik mange andre ville ha gjort. Anonymkode: 9d029...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #11 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Går vi på lekeplassen så maser hun om at jeg må huske, krype i tuneller, leke tikken. Jeg er ofte med, men ikke hele tiden. Stopper jeg og leke, så stopper hun. Kommer vi inn etter en hel dag, så sier hun at hun har ingen å leke med, ingenting å gjøre. Men da må du finne på noe sier jeg. "Men det er ingen å leke med!" Også kommer raserianfall Hun er veldig krevende, og elsker å være ned andre. Må stort sett underholdes av voksne/være med andre barn og har alltid vært sånn. Muligens adhd pga far har det men... Noen andre med barn som krever litt? Anonymkode: 6f34a...562 Setter du grenser før dere drar på lekeplassen? Sitter du på mobilen der, eller sitter du og ser på? Sier du "Når vi kommer til lekeplassen kan du leke selv, mamma kan dytte deg på husken, men ikke noe mer. Du kan leke med lillebror eller finne deg en ny venn der". Sier du bare "Du må finne på noe"....? VI sier "Gå og lek med lego", "Ta med broren din ut på trampolina", "bygg et slott i stua", "her har dere tegnesaker", "her kan dere komme og perle", "Nå kan dere gå på rommet og leke med dyrene", "Nå kan dere gå på soverommet til lillebror og leke med bilene", "ta med en fotball og gå ut i hagen". Hvorfor leker hun ikke med lillebror? Fordi han har penis? De er jo helt geniale når de er i den alderen som lillebroren er, for de er jo med på alt av rollelek. Anonymkode: 1cfb2...f54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå