AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #1 Skrevet 7. juli 2024 Jeg sliter med forstoppelse og har fått Vi-siblin og Movicol av legen min. Det har nok vart en stund og det var nesten helt tett i tarmen. To dager med behandling fikk fart på magen igjen, helt til tynn suppe. Men så føles det som det går tilbake til å bli omtrent like dårlig igjen. Ikke vet jeg, men det kan virke som om det er noe langt inni der et sted som delvis blokkerer? Jeg tar vi-siblin hver dag nå. Er det noen som har erfaringer med noe tilsvarende. Hva gjorde dere videre? Andre midler å ta, eller må man ta undersøkelser? Jeg sliter med smerter og kvalme, så det er plagsomt. PS, trenger ikke råd om typer mat å spise. Anonymkode: fbbc3...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #2 Skrevet 7. juli 2024 Gå til legen igjen, så kan evt få henvisning til videre undersøkelser. Anonymkode: 2a529...322 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #3 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gå til legen igjen, så kan evt få henvisning til videre undersøkelser. Anonymkode: 2a529...322 Hvilke typer undersøkelser er det snakk om da? Anonymkode: fbbc3...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #4 Skrevet 7. juli 2024 Jeg hadde alvorlig forstoppelse, så ille at selv ikke tømmingsmiddelet før koloskopi fikk meg til å gå på do. Vi-siblin har jeg ikke prøvd, fordi jeg vet at jeg blir mer forstoppet/får smerter av loppefrø. Dette er et problem for flere med IBS. Kortversjonen er at jeg ble diagnosert med IBS, og det som har gjort magen bedre, er å følge diett, og ta tilskudd av elektrolytter over tid. Anonymkode: 4f798...80c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #5 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilke typer undersøkelser er det snakk om da? Anonymkode: fbbc3...5f8 Koloskopi Anonymkode: 4f798...80c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #6 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Koloskopi Anonymkode: 4f798...80c Hrmf Anonymkode: fbbc3...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #7 Skrevet 7. juli 2024 Jeg sliter også med at jeg hiver etter pusten. Er det noen som kjenner seg igjen i det? Anonymkode: fbbc3...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #8 Skrevet 7. juli 2024 Jeg sliter veldig ned forstoppelse, men det hjelper veldig å ta magnesium. Jeg tar en fire-fem-seks-syv kapsel av denne hver dag https://sunkost.no/solaray-magnesium-glysinat Første gangen jeg tok magnesium kjente jeg en umiddelbar virkning. Da boksen var tom kom forstoppelsen tilbake. Gikk lang tid før jeg kjøpte mer. Når jeg begynte igjen tok det en ukes tid før magen ble normal igjen. Lykke til! 💩💩💩 Anonymkode: 613c0...063 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #9 Skrevet 7. juli 2024 Du bør til legen igjen. Dette er veldig dumme ting så beklager, men deler det allikevel sånn til tiden før du skal til legen, men håper du får raskt time. Har du en emosjonell mage? For jeg ser for meg at om du stresser over at deh ikke kommer, vil deg kanskje ikke komme heller? For meg går det bestandig om jeg er veldig glad eller veldig trist. Samme med, spiser du bønner? Om du ikke har vondt, kanskje yoga vil få bevegelse på kroppen i ulike vinkler og få litt flyt? Anonymkode: 3e0b8...a50
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #10 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sliter veldig ned forstoppelse, men det hjelper veldig å ta magnesium. Jeg tar en fire-fem-seks-syv kapsel av denne hver dag https://sunkost.no/solaray-magnesium-glysinat Første gangen jeg tok magnesium kjente jeg en umiddelbar virkning. Da boksen var tom kom forstoppelsen tilbake. Gikk lang tid før jeg kjøpte mer. Når jeg begynte igjen tok det en ukes tid før magen ble normal igjen. Lykke til! 💩💩💩 Anonymkode: 613c0...063 kapsler… Anonymkode: 613c0...063
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #11 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sliter også med at jeg hiver etter pusten. Er det noen som kjenner seg igjen i det? Anonymkode: fbbc3...5f8 Kan være angst, men kanskje du skal ringe sykehuset å høre? Anonymkode: 3e0b8...a50
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #12 Skrevet 7. juli 2024 Jeg bruker en Movicol daglig på fast basis. Tar mer om det er krise. Og Microlax om det sitter fast i åpningen. Blir hard i magen av medisiner, så må gå fast på Movicol. Bedre enn å vente til det blir krise. Husk at når du tar en Movicol skal du drikke masse vann etterpå. Hvis ikke har den ikke god effekt. Anonymkode: e3e8d...33c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #13 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg sliter også med at jeg hiver etter pusten. Er det noen som kjenner seg igjen i det? Anonymkode: fbbc3...5f8 Vanlig bivirkning av forstoppelse, pusten min har blitt bedre nå som jeg går regelmessig på do. Anonymkode: 4f798...80c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #14 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan være angst, men kanskje du skal ringe sykehuset å høre? Anonymkode: 3e0b8...a50 Nei, ikke angst. Det er knyttet til når jeg har smerter midt øverst i magen. Det forsvant også da jeg hadde den heftige kuren, men kom tilbake etterpå. Så jeg tror det har med forstoppelsen å gjøre. Jeg er ikke redd heller, det er bare rart og ubehagelig. Men hva mener du med å ringe sykehuset? Kan ikke bare ringe en random avd å høre liksom. Anonymkode: fbbc3...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #15 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vanlig bivirkning av forstoppelse, pusten min har blitt bedre nå som jeg går regelmessig på do. Anonymkode: 4f798...80c Ok, det er "godt" å høre. Da vet jeg hva det kan komme av. Anonymkode: fbbc3...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #16 Skrevet 7. juli 2024 TS, hva spiser og drikker du en vanlig dag? Anonymkode: 4f798...80c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #17 Skrevet 7. juli 2024 Kosthold har jo selvfølgelig alt og på tarmhelsen din. Har du noen matallergier? Anonymkode: d4a14...44e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #18 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS, hva spiser og drikker du en vanlig dag? Anonymkode: 4f798...80c Vanlig mat. Drikker mye vann. Jeg sa jeg ikke trenger tips til kosthold. Dette problemet må løses på en annen måte nå. Jeg tror jeg nå først må finne ut om det er en blokkering der inne jeg ikke har fått løst opp. Enten av mer forstoppelse, eller kanskje endometriosen jeg sliter med. Anonymkode: fbbc3...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #19 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kosthold har jo selvfølgelig alt og på tarmhelsen din. Har du noen matallergier? Anonymkode: d4a14...44e Nei, har testet selv og hos lege. Til og med cøliaki er helt utelukket. Les også hva jeg skriver over. Anonymkode: fbbc3...5f8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #20 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg bruker en Movicol daglig på fast basis. Tar mer om det er krise. Og Microlax om det sitter fast i åpningen. Blir hard i magen av medisiner, så må gå fast på Movicol. Bedre enn å vente til det blir krise. Husk at når du tar en Movicol skal du drikke masse vann etterpå. Hvis ikke har den ikke god effekt. Anonymkode: e3e8d...33c Hvor mye tar du når du tar hver dag? En pose? Anonymkode: fbbc3...5f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå