AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #1 Del Skrevet 7. juli 2024 Dette er teit..men av og til virker det som om katten min skjønner meg og gjør som jeg ber han om, selv om han i utgangspunktet ikke har lyst. Han er innimellom noe dårlig på å få i seg vann og har hatt litt problemer med fordøyelse og urinveier. Jeg pleier derfor å sette ut vann, spesielt på varme dager, for å få han til å drikke mer. En dag hvor han var veldig ivrig på å komme ut, så gikk jeg ut sammen med han og satte vannskålen på trappa. Han løp ned trappa og var på vei rundt hjørnet når jeg sa til han at kunne han ikke være så grei å drikke litt før han dro av gårde. Han stoppet da opp, snudde og gikk nølende opp trappa bort til vannskålen. Han drakk litt og gikk igjen. Dette har skjedd flere ganger. Jeg har pekt på skålen hans mens jeg har sagt "drikke", og han har gjort det. Kan være han kjenner igjen ordet "drikke", lyden jeg lager når jeg sier det, og kobler det til handlingen. Stoler på at jeg vil han vel 😛Andre som opplever lignende med sin katt? Anonymkode: a2af1...9bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #2 Del Skrevet 7. juli 2024 Vann skal alltid stå fremme.Ikke bare på varme dager. Alltid må du ha vann i skålene. Jeg har vannskåler flere forskjellige steder i huset. Som fylles på daglig. Anonymkode: e6ae5...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #3 Del Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er teit..men av og til virker det som om katten min skjønner meg og gjør som jeg ber han om, selv om han i utgangspunktet ikke har lyst. Han er innimellom noe dårlig på å få i seg vann og har hatt litt problemer med fordøyelse og urinveier. Jeg pleier derfor å sette ut vann, spesielt på varme dager, for å få han til å drikke mer. En dag hvor han var veldig ivrig på å komme ut, så gikk jeg ut sammen med han og satte vannskålen på trappa. Han løp ned trappa og var på vei rundt hjørnet når jeg sa til han at kunne han ikke være så grei å drikke litt før han dro av gårde. Han stoppet da opp, snudde og gikk nølende opp trappa bort til vannskålen. Han drakk litt og gikk igjen. Dette har skjedd flere ganger. Jeg har pekt på skålen hans mens jeg har sagt "drikke", og han har gjort det. Kan være han kjenner igjen ordet "drikke", lyden jeg lager når jeg sier det, og kobler det til handlingen. Stoler på at jeg vil han vel 😛Andre som opplever lignende med sin katt? Anonymkode: a2af1...9bb Så du har ikke alltid vann stående slik at katten din har tilgang på dette 24/7? Anonymkode: bf876...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 7. juli 2024 #4 Del Skrevet 7. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vann skal alltid stå fremme.Ikke bare på varme dager. Alltid må du ha vann i skålene. Jeg har vannskåler flere forskjellige steder i huset. Som fylles på daglig. Anonymkode: e6ae5...9d6 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du har ikke alltid vann stående slik at katten din har tilgang på dette 24/7? Anonymkode: bf876...3f8 Jeg forsto det som om hun setter vann ute i tileg til skålen som altid er inne. Så koselig TS! Kansje han er en ekstra smart kat. Endret 7. juli 2024 av Pippi Lotta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #5 Del Skrevet 7. juli 2024 Lite tips: katter liker ikke stillestående vann. Husk at de er byttedyr i tillegg til rovdyr. Kjøp vannfontene. Da drikker han nok mye mer ogap Anonymkode: b314e...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå