Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å stinke under armene i ukene etter fødsel? Dusjer hver dag, men lukter høgg etter kun et par timer.

(Har hørt at man kan svette mye under renselsen, men jeg er ikke generelt svett/klam på kroppen.)

Anonymkode: 7b41e...226

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Kroppen er proppfull av hormoner som kan påvirke kroppslukten 

Anonymkode: a2a05...fb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp. Kroppen er proppfull av hormoner som kan påvirke kroppslukten 

Anonymkode: a2a05...fb8

Når roer det seg?🙈

AnonymBruker
Skrevet

Her ble det bedre rundt 6 mnd.

Anonymkode: bb4eb...e36

Skrevet

Helt normalt! Verst de første 3-4 månedene, blir gradvis bedre etter det. 

AnonymBruker
Skrevet

Slik hadde jeg det også. Leste at lukten er beroligende for barnet, det kjenner deg igjen på lukten og føler seg trygg. Husker at han ålte seg helt opp i armhulen på meg og sovnet, og tenkte at det kunne jo ikke være deilig med den lukta 🤣

Anonymkode: 2c20c...4fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Slik hadde jeg det også. Leste at lukten er beroligende for barnet, det kjenner deg igjen på lukten og føler seg trygg. Husker at han ålte seg helt opp i armhulen på meg og sovnet, og tenkte at det kunne jo ikke være deilig med den lukta 🤣

Anonymkode: 2c20c...4fd

Hahaha, jeg har selv vært redd for å sette svettelukt på barnet😅 

AnonymBruker
Skrevet

Uff ja, det hadde jeg helt glemt. Aldri luktet meg selv før, men etter fødsel stinket jeg. Husker ikke hvor lenge det varte for min del 

Anonymkode: 956b6...f5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hahaha, jeg har selv vært redd for å sette svettelukt på barnet😅 

Har sjøl opplevd at håret til babyen stinka svett armhule etter ei lang natt med amming og samsoving. Lekkert! 🤪

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde med meg. 😅 I tillegg til at lukta i seg selv var ille så slet jeg også med ekstreme temperaturendringer i kroppen. Fikk frostrier og la meg til å sove under tykk dyne bare for å bråvåkne to timer etterpå badet i min egen svette 🙃 Skikkelig digg når man allerede blør, er trøtt og har vondt i underlivet. 

Men det gikk seg til altså! Mulig det tok noen måneder før kroppslukta var helt normal, men de første 3-4 ukene var helt klart verst for min del. Etter det gikk det seg til. 

Anonymkode: 9906c...5a8

AnonymBruker
Skrevet

Off, dette hadde jeg nesten fortrengt! Svettet ekstremt i 2-3 mnd. Mest under armene og i lysken. Kan tenke deg lukta med svette og renselse🤮 dusjet hver morgen og hver kveld, men syns det luktet grusomt allikevel. 

har aldri reagert på andre nybakte mødre som lukter, og mannen min sier at jeg innbilte meg lukta. Så kaaaan jo hende at vi kjenner det bedre selv? Krysser fingrene for det😂

Anonymkode: 3636e...f4e

Skrevet

Jeg svettet ekstremt om natta de første par mnd.😅 måtte enten dusje to ganger om dagen eller finne meg i å lukte svette

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også svettet ekstremt!!! mye om natta. Fikk høre at det liksom var fødsel og graviditet som gjorde dette, men det viste seg etter 1 år med dette problemet at stoffskiftet var helt på tur. Jeg var så plaget med svette at vi seriøst måtte kaste hele senga. Kunne ikke gå ut av huset uten å dusje om morgenen. Vasket dyner og puter flere ganger i uka, sengetøy hver eneste dag. 

Anonymkode: af802...d31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 11.50):

Er det vanlig å stinke under armene i ukene etter fødsel? Dusjer hver dag, men lukter høgg etter kun et par timer.

(Har hørt at man kan svette mye under renselsen, men jeg er ikke generelt svett/klam på kroppen.)

Prøv Biotherm deodorant. Hjalp meg da jeg svetta som en gris, sluttet og lukte surt. 

Anonymkode: 66578...1d6

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, stinker… særlig under brystene! Og om nettene renner svetten… stakkars samboeren min 😅

Anonymkode: 37c14...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...