AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #1 Skrevet 7. juli 2024 Jeg må på do. Sitter der. Trykker for harde livet. INGENTING kommer ut. Var sist på do for noen dager siden, er ikke forstoppet men magen min har blitt så sinnssykt treg. Har aldri hatt hard avføring og har det ikke nå heller, men likevel kommer det ikke ut. Er bortreist for tiden og kommer ikke hjem før sent tirsdag. Vet ikke hva jeg skal gjøre, forferdelig ubehagelig å gå slik.. Føler meg "full" der bak. Nå kjennes det ut som jeg må på do men igjen jeg får ikke ut noe. 😭 Dette har skjedd før og avf som kommer ut er helt myk og fin. Anonymkode: f84a2...81a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Skrevet 21. juli 2024 Endre kosthold. Anonymkode: 6e801...2f8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #3 Skrevet 21. juli 2024 Som nødstilfelle så tar du mikrolax for å få tømt deg. På sikt så er kosthold viktig, særlig kosthold rik på kalium, magnesium. Jeg tar tilskudd av magnesium her og der, hjelper veldig på fordøyelsen. Anonymkode: 6d0ad...8bf 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Skrevet 21. juli 2024 En runde med avføringstabletter? Anonymkode: cb5d7...8b0
Jacuzzi Skrevet 21. juli 2024 #5 Skrevet 21. juli 2024 For meg er det to ting som gjør meg kronisk forstoppet, det er 1) kosttilskudd og 2) p-piller. Tok mye av begge deler før i tiden. Jeg ante ikke at p-pillene ga meg disse problemene, som førte til hemoroider, men fikk en aha-opplevelse da jeg etter 10 år på pillen sluttet og plutselig fikk perfekt, problemfri fordøyelse. Nå kan jeg oppleve noe lignende hvis jeg prøver meg på ulike kosttilskudd. Holder meg derfor unna det også. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Skrevet 21. juli 2024 Jacuzzi skrev (38 minutter siden): For meg er det to ting som gjør meg kronisk forstoppet, det er 1) kosttilskudd og 2) p-piller. Tok mye av begge deler før i tiden. Jeg ante ikke at p-pillene ga meg disse problemene, som førte til hemoroider, men fikk en aha-opplevelse da jeg etter 10 år på pillen sluttet og plutselig fikk perfekt, problemfri fordøyelse. Nå kan jeg oppleve noe lignende hvis jeg prøver meg på ulike kosttilskudd. Holder meg derfor unna det også. Hvilke kosttilskudd gjør deg forstoppet? Anonymkode: 6d0ad...8bf
Jacuzzi Skrevet 21. juli 2024 #7 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvilke kosttilskudd gjør deg forstoppet? Anonymkode: 6d0ad...8bf Jeg har stort sett tatt kombinasjonspiller av ulike mineraler eller multivitamintabletter, så jeg vet ikke helt nøyaktig.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #8 Skrevet 21. juli 2024 Jacuzzi skrev (Akkurat nå): Jeg har stort sett tatt kombinasjonspiller av ulike mineraler eller multivitamintabletter, så jeg vet ikke helt nøyaktig. F.eks så kan kalsium kan gi forstoppelse særlig hvis man har for lite d vitamin. Det betyr ikke at kalsium ikke er bra, bare at det er en underliggende grunn til at det skjer. Jeg har sluttet med multivitaminer fordi jeg syns de har dårlige effekt enn enkelt-tilskudd. Og ofte trenger vi ikke alt som er i et multi-tilskudd, og det er håpløst å regulere dosen etter individuelle behov. D vitamin i slike tilskudd ligger kun på 5-10 mcg, som ikke er nok hvis man har en reell mangel. Anonymkode: 6d0ad...8bf
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #9 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som nødstilfelle så tar du mikrolax for å få tømt deg. På sikt så er kosthold viktig, særlig kosthold rik på kalium, magnesium. Jeg tar tilskudd av magnesium her og der, hjelper veldig på fordøyelsen. Anonymkode: 6d0ad...8bf Får steinmage av magnesium tilskudd. Anonymkode: 214c3...354
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #10 Skrevet 21. juli 2024 Jacuzzi skrev (4 minutter siden): Jeg har stort sett tatt kombinasjonspiller av ulike mineraler eller multivitamintabletter, så jeg vet ikke helt nøyaktig. Og, sånn i tillegg. Tilskudd som er tilsatt maltodextrin kan forstyrre fordøyelsen. Anonymkode: 6d0ad...8bf
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #11 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får steinmage av magnesium tilskudd. Anonymkode: 214c3...354 Hvilket tilskudd tar du da, og i hvilken dose? Anonymkode: 6d0ad...8bf
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #12 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 15.18): Jeg må på do. Sitter der. Trykker for harde livet. INGENTING kommer ut. Var sist på do for noen dager siden, er ikke forstoppet men magen min har blitt så sinnssykt treg. Har aldri hatt hard avføring og har det ikke nå heller, men likevel kommer det ikke ut. Er bortreist for tiden og kommer ikke hjem før sent tirsdag. Vet ikke hva jeg skal gjøre, forferdelig ubehagelig å gå slik.. Føler meg "full" der bak. Nå kjennes det ut som jeg må på do men igjen jeg får ikke ut noe. 😭 Dette har skjedd før og avf som kommer ut er helt myk og fin. Anonymkode: f84a2...81a Lag deg en kopp kruttsterk kaffi, og ta deg en røyk samtidig som du drikker kaffien. Funker som ei kule. Anonymkode: bd5d3...907
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå