Gå til innhold

Samboer vil vi skal ha fest hjemme til oss, gruer meg for at folk skal inn hos oss og se hvordan det ser ut

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Huset er ikke det aller nyeste, og vi har flere ting igjen i huset som vi skal fikse og pusse opp. Skjemmes spesielt over hvordan det ser ut på badet. Er noen rare og gamle silikonlister der som begynner å bli løse og noen steder har de løsnet helt, og ser dårlige ut. 

Ellers er det også en del andre småtterier her og der. Noen av vennene våre har ikke kjøpt seg hus enda og leier litt små shabby leiligheter eller bor hjemme. Bryr meg ikke så mye om de ser det, men vi har også noen venner som har en del penger og som har kjøpt seg hus til flere millioner mer enn vi har. Hus som var totalt oppusset og mye nyere enn vårt. Kjenner jeg blir kvalm bare tanken på at de skal hjem til oss, spesielt med tanke på at jeg vet at hun ene ikke liker meg engang så da føler jeg at terskelen for at hun skal bli ufin er større også.

Anonymkode: 18d21...3de

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Huset er ikke det aller nyeste, og vi har flere ting igjen i huset som vi skal fikse og pusse opp. Skjemmes spesielt over hvordan det ser ut på badet. Er noen rare og gamle silikonlister der som begynner å bli løse og noen steder har de løsnet helt, og ser dårlige ut. 

Ellers er det også en del andre småtterier her og der. Noen av vennene våre har ikke kjøpt seg hus enda og leier litt små shabby leiligheter eller bor hjemme. Bryr meg ikke så mye om de ser det, men vi har også noen venner som har en del penger og som har kjøpt seg hus til flere millioner mer enn vi har. Hus som var totalt oppusset og mye nyere enn vårt. Kjenner jeg blir kvalm bare tanken på at de skal hjem til oss, spesielt med tanke på at jeg vet at hun ene ikke liker meg engang så da føler jeg at terskelen for at hun skal bli ufin er større også.

Herlighet! Drit i det! 

Du hadde uansett ikke likt at "hun ene" skulle komme, selv om huset ditt var aldri så strøkent. 

Blir hun ufin, sett henne pent på plass! 

Anonymkode: ee298...410

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vennene deres vet vel akkurat hvordan det ser ut hjemme hos dere, så ikke tenk på det. Lag en hyggelig fest med god mat og drikke. Folk kommer for å være sammen, ikke for å studere lister.

Anonymkode: 4059d...8ca

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Samboer vil" og da blir det sånn? Har din mening ingenting å si? 

Anonymkode: 72ad3...ff4

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i et dyrt og nytt hus. Om andre bor i "ei rønne" eller et slott bryr meg fint lite. Jeg bryr meg bare om det er fine mennesker. 

Anonymkode: ac721...5b8

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vennene deres vet vel akkurat hvordan det ser ut hjemme hos dere, så ikke tenk på det. Lag en hyggelig fest med god mat og drikke. Folk kommer for å være sammen, ikke for å studere lister.

Anonymkode: 4059d...8ca

Nei, de gjør ikke det fordi de har ikke vært hjemme hos oss enda. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Samboer vil" og da blir det sånn? Har din mening ingenting å si? 

Jo, den har jo det. Men jeg vet ikke hva jeg skal si til han. Tror ikke han bryr seg, men jeg bryr meg mye og vil ikke at folk skal se ned på oss for at vi har mindre penger enn de og ikke har fått pusset opp alt enda.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo, den har jo det. Men jeg vet ikke hva jeg skal si til han. Tror ikke han bryr seg, men jeg bryr meg mye og vil ikke at folk skal se ned på oss for at vi har mindre penger enn de og ikke har fått pusset opp alt enda.

Jeg ville bare sagt nei. That's it. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de bryr seg veldig om silikonlistene på badet hos dere, så ville jeg revurdert vennskapet.

Jeg gidder ikke ha besøk av folk jeg tror blir ufin av slike filleting, da kan dem holde seg hjemme.

Anonymkode: df619...5a0

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville bare sagt nei. That's it. 

Jeg er redd jeg virker urimelig hvis jeg sier nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det er det beste jeg vet, å komme inn i hjem som er uperfekte. Jeg bor selv i et hus der noen lister burde vært fikset på, furutrappa inne burde vært pusset opp etter å ha overlevd tre store hunder, ungene har skriblet på tapetet på kjøkkenet og interiøret bærer preg av at jeg overhodet ikke er interessert i interiør. Jeg har en søster som derimot bor i en «Bohuskatalog», og jeg kjenner på det hver gang hun er hos oss, så jeg vet hvordan du har det. Men nettopp derfor trenger jeg å komme inn i hus som ditt, hus som bærer preg av at det leves i. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omg. Drit i det da. Rydd og kjøp inn sommerblomster. Vi har også gammelt hus og mugg i fugene på dusjen. Sånn er livet. Kan ikke vente med å ha venner på besøk til huset er opp-pusset? Andre vil alltid ha det finere enn deg, deal med det. 

Anonymkode: 94756...523

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de bryr seg veldig om silikonlistene på badet hos dere, så ville jeg revurdert vennskapet.

Jeg gidder ikke ha besøk av folk jeg tror blir ufin av slike filleting, da kan dem holde seg hjemme.

Anonymkode: df619...5a0

De har vel egentlig aldri vært direkte ufine mot oss, men de kan "spøke" med ting på en måte som for meg føles ut som om de gjør narr av og prøver å poengtere at de er bedre enn oss / har mer penger uten å si det direkte. Har fått slike spøker rettet mot meg for blant annet bilen min, plassen vi bor på, størrelsen på terrassen vår, osv. 

De har aldri vært inne i huset enda, kun sett det fra utsiden så er derfor dette stresser meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så han skal ikke få ha gjester fordi hun ønsker å si nei?

Han er kanskje kjempestolt over hva de har klart å få til, og ønsker å dele det med venner.

Anonymkode: 0da58...3f0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fo

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De har vel egentlig aldri vært direkte ufine mot oss, men de kan "spøke" med ting på en måte som for meg føles ut som om de gjør narr av og prøver å poengtere at de er bedre enn oss / har mer penger uten å si det direkte. Har fått slike spøker rettet mot meg for blant annet bilen min, plassen vi bor på, størrelsen på terrassen vår, osv. 

De har aldri vært inne i huset enda, kun sett det fra utsiden så er derfor dette stresser meg.

Folk som er slik har problemer med seg selv. Ferdig snakka! Og helt seriøst!

Anonymkode: 94756...523

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

men jeg bryr meg mye og vil ikke at folk skal se ned på oss for at vi har mindre penger enn de og ikke har fått pusset opp alt enda.

Jeg har minst penger i gjengen. Jeg har den eldste bilen, det minste huset, har ikke råd til dyre ferier og kan ikke være med på alt. Men: Jeg er befriende ærlig om det og det er faktisk godt. Jeg trenger ikke skjule at jeg ikke har mye penger. Jeg er glad og stolt over det jeg har. Og jeg opplever at vennene mine gleder seg med meg, akkurat som jeg gleder meg med dem for det de har :)

Jeg er ikke med på sydenturer, men jeg er med på telturer og hytteturer. Jeg kan ikke alltid bli med på byen, men jeg er med på hjemmekvelder. Jeg opplever ikke at noen ser ned på meg for jeg er ikke et offer. Jeg må bare prioritere og det respekteres.

Det kan være dine egne følelser som snakker. Du føler deg underlegen og så overfører du det på andre. Stå opp og vær stolt av det du har. Si med stolthet at dere har ikke fått pusset opp, fortell om planene dere har og at dere er så glad dere fikk kjøpt huset :) Vær stolt av det dere har fått til!

Anonymkode: f14f0...1a1

• Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Han er kanskje kjempestolt over hva de har klart å få til, og ønsker å dele det med venner.

Ja, det er nettopp derfor jeg ikke ønsker å si nei. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og det er mer viktig enn at samboeren (ts) er ukomfortabel med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det er mer viktig enn at samboeren (ts) er ukomfortabel med det? 

Jeg føler jo selv at jeg blir urimelig, og jeg vet at mye av det jeg bekymrer meg for er ganske dumt. Jeg får alle mulige tanker som at "hva om de syns badet er gammelt og stygt når de ser de listene som er løsne" eller "Hva om de syns kjøleskapet vårt er for lite, eller at komfyren ser gammel ut" "Hva om de syns gangen ser stygg ut".

Merka jo at det første jeg følte når samboer spurte var at jeg fikk vondt i magen, følte meg kvalm og tankene begynte å gå 100 km/t med tanker om hva er det mulig at jeg kan "skyndte" meg å fikse og gjøre inne i huset så det blir litt bedre å se til før noen skal komme på besøk og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: ha det sånn høvelig ryddig og rent, det krever evt kun litt egeninnsats. Det er viktigere for inntrykket av hjemmet enn at det er stort, nytt og dyrt. Det finnes nok av dem med fasadehjem, der det flyter av saker og ting og hybelkaniner. Det er mer imponerende å ha orden i de sakene man har, enn et kaotisk sammensurium av statussymboler 😉

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...