Gå til innhold

Tenerife - EKSTREM UV - barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal reise nedover med barn på 3 og 11 år, og ble gjort oppmerksom på at det er farlig å være ute mellom 11-15..? 

Noen med erfaring? Tips? 

Har kjøpt solkrem 50+ og UV genser, men er UV hatt/caps nødvendig? MÅ man bruke solbriller? O:) 

Hilsen en UV uforberedt mor 

Anonymkode: 077d0...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De bør absolutt ha noe på hodet ja, som skygger både for ansikt, ører og nakke.

Anonymkode: ccdb5...070

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unngå å være ute i sola når den er sterkest. På Tenerife er sola sterkest nå kl 13, så dere bør unngå direkte sol fra kl 11 til kl 15.

Anonymkode: 48398...c62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler solbriller på det sterkeste. Gjerne i kombinasjon med solhatt på små barn. Jeg har opplevd å få smerter i øynene, selv MED solbriller, i Florida og Australia. Ikke så gøy å måtte tilbringe flere timer i et mørkt rom før man fungerer normalt igjen… 

Anonymkode: d005a...047

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ikke gått på stranden før kl 15. Når min var liten gikk vi på stranden tidligst 16.30. Med solkrem, uv drakter, solbriller, uv solhatt, satt under parasol viss solen fortsatt var sterk også drakk vi masse vann.

Er ikke et problem med høy uv så lenge man tar forhåndsregler. Når jeg gikk ut midt på dagen med lite barn var det kun i en stor hage med skygge av store trær og frisk bris fra havet og lignende steder.

Det er en grunn til at spanjoler har siesta mitt på dagen og at små spanske barn er med på restaurant til sent på kvelden. De har tilpasset seg klima de lever i.

Anonymkode: 93e47...c42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...