AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #21 Skrevet 7. juli 2024 Jeg kan både sitte og se på barna leke, og leke sammen med de. Men hva andre foreldre velger å gjøre der og da, det bryr jeg meg ikke om og legger meg ikke oppi. Barn har godt av å få oppmerksomhet fra de voksene, heller for mye enn for lite. Anonymkode: 6e5c6...7d7 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #22 Skrevet 8. juli 2024 Er det snakk om foreldre som følger etter sjuåringen og barnas venner på nærlekeplassen fordi hun er redd han skal slå seg på sklia eller er det foreldre som synes det er morsomt å leke med toåringen? Alder har jo alt å si her. Synes ikke det er naturlig å sette fra seg ettåringen og si "her er lekeplassen, jeg gidder ikke, så jeg sitter her borte" Anonymkode: 2521c...3ad 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #23 Skrevet 8. juli 2024 Og hvis det er snakk om eldre barn, så vet du ikke grunnen til at de har lyst å tilbringe tid med barna sine. Kan hende jobber de mye (pendling) og vil ta igjen noe av tiden sammen. Anonymkode: 2521c...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #24 Skrevet 8. juli 2024 Om du har møtt må meg i det siste er det nettop det du vil se ja, at både jeg og mannen er veldig på. Det er våre tante-/onkelbarn, så når vi først bruker tid sammen så nyter vi det maks, og er med i leken. Selv om jeg ikke har barn selv, og derfor alltid blir halshugd når jeg uttaler meg om hva som er rett, så velger jeg igjen å dele min mening. Hva skjer med at mødre har fasiten for hva som er rett for alle? Sitter man litt på telefonen blir man kritisert, leker man med barna sine blir man kritisert. Jeg tror de fleste er en utmerket forelder for sitt barn, uansett om de akkurat den dagen velger å drikke kaffe med ei venninne mens de har et halvt øye på barnet, tar unna noen jobbmail på telefonen mens barnet leker selvstendig, eller herjer i vei sammen med barnet. Anonymkode: ccbc3...32e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #25 Skrevet 8. juli 2024 Kanskje du ikke skal dømme andre selv og heller ikke tro at du selv sitter på fasiten? Jeg fotfølger/leker med min men lar henne prøve så mye som mulig selv av klatring osv. Hun ser ut som hun er 3 men hun er såvidt 2 og trenger at noen passer på ellers er hun troendes til å skade seg. Så ser jeg og an lekeplassen såklart noen er jo mer tilpasset de under 3 da får hun løpe mer fritt. Anonymkode: a726c...f2d 2
17.11 Skrevet 8. juli 2024 #26 Skrevet 8. juli 2024 Pass dine egne saker, tenker jeg, dette høres ikke skadelig ut. Jeg syns det er hyggeligere å se foreldre som leker med barna sine, enn foreldre som åpenbart kjeder ræva av seg og skroller på mobilen mens ungene leker. 2
Fame Skrevet 8. juli 2024 #27 Skrevet 8. juli 2024 Jeg gikk inn i tråden med forventning om at den handlet om foreldre som bare sitter på mobilen mens barna leker Men hvorfor i alle dager kritisere at foreldrene leker med barna sine? er visst ikke mulig å gjøre noe riktig
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #28 Skrevet 8. juli 2024 Vårt barn har absensepilepsi (faller bort plutselig midt i en aktivitiet) samt. hypotoni som gjør at han må være mer bevisst på hvordan han gjennomfører aktivitetene. Er han det? Nei. Derfor må en av oss alltid være i nærheten og minne ham på det hvis vi ser at armen hans er i en feilstilling / en armlengdes avstand unna hvis han leker i høyden eller klatrer i tilfelle han får et anfall der og da. Prøv heller å gjøre deg kjent med folk, framfor å synse på det synlige 🙂 Anonymkode: 959e2...7ab 1
SPOCA Skrevet 8. juli 2024 #29 Skrevet 8. juli 2024 (endret) Min mann og jeg fotfølger sønnen hans på lekeplassen. Vet du hvorfor? Fordi det er nemlig noe du ikke kan se, og det er at min stesønn har en hjerneskade, han har i tillegg til sin autisme også blant annet psykisk utviklingshemming og epilepsi. "Problemet" er at han ser veldig normal ut. Den hjernehalvdelen som ble radert bort etter hjerneblødning kompenserer slik at stesønnen min faktisk ser svært normal ut (hva nå enn normal er). Uansett, han er grovmotorisk som andre barn, men han forstår ikke konsept som fare eller har evnen til å forstå at noe er farlig. Vi MÅ faktisk passe på. I tillegg kan han utagere i form av kloring og biting. Det vil vi helst kunne avlede og unngå. Han har blitt kjempeflink til å lære seg hva han kan gjøre og ikke, men det krever trening. Og da må vi være på. Hele tiden. Man kan ikke slippe han av syne, og vi kan ikke gå fra ham. Kanskje tenke litt lenger enn nesa si neste gang du dømmer noen? Endret 8. juli 2024 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #30 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 10.48): Nå blir jeg sikkert dømt hardt, men. Jeg observerer stadig at foreldre som er ute på lekeplass med barna sine omtrent fotfølger dem hele tiden og leker med de konstant. Ser aldri foreldre slappe av og se på at barna leker. De går etter barna HELE tiden. Jeg er en mamma som mener at barn fint kan leke seg selv om man følger med på de og hjelper når de slår seg eller trenger assistanse. Ellers så tar jeg det rolig. Selvsagt leker jeg i blandt og, men noen ganger er jeg sliten. Synes ikke det er vår jobb å underholde de konstant. Er litt 80-talls mor der. Flere som meg? Anonymkode: 784ee...676 Så flott å se foreldre knytte bånd og tilbringe tid med barna sine på lekeplassen. Heller det, enn å sitte med nesa nedi skjermen! Lov å sette seg og slappe av mens barnet leker alene eller med andre barn, men la telefonen ligge tenker jeg. Anonymkode: 7e692...c01
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #31 Skrevet 8. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Selv dømmer jeg foreldre som ikke leker med barna sine. Anonymkode: eff39...b8d Og jeg dømmer foreldre som er så hyperstresset for aktivisere ungene. La ungene få aktivisere seg selv. Vi hadde besøk av 2 barn på gården og vi slapp å løpe etter de. De fant på aktiviteter selv og lagde sine egne leker. Anonymkode: b195c...5eb
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2024 #32 Skrevet 8. juli 2024 Jeg elsker å leke med ungene på lekeplassen og de trygler meg om å være med i leken om jeg er med de dit. Jeg har en syvåring, de andre er vennene hennes. Men de kan også fint være på lekeplassen uten at jeg er tilstede! Så inntil dagen der de ikke vil ha meg med mer kommer blir jeg faktisk med om jeg vil og kan! Anonymkode: 6425e...aa7
myMa Skrevet 8. juli 2024 #33 Skrevet 8. juli 2024 Jeg synes det er helt greit å leke med barna på lekeplassen. Men jeg skjønner hva du mener. Barna mine går i en "trimgruppe" hvor de i prinsipp kan utfolde seg fritt i en gymsal med alt mulig slags utstyr. Det er vanligvis 20-40 barn der i barnehagealder. Ingen leker med hverandre fordi foreldrene er så utrolig på de hele tiden. Akkurat i den settingen synes jeg det er litt synd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå