Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skriver som en fortvilt mann.

Dama mi har gjennom livet hatt en eller ingen venner. Gjennom barndommen fikk hun ofte en bestevenn som endte opp og flytte

Den siste endte å flytte til utlandet, ( begge er i 30 åra)

Nå idag er alle mine kompiser sine kjærester venner med henne, men hun har på en måte ikke noen egne venner (f.eks om noe skulle skje mellom oss blir hun nokså alene) Hun er også foreldreløs. Men søsken som bor i Danmark.

Fra kvinners perspektiv er det noe jeg kan gjør slik hun får seg flere venner og kan være ute mer å sosialisere? Når jeg skal ut på gutte kveld, føler jeg dårlig samvittighet at hun sjeldent er ute på jentekvelder. 

Hun nemner til tider at hun føler seg trist når hun er alene hjemme mens jeg er ute med Gutta.

• Liker 1
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist å høre. Og så flott at du ønsker å være en støtte for henne i å få nye venner. Finnes det noe hei girl-gruppe e.l. der dere bor? Form for lagspill/ treningsgruppe som er sosial? Crossfit er jo ganske sosialt, er det ikke? Være aktiv i dnt-turer, røde kors eller annet? Kor? Noen interesser som kan gi vennskap? Lag og foreninger i nærområdet? 

Jeg er litt din samboer, dessverre. Hadde mange venner før, men har nå bare "bekjente" igjen etter et dårlig forhold som gjorde at jeg ble isolert. Jeg jobber med å få tilbake de jeg har, og få nye, men er ikke så enkelt når man bor på en liten plass🙈 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
qwertyasd skrev (28 minutter siden):

Hei,

Dama mi har gjennom livet hatt en eller ingen venner. Gjennom barndommen fikk hun ofte en bestevenn som endte opp og flytte

Nå idag er alle mine kompiser sine kjærester venner med henne, men hun har på en måte ikke noen egne venner (f.eks om noe skulle skje mellom oss blir hun nokså alene) Hun er også foreldreløs. Men søsken som bor i Danmark.

Fra kvinners perspektiv er det noe jeg kan gjør slik hun får seg flere venner og kan være ute mer å sosialisere? Når jeg skal ut på gutte kveld, føler jeg dårlig samvittighet at hun sjeldent er ute på jentekvelder. 

Hun nemner til tider at hun føler seg trist når hun er alene hjemme mens jeg er ute med Gutta.

Jeg hadde kost meg glugg i hjel. 

Anonymkode: 91898...62e

• Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde kost meg glugg i hjel. 

Anonymkode: 91898...62e

Det er irrelevant. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun burde få seg en hobby. Da er det lett å gå på sammenkomster og treffe folk. 

Anonymkode: 62c86...2eb

• Liker 2
Skrevet
qwertyasd skrev (36 minutter siden):

Hei,

ta henne med? du skal vel ikke gjøre noe tull uansett så forsto ikke helt hvorfor du må være med gutta uten henne 🥰

Skrevet
11 minutter siden, Lidhun said:

Så trist å høre. Og så flott at du ønsker å være en støtte for henne i å få nye venner. Finnes det noe hei girl-gruppe e.l. der dere bor? Form for lagspill/ treningsgruppe som er sosial? Crossfit er jo ganske sosialt, er det ikke? Være aktiv i dnt-turer, røde kors eller annet? Kor? Noen interesser som kan gi vennskap? Lag og foreninger i nærområdet? 

Jeg er litt din samboer, dessverre. Hadde mange venner før, men har nå bare "bekjente" igjen etter et dårlig forhold som gjorde at jeg ble isolert. Jeg jobber med å få tilbake de jeg har, og få nye, men er ikke så enkelt når man bor på en liten plass🙈 

Greit å høre noen som er i samme båt.

Vi går allerede på trening isammen, men jeg har mitt program og hun har sitt. De fleste som trener der er som de fleste normenn, alle fokuserer på sitt og har ikke så mye fokus på det sosiale.

Ang Hei-Girl greiene har jeg aldri hørt om. Men kan sjekke.

Spørsmålet mitt er hvordan jeg skal det opp uten det blir noe form for sårt tema/dårlig stemning?

Føler det ikke er noe positivt å si at jeg føler hun har lite venner.

Skrevet
Just now, Sofie Maria said:

ta henne med? du skal vel ikke gjøre noe tull uansett så forsto ikke helt hvorfor du må være med gutta uten henne 🥰

Det har jeg gjort flere ganger. Men som dere også kansje forstår er det greit med bare oss gutter noen ganger også. (Slik som jenter også gjør) Jeg har ikke lyst å være "han som alltid må ha med dama si"

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Er problemet at hun gir deg dårlig samvittighet for at du drar ut med gutta så synes jeg hun skal holde munnen sin. Du er vel mest hjemme? Det er ikke ditt problem at hun føler seg ensom én kveld her og der!

Hun er litt selvsentrert hvis hun ikke unner deg å gå ut av og til! Dette hadde jeg vært tydelig på at ikke er ok oppførsel!

Hun må jo ta tak selv hvis hun vil ha venninner. Eller kanskje hun burde få seg kompiser?

Får hun seg en hobby så kan hun treffe andre mennesker ganske så naturlig. 

AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Er problemet at hun gir deg dårlig samvittighet for at du drar ut med gutta så synes jeg hun skal holde munnen sin. Du er vel mest hjemme? Det er ikke ditt problem at hun føler seg ensom én kveld her og der!

Hun er litt selvsentrert hvis hun ikke unner deg å gå ut av og til! Dette hadde jeg vært tydelig på at ikke er ok oppførsel!

Hun må jo ta tak selv hvis hun vil ha venninner. Eller kanskje hun burde få seg kompiser?

Wow, så negativt du valgte å tolke alt TS skriver i sitt HI, ikke noe av det han skriver, antyder noe som helst i de retningene du tolker det. 

Anonymkode: 0023b...0cd

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
qwertyasd skrev (3 minutter siden):

Greit å høre noen som er i samme båt.

Vi går allerede på trening isammen, men jeg har mitt program og hun har sitt. De fleste som trener der er som de fleste normenn, alle fokuserer på sitt og har ikke så mye fokus på det sosiale.

Ang Hei-Girl greiene har jeg aldri hørt om. Men kan sjekke.

Spørsmålet mitt er hvordan jeg skal det opp uten det blir noe form for sårt tema/dårlig stemning?

Føler det ikke er noe positivt å si at jeg føler hun har lite venner.

Du må ikke si at hun har lite venner, men oppfordre henne til å skaffe seg en hobby og treffe folk.

Jeg hadde følt meg helt kvalt i din situasjon, et annet voksent menneske som er helt avhengig av meg på den måten? Hadde aldri fungert her.

Det virker som du er veldig tålmodig med henne og at du stiller mye opp. Men hun må ta ansvar selv også, dette er ikke din jobb alene.

• Liker 1
Skrevet
Just now, Blåttvann said:

Hobbien hennes er biler, så hun blir automatisk trekket til det å ha kompiser en venninner. Noen som hun heller ikke har desverre (annet en folk som spmr henne om problemer med bilen, som jeg ikke definerer som "venner)

Men jeg har fortsatt lyst å ha ett slags skille i det sosiale når det kommer til vennene mine og vennene hennes.

Vi er begge åpne å vet at vi trenger tid for oss selv i blandt.

Litt info: Jeg pleier å være samlet med gutta kansje 1 gang i måneden eller annehver.

AnonymBruker
Skrevet
qwertyasd skrev (35 minutter siden):

Hei,

Ta med kona når du skal ut.Kona mi er en av gutta.

Anonymkode: 9fe25...fbd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Få barn, så får hun kontakt med andre mødre.

Anonymkode: be385...1b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke tipset du håper på, men tenker dere på barn? 

Jeg syntes ikke det var lett å få nye venner som voksen, etter studietida... Men etter barn kom anledningene. Noen av mine beste venner nå er damer jeg har møtt gjennom barsel gruppe og gjennom barnehagen 😂

Anonymkode: 5f4b3...663

Skrevet

Hvor i landet bor dere? Jeg har også få venner.

Hilsen dame fra akershus.

AnonymBruker
Skrevet
Sofie Maria skrev (8 minutter siden):

Å herregud. Mener du det? Jeg tror mine venninner hadde blitt rimelig paff og irritert om jeg tok mannen min med på venninne kvelder. Han har heldigvis sine venner. Har tidligere vært samboer med en mann som hadde få venner og ofte ble sur når jeg skulle finne på noe med jentene. Fryktelig turn off, men aldri om jeg hadde tatt han med. Kun når det var lagt opp til at det var innafor å ta med kjærestene våre. Jentekvelder er hellig for vennskapets skyld, og jeg antar at det er det samme med guttekvelder. Uten at det betyr at man driver med noe snusk! 

Anonymkode: 1ed30...211

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare fortsatt å ta henne med på sosiale ting med kompisene dine med kjærester. Inviter på parmiddag, eller ut å spise, gå tur, stranden osv dere to pluss kamerater med kjærester. 
Jeg har heller ikke mye venner, men de vennene jeg har nå var naboer eller foreldre til barnas venner som har blitt til venner. Blitt godt kjent med naboene via barna når de var små på lekeplassen. Nå er barna større. Så det kan gå seg til og at hun får nettverk i fremtiden via feks barn. 

Anonymkode: ca585...242

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Wow, så negativt du valgte å tolke alt TS skriver i sitt HI, ikke noe av det han skriver, antyder noe som helst i de retningene du tolker det. 

Neivel? Hva er det jeg har tolket feil mener du?

Dama til TS sier at hun blir trist når han drar ut med gutta en gang i måneden. Sånt sier man ikke, man lar partner kose seg uten å gi partner dårlig samvittighet som ødelegger kvelden. TS kaller seg selv fortvilet, da er jo dette et ganske stort problem, synes du ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som kjæresten din, TS. Og jeg vet at min samboer også sliter litt med at jeg har så få venner og er så lite sosial, men han har heldigvis ingen dårlig samvittighet for å være sosial uten meg. 

Han tenker litt i samme baner som deg, dersom det skjer noe med oss eller med han, så vil han ikke at jeg skal stå alene i det, og han ønsker selvsagt at jeg også skal få utvidet min omgangskrets som han også kan ta del i. Jeg har ikke det samme behovet for å være sosial, som det han har, men jeg kjenner selvsagt at jeg savner et par gode venninner som jeg kan ha fortrolige samtaler med, le med og ha jentekvelder sammen med, kanskje til og med planlegge ferieturer sammen med. 

Jeg har forsøkt meg på Hey girl! på facebook, uten at det har ført til gode og langvarige vennskap, følte jeg ble brukt til å finne på noe i siste liten, når de "ekte" vennene var opptatt. Nå forsøker jeg meg på nytt, på Hey! Vina, ellers tenker jeg faktisk at jeg kanskje skal begynne å gå ut på ting alene, feks se fotballkamper alene på pub eller kontraskjæret, driste meg til å gå alene på quiz, kafé osv. 

Jeg syns du skal snakke med henne om det, tankene og bekymringene dine trenger jo ikke å være negative, samboeren min har jo snakke med meg om sine tanker, og det har gått helt fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...