Gå til innhold

Funnet førerkort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Beklager til moderatorer om denne emnen ligger feil, visste ikke hvor jeg skulle plassere det, så dere får flytte det om dette er feil.

Jeg har for en stund siden funnet et førerkort, jeg har mange ganger kontaktet eieren av det, men henter det aldri. Lover at skal komme da og da, jeg har også foreslått å møtes på halvveien, men nei.. Så nå har det ligget hos meg i flere uker. 

Så lurer på hva skal jeg gjøre? Hvor levere? Eller hva sier dere?

Anonymkode: 2d051...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lever inn til nærmeste politistasjon så får eieren hente det der. Det ville jeg ihvertfall ha gjort siden du flere ganger har prøvd å avtale med eieren at det skal hentes, men så skjer det ikke.

Anonymkode: e8cd6...1c0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sleng det i en skuff og glem hele greia. 

Eller lever det i postkassen til politiet. 

Anonymkode: 5cdfa...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde gitt vedkommende en sjanse til å hente det, deretter levert inn til politi eller vegvesen senest en ukes tid etter jeg fant det.

Anonymkode: 06df7...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lever det til politistasjonen. Hadde ikke giddet å bruke mye energi på sånt 

Anonymkode: 641e1...ad3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lever det til politiet.

Lov om hittegods

§ 2.
"Veit finnaren kven det er som eig godset eller får han greie på det, skal han straks gjeva godset attende eller gjeva eigaren rådvelde over det.

Veit ikkje finnaren kven eigaren er, og får han heller ikkje kjennskap til det, skal han snarest råd er melda funnet til politiet på den staden der godset er funne. Det same skal finnaren gjera når eigaren er oppmoda om å henta godset, men ikkje gjer det innan rimeleg tid, eller han nektar å svara finnarløn eller annan kostnad som er komen på"

Anonymkode: 24c35...f94

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Beklager til moderatorer om denne emnen ligger feil, visste ikke hvor jeg skulle plassere det, så dere får flytte det om dette er feil.

Jeg har for en stund siden funnet et førerkort, jeg har mange ganger kontaktet eieren av det, men henter det aldri. Lover at skal komme da og da, jeg har også foreslått å møtes på halvveien, men nei.. Så nå har det ligget hos meg i flere uker. 

Så lurer på hva skal jeg gjøre? Hvor levere? Eller hva sier dere?

Anonymkode: 2d051...c1b

Det er vel bare å gi blaffen.!

Har ein mistet førerkortet så  får ein nytt førerkort !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har funnet mye. Alt fra barnehageklær til mobiltelefoner. Gir beskjed, er deretter glemt til noen bekrefter når de kan hente. Legger da ut i postkassen slik at de kan plukke med til et avtalt tidspunkt. 

Anonymkode: f9692...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...