AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #1 Skrevet 7. juli 2024 Dupper en gang. Ca 1-1,5t. Mannen jobber i ferien og lite lulighet for avlastning da familie er velkreist. Føler vi henger etter. En del som bør bli gjort i hagen. Luking, gressklipp. Organisere inne (har flyttet), generelt rengjøring som må gjøres hjemme. Blir også mye rot og mer kliss pga barnet så vi må rengjøre mer, holder ikke bare å sette på robotstøvsugeren. I tillegg vil jeg gjerne holde meg i form. Tur, trene, litt egentid også. Så da blir spørsmålet, hva prioritere når barnet sover? Gå tur med vogn, trene, rydde og vaske, egentid osv. Mannen har lange dager på jobb. Er det krise å sette 2åring i babystol foran TVen innimellom? Ikke alt som er lett å få gjort med han rundt, ta tar han i ting, "roter" osv. Vil feks ikke at han skal oppi eskene med kjøkkenutstyr som kan være farlig. Eller plukke på støvet jeg mopper... Anonymkode: 80354...215
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #2 Skrevet 7. juli 2024 Kan du ikke gjøre noe av dette mens barnet er våkent? Da kan du trene når barnet sover. Eller ta med ungen ut på en balansesykkel så kan du jogge etter. Anonymkode: 00db6...056 1
sommerfugl154 Skrevet 7. juli 2024 #4 Skrevet 7. juli 2024 Har barnet eget rom? Har sett varianter av lekegrind der man har satt opp en sånn port i dørkarmen på rommet. Også har du kontroll på at ingenting der inne er farlig eller skadelig for ungen:) Så kan du gå litt frem og tilbake? 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #5 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dupper en gang. Ca 1-1,5t. Mannen jobber i ferien og lite lulighet for avlastning da familie er velkreist. Føler vi henger etter. En del som bør bli gjort i hagen. Luking, gressklipp. Organisere inne (har flyttet), generelt rengjøring som må gjøres hjemme. Blir også mye rot og mer kliss pga barnet så vi må rengjøre mer, holder ikke bare å sette på robotstøvsugeren. I tillegg vil jeg gjerne holde meg i form. Tur, trene, litt egentid også. Så da blir spørsmålet, hva prioritere når barnet sover? Gå tur med vogn, trene, rydde og vaske, egentid osv. Mannen har lange dager på jobb. Er det krise å sette 2åring i babystol foran TVen innimellom? Ikke alt som er lett å få gjort med han rundt, ta tar han i ting, "roter" osv. Vil feks ikke at han skal oppi eskene med kjøkkenutstyr som kan være farlig. Eller plukke på støvet jeg mopper... Anonymkode: 80354...215 Hvorfor blir det rot og kliss? Ikke la barn gå rundt og spise og drikke! Og ikke la dem dra alle lekene utover på en gang. Ha ham i bæresjal på ryggen og gå turer. Ta ham med til en innegjerdet park eller lekeplass og tren yoga eller calistenics mens han leker og løper rundt. Sett ut en balje med vann som han kan leke med ved siden av deg mens du luker og ordner ute. Gi han en klut og la ham vaske en flekk på gulvet eller veggen mens du vasker resten. Små barn liker vanligvis å gjøre det samme som foreldrene. Ville brukt sovetiden hans på egentrening ala lese en bok eller lignende, det er sånt som er veldig vanskelig å få gjort med ham masende rundt beina. Anonymkode: d2521...b2c 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #6 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dupper en gang. Ca 1-1,5t. Mannen jobber i ferien og lite lulighet for avlastning da familie er velkreist. Føler vi henger etter. En del som bør bli gjort i hagen. Luking, gressklipp. Organisere inne (har flyttet), generelt rengjøring som må gjøres hjemme. Blir også mye rot og mer kliss pga barnet så vi må rengjøre mer, holder ikke bare å sette på robotstøvsugeren. I tillegg vil jeg gjerne holde meg i form. Tur, trene, litt egentid også. Så da blir spørsmålet, hva prioritere når barnet sover? Gå tur med vogn, trene, rydde og vaske, egentid osv. Mannen har lange dager på jobb. Er det krise å sette 2åring i babystol foran TVen innimellom? Ikke alt som er lett å få gjort med han rundt, ta tar han i ting, "roter" osv. Vil feks ikke at han skal oppi eskene med kjøkkenutstyr som kan være farlig. Eller plukke på støvet jeg mopper... Anonymkode: 80354...215 Alt dette fikk husmødre tid til å ordne opp i for x antall år siden,med både ett og flere barn hjemme og med tv bare fra klokken 18 på kvelden. Forstår bare ikke hva som er problemet her? Ta barnet med på rydding, på lukking, osv. Du trenger ikke tv eller pad for å underholde barnet ditt. Når jeg leser innlegget ditt, slutere jeg på hvorfor du (og flere med deg) i det helhetstenking har fått barn, dere har jo ikke tid til barnet og alt annet dere vil bruke tid på. Og nå blir det vel full fyr i tråden… Anonymkode: e60bd...562 3
Anononyma Skrevet 7. juli 2024 #7 Skrevet 7. juli 2024 Har en på 22 mnd og er også mye alene med han i ferien. Vasking, rydding, hagearbeid, matlaging etc er alt ting jeg gjør sammen med han. Han elsker å hjelpe til. Har egen liten mopp og kost som han flyr her med. Blir han lei går han bare å gjør noe annet Eneste husarbeidet jeg legger til dupp/kveldstid er inn/ut av oppvaskmaskin. Der inni får han ikke holde på 🙈 Jeg triller han i vogna til/fra alt vi skal og er ute på noe hver dag. Triller vel sikkert i overkant av 1 time hver dag så føler jeg får nok gåing. Har en treningsapp på telefonen (JustFit) som jeg bruker for å få inn litt trening på kveldstid 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #8 Skrevet 7. juli 2024 Ta med ungen på ting. Spis utelukkende ved spisebordet. Gi ungen klut, støvsuger osv. De gjør jo gjerne litt også går de og leker og er litt frem og tilbake. Ute i hagen kan jo ungen bare leke, tilby luking som du gjør så går han fort lei og gjør noe mer morsomt helt selv. Anonymkode: f1659...ee0
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #9 Skrevet 7. juli 2024 Herregud, sette en 2 år gammel smårolling foran TV??? 😢😳 Ungen vet knapt nok hva en skjerm er (håper jeg!!), bare gi ham en eske med håndkler, slikkepotter osv som han kan ordne opp med, sett ham i badekaret med badeleker mens du vasker/ordner deg selv og badet. Send ham avgårde på løpesykkel mens du jogger ved siden av for å få trent. Anonymkode: 6b9d7...1a1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #10 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Alt dette fikk husmødre tid til å ordne opp i for x antall år siden,med både ett og flere barn hjemme og med tv bare fra klokken 18 på kvelden. Forstår bare ikke hva som er problemet her? Ta barnet med på rydding, på lukking, osv. Du trenger ikke tv eller pad for å underholde barnet ditt. Når jeg leser innlegget ditt, slutere jeg på hvorfor du (og flere med deg) i det helhetstenking har fått barn, dere har jo ikke tid til barnet og alt annet dere vil bruke tid på. Og nå blir det vel full fyr i tråden… Anonymkode: e60bd...562 For x antall år siden hadde 2 åringen lekt ute med alle de andre barna i gata, uten tilsyn, i flere timer. Anonymkode: b41b3...36b 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #11 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dupper en gang. Ca 1-1,5t. Mannen jobber i ferien og lite lulighet for avlastning da familie er velkreist. Føler vi henger etter. En del som bør bli gjort i hagen. Luking, gressklipp. Organisere inne (har flyttet), generelt rengjøring som må gjøres hjemme. Blir også mye rot og mer kliss pga barnet så vi må rengjøre mer, holder ikke bare å sette på robotstøvsugeren. I tillegg vil jeg gjerne holde meg i form. Tur, trene, litt egentid også. Så da blir spørsmålet, hva prioritere når barnet sover? Gå tur med vogn, trene, rydde og vaske, egentid osv. Mannen har lange dager på jobb. Er det krise å sette 2åring i babystol foran TVen innimellom? Ikke alt som er lett å få gjort med han rundt, ta tar han i ting, "roter" osv. Vil feks ikke at han skal oppi eskene med kjøkkenutstyr som kan være farlig. Eller plukke på støvet jeg mopper... Anonymkode: 80354...215 Luking kan du vel gjøre selvom barnet er våken? Kle på dere å gå ut begge to, finn frem noe han kan leke med mens du luker.. Samme med vasking, gi han en klut og en liten kost så kan han hjelpe til. Man får også gjort en del på kvelden når barna er i seng da, regner med han legger seg tidlig når han bare er 2 år enda. mannen din kan ta gressklipping og hjelpe til med å organisere hjemme? Han jobber neppe 24/7.. trene kan du også gjøre når han er hjemme. Anonymkode: 7d966...23f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #12 Skrevet 7. juli 2024 Det er vel bare å gjøre de tingene du skal? Ja, det tar litt mer tid og innebærer litt flere avbrudd, men det er mulig. Barn bør lære seg å leke selv eller være med på husarbeid. Det er bare Sundt! Vi skal ikke måtte leke med og aktivisere barn hele tiden. Anonymkode: 82150...379
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #13 Skrevet 7. juli 2024 Jeg tar med barnet på det meste. Setter jeg på en maskin med klær så hjelper barnet til med å putte inn i maskinen og ta det ut igjen, vi kan finne på å bake så barnet får tømt oppi ingrediensene i bollen, jeg gir barnet en fuktig klut og da ender barnet opp med å «tørke støv» fordi hun hermer etter meg. Mye av det vi anser som husarbeid ser barna på som lek når de får gjøre det sammen med oss. trene er da ikke noe problem? Ta med barnet i vogn, bæresele eller meis og gå på tur, man trenger hverken å jogge eller trene styrkeløft hele tiden. ellers er hun veldig flink til å aktivisere seg selv. Leker i sandkassa mens jeg luker, tegner mens jeg lager middag etc. Anonymkode: a41cb...33f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #14 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dupper en gang. Ca 1-1,5t. Mannen jobber i ferien og lite lulighet for avlastning da familie er velkreist. Føler vi henger etter. En del som bør bli gjort i hagen. Luking, gressklipp. Organisere inne (har flyttet), generelt rengjøring som må gjøres hjemme. Blir også mye rot og mer kliss pga barnet så vi må rengjøre mer, holder ikke bare å sette på robotstøvsugeren. I tillegg vil jeg gjerne holde meg i form. Tur, trene, litt egentid også. Så da blir spørsmålet, hva prioritere når barnet sover? Gå tur med vogn, trene, rydde og vaske, egentid osv. Mannen har lange dager på jobb. Er det krise å sette 2åring i babystol foran TVen innimellom? Ikke alt som er lett å få gjort med han rundt, ta tar han i ting, "roter" osv. Vil feks ikke at han skal oppi eskene med kjøkkenutstyr som kan være farlig. Eller plukke på støvet jeg mopper... Anonymkode: 80354...215 Hvordan løser du alt dette når du er i jobb da? Og mannen kommer vel hjem på et eller annet tidspunkt? Har alltid gjort disse tingene med barn på slep. Ja, det tar litt lengre tid. Men bedre enn tv. Du kan jo løpe med ham i vogn når han er våken igså. Løp til en park/lekeplass. Lek litt og løp hjem. Hvis alt rakner fordi familie er på ferie har dere et problem. Anonymkode: f55f1...435 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #15 Skrevet 7. juli 2024 Er 100% alene med min på 2 år med mye seperasjonsangst, og har gradvis tatt barnet med når jeg gjør husarbeid. Før satt hun i bæresele på ryggen, nå får hun valget mellom å hjelpe meg eller å leke alene. Det funker bra. Det gjør vi i helgene, og jeg får gjort ganske mye da, det tar selvsagt lang tid når hun hjelper meg, men hun kan tørke støv, henge opp klesvask, vaske med klut, skylle grønnsaker, og mye mer. Skjerm bruker jeg som "barnevakt" kun på dager jeg er ekstremt sliten og for å lage middag. Men det meste av daglig husarbeid tar jeg etter at barnet har sovna. Tar en runde i leiligheten da. Så litt mer grundig på lørdager, hvor hun hjelper meg. Da hun fortsatt sov på dagen, var den timen forbeholdt avslapping for meg! Vi har ikke hage, så litt mindre å gjøre enn deg kanskje, men tenker barnet vil like å hjelpe deg der. Ville ikke satt barnet foran tv, de bør se fra en tidlig alder hva husarbeid innebærer. Anonymkode: 7b87a...72b
Anonymous 91 Skrevet 7. juli 2024 #16 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leikegrind? Anonymkode: 35dac...44c Til en 2åring ?? Min 2åring er flink å leker selv å jeg får gjort masse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå