AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #1 Skrevet 7. juli 2024 Hvordan foregår en slik søknadsprosess? jeg skal selvsagt kontakte megler, men er litt utålmodig og har masse spørsmål. Er betingelsene i HB annerledes? kan man få avdragsfrihet og/eller lengre nedbetalingstid? Jeg er ufør og vanskeligstilt, men får likevel ikke startlån gjennom kommunen. Har høy EK og 450k i året. Anonymkode: c1e82...211
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #2 Skrevet 7. juli 2024 Det er ingen søknadsprosess, utbygger har klarert dette med HB før det bygges. Anonymkode: b8667...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #3 Skrevet 7. juli 2024 Utbygger har fått forhåndsgodkjenning for et lån i Husbanken, og når boligen blir overtatt av kjøper vil kjøper overta lånet. Men du må uansett ha mulighet til å betjene lånet. Dette må du avklare med din bank. Hvis det er borettslag med fellesgjeld så vær klar over at felleskostnadene kan øke relativt kjapt etter overtagelse, da et oppstartbudsjett kun inneholder det aller mest nødvendige utgiftene. Alt annet kommer i tillegg. Dette er dessverre ikke alltid tatt med i beregningen når banken beregner hva du kan klare av kostnader heller. Og renten kan fortsatt øke. Det vet vi ingenting om. Anonymkode: 31bf8...fb5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #4 Skrevet 8. juli 2024 Dette er nybygg som ferdigstilles vår-25. Hvis jeg overtar lån i husbanken fra utbygger, mente du at jeg må kontakte husbanken for avklaring først? Litt usikker på hva du mente med «din bank» 🫣 Anonymkode: c1e82...211
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #5 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er nybygg som ferdigstilles vår-25. Hvis jeg overtar lån i husbanken fra utbygger, mente du at jeg må kontakte husbanken for avklaring først? Litt usikker på hva du mente med «din bank» 🫣 Anonymkode: c1e82...211 Jeg mente DIN bank. Ikke Husbanken. ( Den banken du benytter som hovedbak) Få din bankrådgiver til å sjekke at du har råd til å betale felleskostnader inkl fellesgjelden, også om den øker, før du signerer på et kjøp. Jeg har dessverre vært i kontakt med mange de 2 siste årene som ikke har tatt høyde for slike økninger ( da hovedsaklig renteøkningene) og som sitter i saksa i ettertid, der de heller ikke får solgt så lett. Anonymkode: 31bf8...fb5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #6 Skrevet 8. juli 2024 Det er selveier og ingen fellesgjeld. Men banken min sa uansett nei🥹Jeg ble bare litt håpefull da jeg trodde at det kun var husbanken som var involvert🫣Så nå må jeg betale mer i leie enn jeg ville gjort hvis jeg eide(har høy EK men lav inntekt). Anonymkode: c1e82...211
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #7 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er selveier og ingen fellesgjeld. Men banken min sa uansett nei🥹Jeg ble bare litt håpefull da jeg trodde at det kun var husbanken som var involvert🫣Så nå må jeg betale mer i leie enn jeg ville gjort hvis jeg eide(har høy EK men lav inntekt). Anonymkode: c1e82...211 Banken din trengs ikke her. Det er fullfinansiert i HB, du trenger bare kontakte dem. Anonymkode: b8667...4e9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #8 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Banken din trengs ikke her. Det er fullfinansiert i HB, du trenger bare kontakte dem. Anonymkode: b8667...4e9 Megler på prosjektet sa jeg måtte få lånefinansiering i banken min først. Jeg har uansett lagt det bort nå. Synd å gå fra eie til leie, men sånn er livet. Anonymkode: c1e82...211
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #9 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Megler på prosjektet sa jeg måtte få lånefinansiering i banken min først. Jeg har uansett lagt det bort nå. Synd å gå fra eie til leie, men sånn er livet. Anonymkode: c1e82...211 Helt uforståelig, siden HB finansierer prosjektet. Anonymkode: b8667...4e9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #10 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt uforståelig, siden HB finansierer prosjektet. Anonymkode: b8667...4e9 ja jeg datt av lasset. Anonymkode: c1e82...211
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå