Gå til innhold

Fordeler for en god mann å etablere samboerskap med ei alenemor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som det står i overskrift, hvorfor skal en god mann å etablere samboerskap med ei alenemor?

Anonymkode: 94e50...3b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Instant family? Mulighet for å stifte egen familie?

Fordi dere er glad i hverandre?

Økonomi? Billigere å bo sammen og dele på utgiftene, samtidig har dere ikke forsørgerplikt overfor hverandre.

Tilgjengelig sex, sykdomsfremkallende og uten neste morgens "walk of shame".

Anonymkode: bbdcb...260

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som det står i overskrift, hvorfor skal en god mann å etablere samboerskap med ei alenemor?

Fordi han elsker henne.

• Liker 22
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eehh... Fordi han elsker henne og vil dele livet sitt med henne? 

Det fungerer sjelden bra å vurdere menneskelige samliv som handelstransaksjoner. 

Anonymkode: 6b10e...ffb

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det virker jo ikke som om norske menn er særlig interesserte i å få barn. Her slipper han jo trolig mas om nettopp det.

Men, han får jo håpe at ungen har en pappa som faktisk gidder å bidra med sin halvparten for ungen han har pult på seg da. Men er jo som regel derfor dama initierer samlivsbrudd da, fordi hun blir alene om alt når ungen kommer.

Anonymkode: 6b10e...ffb

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er formålet med tråden å prøve å få folk til å trykke ned alenemødre? 

Anonymkode: 2ad7e...073

• Liker 12
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er formålet med tråden å prøve å få folk til å trykke ned alenemødre? 

Anonymkode: 2ad7e...073

Nei, formålet med tråden er å prøve forstå hva alenemødrer mener. Hvorfor skal en mann velge ei alenemor, fremfor ei som ikke har barn og hvilken rolle skal en slik mann ha når det kommer til å oppdra for eksempel en vanskelig tenåring?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, formålet med tråden er å prøve forstå hva alenemødrer mener. Hvorfor skal en mann velge ei alenemor, fremfor ei som ikke har barn og hvilken rolle skal en slik mann ha når det kommer til å oppdra for eksempel en vanskelig tenåring?

Jeg håper jo at han velger meg fordi han elsker meg....

I forhold til rollen han skal ha så håper jeg at han har lyst til å være en god venn, og støtte for barna mine. En bonuspappa ❤️

Det viktigste for meg er at ungene mine aksepterer han, og liker han. At han er god og snill med dem. 

Foreldrerollen er det jeg som har, men jeg er jo åpen for samarbeid oss imellom slik at vi kan få det fint sammen alle sammen. Det synes jeg er viktig.

Hva evt ungene har lyst å kalle han får være opp til dem synes jeg.

Så går det selvfølgelig begge veier ❤️

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi han har falt for akkurat henne? 

Anonymkode: 2d78b...1f0

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Du må definere "god mann". Jeg har lest litt av hvert av hva folk mener en "snill mann" er. Det var en mann som mente han var snill fordi han ikke prøvde seg på ei dame som sov.

• Liker 11
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er henne han er forelsket i? 

«Hvorfor skal en kvinne velge en mann som snuser?» Fordi mannen jeg elsker dessverre snuser 🤷🏼‍♀️ 

Man velger alenemoren på tross av, selvsagt ikke på grunn av, at hun er alenemor. 

Akkurat som at du ikke velger kjæreste fordi personen spiser for mye sjokolade, har for mye skjermtid, bruker dor mye penger på klær, drikker mye melk, liker dårlig musikk eller hva nå slags uperfektheter vi alle har.

Anonymkode: 216a4...b28

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Slipper mas om barn. Slipper babyfasen.

Anonymkode: adeeb...995

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke, ser ingen gode grunner for ham.

Anonymkode: 43fdf...431

Gjest ZarahSweet
Skrevet

Man forelsker seg i et menneske.
Og noen ganger har det mennesket et barn eller flere.

Så er det sånn at når en møter et menneske der alle brikkene bare faller på plass så er det ofte ingen vei tilbake når hjertet har funnet den ene hjertet som får ditt til å eksplodere.

Helt greit at noen ikke ønsker å involvere seg med noen som har barn. Men når du først treffer en person du kjenner er rett for deg er det trist at barn skal stå i veien for det. Men det er jo et valg en er fri til å ta for seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg etablerte samboerskap med en alenefar med to små barn og må innrømme jeg gikk noen runder med meg selv før jeg gjorde dette.

Men til slutt kom jeg fram til at jeg hadde møtt mannen i mitt liv og gikk all in. 

Vi har giftet oss, men jeg har også ektepakt, særeie og testamente som gjør at hans barn ikke arver meg. 

Anonymkode: 96ee4...144

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Alenemødre trenger ikke å argumentere for hvorfor menn skal etablere seg med dem. Alenemødre har bedre ting å fokusere på.

Hvorfor spør du ikke heller menn som har etablert seg med alenemødre om hvorfor de gjorde det? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom "god mann" er direkte oversatt fra engelske "good man", og trådstarter ikke har tatt seg bryet med å hå over til det mer norske uttrykket "en bra mann" så går jeg utifra at TS henger på ymse amerikanske forum og må ut av landet for å finne meningsfeller i henholdsvis mgtow, høyrevridde miljøer etc og lurer på dette fordi mangelen på interesse fra bra damer(med eller uten barn) er såpass fravæende at han har for mye tid til å sitte å tenke på hvorfor han er for "god" for noen som ikke engang vil ha ham.

For å svare på spørsmålet, fordi han elsker henne og vil bygge en fremtid med henne og da tar han imot henne og hele situasjonen hennes.

Anonymkode: 2aecc...0e9

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som alenemor kan jeg si at at det ikke kommer en (god eller dårlig) mann i hus igjen her. Så hele problemstillingen er ikke aktuell.

Anonymkode: e2827...482

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Meowmere skrev (53 minutter siden):

Du må definere "god mann". Jeg har lest litt av hvert av hva folk mener en "snill mann" er. Det var en mann som mente han var snill fordi han ikke prøvde seg på ei dame som sov.

Når jeg skriver en ”god mann” er det opp til enhver å legge in sine egne kriterier for hva de mener er en god Mann. 

Ts. 

AnonymBruker
Skrevet

En god mann vil vel være sammen med en dame han forelsker seg i. 

Anonymkode: c8605...f15

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...