Gå til innhold

Er sex en hobby?


Gjest Solanum

Anbefalte innlegg

Gjest Solanum

Jeg har et rart spørsmål. No shame, bare nysgjerrig. 

Jeg leser her inne at en del bruker sexfora for chatt og treff som de kaller det, og drar på sexklubb. 

Er det fordi sex er en hobby og en livsstil? Hvordan arter det seg? Bruker dere mye tid på den? 

Personlig synes jeg dette forumet er det kjedeligste. Så opplys meg hvordan det er å være ekstra interessert i sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja noen kaller det å være ekstra interessert i sex. For andre er det utforskende interesse i sex, det er gøy, det er sunn interesse for sex. Man finner glede i sex, helt genuint, glede og nytelse.

Opplys gjerne hvordan det er å være så lite interessert i sex at man ser på dette som ekstra interesse i sex.

Anonymkode: e8ffb...29b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , for min del er det å være veldig interessert i sex litt sånn at det blir vanskelig å forstå mennesker som ikke er det. Så det går nok begge veier. 

Anonymkode: bb212...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke sex en hobby.

Anonymkode: 4581c...ce4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er sex mer en jobb, en noe jeg er så opptatt av privat. Jeg har levd ut en seksualitet hvor det meste er prøvd ut. Nå har jeg et særdeles «kjedelig» forhold til sex, der jeg kan leve like fint uten som med.  Så min interesse for sex i dag, er mer akademisk og klinisk en privat😅
 

Sex opptar meg store deler av dagen i min jobb og studier. Jeg har skjønt at det tydeligvis ikke er lov å skrive her på forumet, men slik er det nå en gang.

Anonymkode: 4fa11...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen av oss så kaller vi det normalen..... 

Men om du sammenligner det med å spandere på seg sexy undertøy eller en leke med å legge penger i *sett inn ønsket hobby* så kan det kanskje sees på som det.... 

For meg er ikke sex en hobby men en del av livet.... 

Er det en hobby om du liker å gå ut på byen for å feste eller drikke....? 

Noen liker å drikke seg dritings og andre liker å dra på sexklubb.... Hver sin lyst... 

Andre driver med kajakkpadling og toppturer... Uansett så kombinerer man vel alt av dette med sex.... Hvor normalen ligger kommer vel an på den enkelte... For noen er normalen bdsm... For andre er det misjonær i 3 minutter med lyset av.... 

Interessant å høre når noen mener det går over til å bli hobby.... 

Sikkert noen som har andre tanker enn de jeg har.... 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan man fint kalle det. Hobbyen går ut på å score der man kan.

Anonymkode: 1da1e...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har skjønt at det tydeligvis ikke er lov å skrive her på forumet, men slik er det nå en gang.

Hva prater du om? 

Anonymkode: 75e29...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva prater du om? 

Anonymkode: 75e29...bfc

Hun er sexarbeider, men tør ikke si det.  Slik tolker jeg det i allefall 

Anonymkode: 1527e...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det. Er spise en hobby? Ikke i seg selv, men gastronomiske hobbyer finnes.  

Anonymkode: 74e9b...743

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun er sexarbeider, men tør ikke si det.  Slik tolker jeg det i allefall 

Anonymkode: 1527e...210

Med akademisk interesse?

Anonymkode: 75e29...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun er sexarbeider, men tør ikke si det.  Slik tolker jeg det i allefall 

Anonymkode: 1527e...210

Ser at det lett kunne tolkes dit hen, hadde det ikke vært for at jeg også skrev at det var en del av mine studier 😊

Helt greit å bli tatt for å være sexarbeider altså. Kjenner og har møtt flere sexarbeidere som alle er knallbra damer 😊

Intervjuet flere sexarbeidere både i Oslo og på studietur til Amsterdam. Igjennom jobb har det begrenset seg til feltpleie, før jeg utdannet meg til sexolog.

Anonymkode: 4fa11...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva prater du om? 

Anonymkode: 75e29...bfc

Dette. Siste fra meg i denne tråden. Min utdanning og jobb er uvesentlig og samtidig et brudd på retningslinjene og vise til😊

IMG_8649.jpeg

Anonymkode: 4fa11...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tja noen kaller det å være ekstra interessert i sex. For andre er det utforskende interesse i sex, det er gøy, det er sunn interesse for sex. Man finner glede i sex, helt genuint, glede og nytelse.

Opplys gjerne hvordan det er å være så lite interessert i sex at man ser på dette som ekstra interesse i sex.

Anonymkode: e8ffb...29b

Jeg er lite interessert i sex og kan fortelle litt hvordan jeg opplever det. Jeg tenker nesten aldri på sex med mindre jeg har det. Jeg er aldri kåt med mindre jeg faktisk skal ha sex. Sex er litt som trening. Det er som oftest gøy når man kommer igang. Noen ganger er det litt ork. Mann 30

Anonymkode: 6b024...a9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solanum
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Opplys gjerne hvordan det er å være så lite interessert i sex at man ser på dette som ekstra interesse i sex.

Jeg tenker på sex når jeg har det liksom. Ikke chatter jeg om sex, ikke føler jeg noe behov for prate med andre om det (på diverse forum), sexklubb føles voldsomt. Sånn er det for meg da. 

Å bruke ekstra tid på sex utenom selve handlingen er mystisk for meg. Så derfor lurte jeg. 

Bare for å utvide horisonten kan man si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sex er for meg både en hobby og en livsstil. Jeg bruker mye tid på å tenke på sex, pene klær/undertøy hvor man kan finne spennende sex, leketøy, hva jeg vil oppleve og hvordan, tar bilder og går truseløs osv.  Tenker på hordan jeg kan utnytte anledninger som kommer til å være litt utfordrende osv osv osv. Jeg har nok ikke mer sex enn gjennomsnittet men jeg bruker utrolig mye tid på å tenke på det, lese om det, se frem til det osv osv. 

Hilsen voksen kvinne. 

Anonymkode: 452b9...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solanum
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Sex er for meg både en hobby og en livsstil. Jeg bruker mye tid på å tenke på sex, pene klær/undertøy hvor man kan finne spennende sex, leketøy, hva jeg vil oppleve og hvordan, tar bilder og går truseløs osv.  Tenker på hordan jeg kan utnytte anledninger som kommer til å være litt utfordrende osv osv osv. Jeg har nok ikke mer sex enn gjennomsnittet men jeg bruker utrolig mye tid på å tenke på det, lese om det, se frem til det osv osv. 

Hilsen voksen kvinne. 

Anonymkode: 452b9...dff

Interessant. 

Har det alltid vært slik for deg? Når startet interessen? 

Det er nok en fin hobby da. Jeg har make-up hårpleie, hudpleie og generell velvære som hobby. Kan det ligne litt tenker du? 

At du føler ekstra velvære og kanskje får god mental helse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan det være en hobby. Hobby er noe man gjør relativt ofte, på fritiden, som man koser seg med. Andre ting som er annerkjent som en hobby:

  • Samle på ting
  • Bake
  • Strikke
  • Brettspill og rollespill
  • Brygge øl
  • Reise
  • Lese
  • Lage mat
  • Spille på PCen eller konsollen
  • Krangle på internett
  • Trearbeid
  • Sy
  • Trening
  • Sykling

 

... så hvorfor kan ikke sex være på den lista?

Endret av Even Tuell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solanum
Even Tuell skrev (22 minutter siden):

så hvorfor kan ikke sex være på den lista?

At du lister opp har ikke et klimaks. Og selve aktiviteten kan en bruke en god del tid på. 

En kan strikke til en hel film. Eller sykle mange mil. Bake mange forskjellige kaker. 

Så hvordan blir det da med sex? Blir det som å sykle mange mil og så er orgasmen målstreken? Og så er tidsbruken før sex som å stelle sykkelen og kanskje motivere seg med å se Tour de France først? 

Jeg skjønner fortsatt ikke helt. 

Er det ikke kjedelig å ha sex som hobby? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...