AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #1 Skrevet 7. juli 2024 Har en 18-åring som henger mye hjemme utenom skole, trening og jobb. Ikke lysten på å gå ut på byen og heller ikke så gira på å være med i russegruppe. Sier han vil satse på skole for studiet han vil inn på krever et høyt karaktersnitt. I tillegg jobber han flere dager i uka og det er jo forsåvidt sosialt der. Jeg synes på den ene siden at det er fint at han er fornuftig og tar skolen på alvor. Han er også flink til å spare pengene han tjener. På en annen side skulle jeg gjerne sett at han var mye mer ute og hadde det gøy. Man er jo bare ung en gang. vi har det fint hjemme , men i den alderen skal man jo løsrive seg fra foreldrene. Er det flere med ungdom i tilsvarende situasjon. Som ikke er så sosial med venner på fritiden? Er det blitt mer vanlig nå. Anonymkode: cfd30...eaa 1
Lidhun Skrevet 7. juli 2024 #2 Skrevet 7. juli 2024 Tror det er blitt mer vanlig at man ikke er så sosial utenfor huset, så hadde ikke bekymret meg. Jeg har to i den alderen, ene er nesten aldri utenfor døra utenom skole og trening. Andre er oftere med venner utenom skole og trening, men ikke slik jeg var, jeg var ute med venner hver dag (Ikke festing da, men sosialt), og fra morgen til kveld i helgene. Tror kanskje de får stillet mer av det sosiale behovet på telefoner og some, vi måtte jo ut av hus for å snakke med folk. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #3 Skrevet 7. juli 2024 Ja, sånn er mine også. De er ekstremt mye inne/ hjemme. Alltid middag hjemme. De lever visst livet på nett. Spiller, chatter, FaceTime, ser på film sammen(😅) .Får nok stimuli på skolen og jobb. De har vært normalt sosiale barn. Tror det er tiden. Det hjalp med førerkort, synes jeg. Men ellers er der ikke mye mer «egentid» og tomt hus enn når de var små… Anonymkode: 2dbd7...9b9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #4 Skrevet 7. juli 2024 Min 18 åring også, er med venner ca 1 gang i uken, ellers stort sett hjemme eller på trening. Anonymkode: 03fd1...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #5 Skrevet 7. juli 2024 Høres ut som en vanlig 18-åring i dagens samfunn. Mens jeg derimot, i den alderen....glad mine ikke ble som meg 🙈 Anonymkode: dcd34...887 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #6 Skrevet 7. juli 2024 Min klarer ikke jobbe, strever med skole og er hjemme hele tiden. Du bør heller sette pris på den høyt fungerende ungdommen du har. Jeg hadde gjort ALT for at min hadde hatt det slik. La 18 åringen styre det sosiale livet sitt selv. Du har absolutt ingenting å bekymre deg over. Anonymkode: 27a64...e23 1 1
Kassettspiller Skrevet 7. juli 2024 #7 Skrevet 7. juli 2024 Høres ut som en fornuftig mann. Husk dette kan endre seg også, spesielt hvis man flytter ut for høyere studier☺️ 1
fru Alving Skrevet 8. juli 2024 #8 Skrevet 8. juli 2024 At han prioriterer jobb, trening og skole fremfor russegrupper er jeg i grunn imponert over, du skal bare være stolt over at du har en fornuftig og ansvarlig sønn. Ikke alle ønsker og feste og når jeg husker egen ungdomstid(hvor jeg drakk med begge armene) så tenker jeg at dette ikke egentlig er noe du går glipp av. Så er jeg jo enig i at man er ung en gang og det er og viktig å nyte livet og ungdomstiden. Du kan ikke leve livet for ham, og han må selv finne sin vei, sine venner, kjæreste osv. Og gjøre det på sitt vis. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå