Gå til innhold

Hva skal til for å få Ozempic eller Wegovy?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror du bare trenger å be om Wegovy for å få det hos legen :). Ozempic er forbeholdt diabetikere nå, men medikamentene har samme aktive stoff, så om det heter Ozempic eller Wegovy spiller ikke så mye rolle.

Å få det på blå resept er noe annet...

Mange sliter med å gå ned i vekt, men greier å holde vekta, med bevisst kosthold, etter at de har sluttet å slanke seg.

Anonymkode: ce6e2...f7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen å klag på en valk eller en dobbelthake. Du får det garantert. 

Anonymkode: 24da1...ed9

• 4 uker senere...
Skrevet

Jo,da spiser det deg god og mett.  Skikkelig "struttmage"

Drar opp genseren og klasker og disser den gediiiiiigene magen din.

Så mulig fastlegen din skriver ut noe gift så du kan krympe 10 Kg. Mens vi andre som burde gå ned 100'må stå i kø...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 14.54):

Gå til legen å klag på en valk eller en dobbelthake. Du får det garantert. 

Ja,slik er det. Folk er gale.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 17.12):

Det er ikke farlig å føle på sultfølelse. Husker ei som sa det til meg en gang at tynne mennesker tillater seg selv å føle på at de er sultne. Er dessverre derfor mange blir overvektige fordi man hele tiden skal drive å bli kvitt sultfølelsen. Og jo mer man gir, jo oftere kjenner man på den. Kroppen venner seg til det. Når man begynner å spise mindre vil man være sulten i starten, men kroppen tilvenner seg. Plutselig merker man at man er ikke så ofte sulten lengre, og at man kan spise mindre mengder for å føle seg mett. 

Anonymkode: 6c0b1...785

Veeeldig uvitenskapelig og udokumentert påstand/observasjon fra min side, men: Jeg har nærmest inntrykk av at vi som er naturlig slanke takler sultfølelse bedre?🤔

Jeg har kollegaer som presterer merkbart dårligere på jobb hvis de er sultne, og jeg kjenner til folk som sier de føler seg fysisk dårlige når sulten melder seg. Felles for alle dem er at de er overvektige i ulike grader. Det de beskriver er helt ukjent for meg. Sult er for meg bare en liten murring i magen, og jeg kan ignorere den i timevis uten problem. Nå kan sikkert evnen til å motstå sultfølelse trenes opp hos de aller fleste, men poenget mitt er at jeg åpenbart har det lettere enn mange andre i utgangspunktet🤷‍♀️

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jo,da spiser det deg god og mett.  Skikkelig "struttmage"

Drar opp genseren og klasker og disser den gediiiiiigene magen din.

Så mulig fastlegen din skriver ut noe gift så du kan krympe 10 Kg. Mens vi andre som burde gå ned 100'må stå i kø...

At DU har en dårlig fastlege som ikke vil skrive ut Wegovy til deg, det betyr jo ikke at alle andre som sliter med vekta også må lide?

Anonymkode: 504ae...b84

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

At DU har en dårlig fastlege som ikke vil skrive ut Wegovy til deg, det betyr jo ikke at alle andre som sliter med vekta også må lide?

Det er sant, men jeg synes dette medikamentet som vi bare aner alle bivirkningene av nå skrives ut alt for lett. Men det er klart at mange nok tar seg kraftig sammen i matveien når de må ut med tusenvis av kroner i sprøyter, pengebruken må jo kunne forsvares.

Anonymkode: 3a9e1...6e6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan være årsak til at legen ikke skriver ut slankemedisin til h*n. Kan ha sykdommer som ikke kan gå på wegovy/ozempic.

Anonymkode: 130e0...d64

Skrevet

Trenger ikke å gå til legen engang. Om man googler litt finner man legetjenester som tilbyr at du legger inn info, en kort video hvor du identifiserer deg og viser magen og skriver hva du veier, så får du resept på under et døgn😊

Anonymkode: 7972d...d89

Skrevet

Er bare å suttre til l fastlegen om vond rygg eller 2 gram med valpefett.  Lykke til,jeg unner ingen å gå på den dritten der. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 5.48):

Ehh jo. Gikk selv ned fra 138Kg til 112. Er fortsatt dobbelt så tung som jeg bør være. Men når enkelte som trenger å gå ned 5Kg for å få "riktig" Bmi eller mindre mage for ei uke på Ibiza,så mener jeg Wegovy blir utdelt i hytt og pine. Er utrolig mye tulle slanking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...