AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #1 Skrevet 7. juli 2024 Jeg er 21 år gammel og er på ADHD utredning nå, men er usikker på om jeg egentlig har ptsd eller begge. Har innsett at jeg har oppvokst i en narsissistisk familiedynamikk, og søsteren min er svært preget (narsissistisk selv). Er «høyfunskjonell» adhd (studerer nå, har deltidsjobb, mange venner) men har hatt mange depprisive perioder og mye angst. Jeg kan hyperfokusere og er litt «rar» osv, var derfor jeg mistenkte adhd. Noen som har erfaringer med ptsd/narsissistisk familie eller adhd? Var forresten scapegoat i familien😝 Anonymkode: 6946e...630 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #3 Skrevet 7. juli 2024 Jeg har adhd, og trodde lenge utfordringene mine var relatert til traumer. Nå har jeg traumer også, mye pga adhd (var jo et merkelig barn med mine manglende antenner), men jeg fant ut at mye av problemene mine var relatert til adhd alene. Jeg har ikke vokst opp i en narsissistisk familie, men emosjonell omsorgssvikt. Det er mange likhetstrekk mellom traumer/ptsd og adhd, og eneste måten å finne ut hva som gjelder for deg, er utredning. Man kan selvsagt også ha begge deler. Det som er viktig mtp adhd, er at symptomene dine må ha vært der fra du var lite barn. Anonymkode: 5af33...587
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #4 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 21 år gammel og er på ADHD utredning nå, men er usikker på om jeg egentlig har ptsd eller begge. Har innsett at jeg har oppvokst i en narsissistisk familiedynamikk, og søsteren min er svært preget (narsissistisk selv). Er «høyfunskjonell» adhd (studerer nå, har deltidsjobb, mange venner) men har hatt mange depprisive perioder og mye angst. Jeg kan hyperfokusere og er litt «rar» osv, var derfor jeg mistenkte adhd. Noen som har erfaringer med ptsd/narsissistisk familie eller adhd? Var forresten scapegoat i familien😝 Anonymkode: 6946e...630 Har du flashbacks? Opplever du triggere? Har du de symptome på Ptsd som er direkte knyttet til traumer? Anonymkode: f1ad0...59a 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #5 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 21 år gammel og er på ADHD utredning nå, men er usikker på om jeg egentlig har ptsd eller begge. Har innsett at jeg har oppvokst i en narsissistisk familiedynamikk, og søsteren min er svært preget (narsissistisk selv). Er «høyfunskjonell» adhd (studerer nå, har deltidsjobb, mange venner) men har hatt mange depprisive perioder og mye angst. Jeg kan hyperfokusere og er litt «rar» osv, var derfor jeg mistenkte adhd. Noen som har erfaringer med ptsd/narsissistisk familie eller adhd? Var forresten scapegoat i familien😝 Anonymkode: 6946e...630 Eller reguleringsproblemer, er de samme symptomer som adhd. Anonymkode: e591b...c7e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #6 Skrevet 9. juli 2024 Jeg har erfaring med dysfunksjonell familie. En voldelig far som er erkeekte psykopat (eller dyssosial personlighetsforstyrrelse).. jeg også følte meg annerledes, hyperfokusut av en annen verden, angst, hyperaktivt kaos i hodet, tidsblind, uregulert, mister konsentrasjonen og fokus. Fikk adhd utredning hvor jeg raskt ble sendt til dps for annen utredning. Ble tatt inn nesten med en gang og det viste seg å være kompleks ptsd. Mye identiske symptomer, men det stammer fra helt forskjellige årsaker i hjernen. Anonymkode: 3bec9...e03 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2024 #7 Skrevet 9. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har erfaring med dysfunksjonell familie. En voldelig far som er erkeekte psykopat (eller dyssosial personlighetsforstyrrelse).. jeg også følte meg annerledes, hyperfokusut av en annen verden, angst, hyperaktivt kaos i hodet, tidsblind, uregulert, mister konsentrasjonen og fokus. Fikk adhd utredning hvor jeg raskt ble sendt til dps for annen utredning. Ble tatt inn nesten med en gang og det viste seg å være kompleks ptsd. Mye identiske symptomer, men det stammer fra helt forskjellige årsaker i hjernen. Anonymkode: 3bec9...e03 Så leit å høre ❤️ Det får meg til å tenke, for jeg har vært så sikker på at jeg har blitt utsatt for overgrep da jeg var liten (under 3 år), men har ingen billedlige minner av det. Men kroppen reagerer så voldsomt på ting, og jeg har hatt seksuelle tvangstanker/hyperfokus på det siden jeg gikk i barnehagen. Har ikke hatt noen grundig utredning rundt det, det ble på en måte konkludert med at dette var vanlig for barn med adhd, og særlig hvis man har misofoni i tillegg (som jeg har). Jeg trodde de kraftige reaksjonene mine på lyder som pust osv var pga overgrep (jeg får virkelig angstanfall), men det kan også være pga misofoni. Så jeg vet ikke, kanske jeg aldri kan finne ut hva som er hva? Anonymkode: 5af33...587
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå