AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #1 Skrevet 7. juli 2024 Nå blir jeg sikkert dømt hardt, men. Jeg observerer stadig at foreldre som er ute på lekeplass med barna sine omtrent fotfølger dem hele tiden og leker med de konstant. Ser aldri foreldre slappe av og se på at barna leker. De går etter barna HELE tiden. Jeg er en mamma som mener at barn fint kan leke seg selv om man følger med på de og hjelper når de slår seg eller trenger assistanse. Ellers så tar jeg det rolig. Selvsagt leker jeg i blandt og, men noen ganger er jeg sliten. Synes ikke det er vår jobb å underholde de konstant. Er litt 80-talls mor der. Flere som meg? Anonymkode: 784ee...676 7 3 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #2 Skrevet 7. juli 2024 Det må være deilig å ikke ha andre problemer her i livet at man kritiserer foreldre som er glade i barna sine og som har tid og overskudd til å leke med barna sine. Anonymkode: 86f22...230 21 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #3 Skrevet 7. juli 2024 Jeg leker med barnet, når barnet ønsker at jeg leker med det. Er vi på lekeplassen, og barnet ikke har noen å leke med, er jeg selvfølgelig med. Jeg drar ikke på lekeplassen for å sitte passiv på en benk i 2timer, men jeg drar på lekeplassen for at barnet mitt skal ha det gøy, og ha tid sammen med barnet mitt. Da betyr det at jeg er aktiv med i leken, om barnet ønsker det. Hvorfor skal du være kritisk til at noen faktisk er aktiv med i leken til barna, og bruker tid sammen med barna sine? Jeg ville heller vært kritisk til de foreldrene som «lemper» barna fra seg på lekeplassen, for selv å sitte plantet med ansiktet ned i telefonen. For tro meg, det er flere av de foreldrene, enn de som engasjerer seg og er aktiv sammen med barna. Anonymkode: 0b164...100 10 2 4
Anonymbruker*** Skrevet 7. juli 2024 #4 Skrevet 7. juli 2024 (endret) Tenk å dømme andre foreldre fordi de aktivt underholder og leker sammen med barna sine ute på lekeplassen. De fleste barn leker mye på egenhånd i barnehagen og hjemme mens foreldrene er opptatt med annet. Spesielt å dømme dem såpass utifra hva man ser en liten stund ute på lekeplassen. Jeg kan finne på å dømme de som sitter med nesa ned i telefonen mens barna leker og prøver å påkalle mammas eller pappas oppmerksomhet. Men også det bør man ikke dømme for hardt, for man vet virkelig ikke hvordan hverdagen deres ser ut basert på et lite øyeblikk på lekeplassen. Endret 7. juli 2024 av Anonymbruker*** 7 2
Arkana Skrevet 7. juli 2024 #5 Skrevet 7. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det må være deilig å ikke ha andre problemer her i livet at man kritiserer foreldre som er glade i barna sine og som har tid og overskudd til å leke med barna sine. Anonymkode: 86f22...230 Enig. For en merkelig ting å kritisere! Da våre barn var små dro vi på lekeplasser for å gjøre noe gøy sammen, ikke for at barna skulle leke mens vi fikk ro og fred med mobilen. Endret 7. juli 2024 av Arkana 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #6 Skrevet 7. juli 2024 Enig med deg. Bør selvsagt følge med om barna er for små til å følge regler, feks en og en i sklie eller om barnet har diverse utfordringer i samhandling med andre. Men barn har godt av å leke selv og bruke fantasien. Men det er også en god miks å kunne leke med barna og å kunne la de leke i fred. Anonymkode: 5b078...965 10 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #7 Skrevet 7. juli 2024 Jeg er enig i at det ser ut til å ha vært en endring, og at det er mange foreldre som følger etter og leker med barna sine hele tiden på lekeplasser. Kanskje også mange som tenker at de må det, og at det er det eneste rette. Det har jeg i hvert fall hørt i min omgangskrets. Men så må en huske at barn er forskjellige og foreldre er forskjellige. Vi kan ikke vite om den moren vi observerer som leker med barnet sitt på lekeplassen storkoser seg, eller om hun har et barn som er sjenert og forsiktig og ikke vil være på lekeplassen uten at hun er tett på. Kanskje har moren vært opptatt på jobb hele uken, og nå har hun endelig litt tid med barnet, og vil gjøre noe barnet liker. Kanskje var de nettopp på en annen lekeplass, hvor barnet lekte med en venn, mens moren pratet med vennens foreldre. Det er ikke noen vits å dømme, tenker jeg. Jeg gjør en blanding. Noen ganger sitter jeg og ser på med en kopp kaffe. Men jeg har to tette barn, som leker med hverandre. Noen ganger er jeg med dem og leker. Jeg syns sjelden det er så gøy på lekeplass, ofte er det drevet av litt dårlig samvittighet for lite tid sammen gjennom uken. I skogen syns jeg det er gøy å holde på sammen med dem, leke, plukke bær, løpe ned den bratte bakken osv. Anonymkode: 3ae24...a10 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #8 Skrevet 7. juli 2024 Både ja og nei. Samtidig så vet jeg at det utenfra kan se ut som jeg fotfølger barnet mitt selv, og det har jeg også fått kommentarer på fra andre foreldre på lekeplassen. Barnet mitt har nesten ikke syn selv om han bruker briller, og må til en viss grad fotfølges litt. Men han må samtidig få mulighet til å finne ut av ting selv (og slå seg litt på veien) for å lære hvordan han skal orienter seg uten hjelp. Sliter veldig med å finne den mellomtingen selv, spesielt når grensa flytter seg fra dag til dag, eller til og med fra halvtime til halvtime. 😅 Anonymkode: 2d15a...30e 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #9 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå blir jeg sikkert dømt hardt, men. Jeg observerer stadig at foreldre som er ute på lekeplass med barna sine omtrent fotfølger dem hele tiden og leker med de konstant. Ser aldri foreldre slappe av og se på at barna leker. De går etter barna HELE tiden. Jeg er en mamma som mener at barn fint kan leke seg selv om man følger med på de og hjelper når de slår seg eller trenger assistanse. Ellers så tar jeg det rolig. Selvsagt leker jeg i blandt og, men noen ganger er jeg sliten. Synes ikke det er vår jobb å underholde de konstant. Er litt 80-talls mor der. Flere som meg? Anonymkode: 784ee...676 Det er viktig at barna lærer å leke alene, men det er og viktig å leke sammen med barna sine. At foreldre leker med barna sine på lekeplassen er jo bare positivt? Jeg elsker å leke med barna mine, i tillegg til at jeg jobber som barnehagelærer. Jeg vet hvor viktig det er å leke sammen med barn, det skaper så utrolig fine og sterke bånd, pluss veldig mye mer😁 Anonymkode: 63879...b5f 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #10 Skrevet 7. juli 2024 Jeg er en av de som har «fotfulgt» barna mine. Jeg er med på leken og aktiviteter. Men for en gevinst jeg har fått tilbake. Barna mine er trygge på seg selv, populær blant de andre barna fordi foreldrene er «kule» (barnas ord) som leker med dem. Jeg har blitt godt kjent med barnas venner, kommer og søker trøst hos meg når noe butter eller at de forteller at de er glade i meg. Jeg får rett og slett innsyn i en verden gjennom barnas øyne. Bedre gave som foreldre får man ikke. Anonymkode: 86f22...230 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #11 Skrevet 7. juli 2024 Var det ikke nettopp en tråd her for litt siden, hvor en mor ble kritisert for å lese avisen, mens ungen lekte for seg selv? Anonymkode: 655b7...8fc 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #12 Skrevet 7. juli 2024 Ja foreldre er de verste menneskene i verden som aldri gjør noe riktig! Feil om de sitter med telefon, feil om de forfølger, feil om de sitter passivt å ser på barnet, feil å dra på lekeplass når de kunne gått tur, feil å ta med usunn snacks, feil å ta med supersunn snacks. Feil måten vi oppdrar på, for streng, for mild. Feil å ta med barna ut, feil å aldri gjøre det. Feil å dra på ferie, feil å ikke gjøre det. Stakkars unger som har foreldre som aldri kan gjøre noe riktig. Hadde de stakkars barna visst hvordan de perfekte foreldrene er, hadde jo alt vært mye bedre.. Anonymkode: f8bdb...604 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #13 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå blir jeg sikkert dømt hardt, men. Jeg observerer stadig at foreldre som er ute på lekeplass med barna sine omtrent fotfølger dem hele tiden og leker med de konstant. Ser aldri foreldre slappe av og se på at barna leker. De går etter barna HELE tiden. Jeg er en mamma som mener at barn fint kan leke seg selv om man følger med på de og hjelper når de slår seg eller trenger assistanse. Ellers så tar jeg det rolig. Selvsagt leker jeg i blandt og, men noen ganger er jeg sliten. Synes ikke det er vår jobb å underholde de konstant. Er litt 80-talls mor der. Flere som meg? Anonymkode: 784ee...676 Er vel stort sett det motsatte en ser. At foreldre sitter og ser i mobilen men ungene mener. Klart det er bedre å leke med ungene Anonymkode: 448ca...96a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #14 Skrevet 7. juli 2024 Jeg kan kjenne sjelen forlate kroppen min når jeg går inn på lekeplass etter å ha bodd 3 år i Oslo med barn. Blir imponert over foreldre som leker med barna på lekeplass! Her flyttet vi ut av byen og koser oss i skogen og hagen med barna. Jeg har stadig traumer fra sandkasser 😄 Anonymkode: 36247...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #15 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå blir jeg sikkert dømt hardt, men. Jeg observerer stadig at foreldre som er ute på lekeplass med barna sine omtrent fotfølger dem hele tiden og leker med de konstant. Ser aldri foreldre slappe av og se på at barna leker. De går etter barna HELE tiden. Jeg er en mamma som mener at barn fint kan leke seg selv om man følger med på de og hjelper når de slår seg eller trenger assistanse. Ellers så tar jeg det rolig. Selvsagt leker jeg i blandt og, men noen ganger er jeg sliten. Synes ikke det er vår jobb å underholde de konstant. Er litt 80-talls mor der. Flere som meg? Anonymkode: 784ee...676 Jeg er en av disse foreldrene. Fordi jeg har tre barn i lekeplassalder. Hvis jeg er kun med et av dem kan de to andre bli redde hvis de ikke finner meg. Så jeg avklarer alltid hvor jeg sitter og sitter der så lenge jeg ikke må hjelpe noen. Jeg blir også litt matt av foreldrene som fotfølger barna sine, men noen ganger hjelper de barna mine og, så da går det vel greit😂😈 Anonymkode: c7a56...e2d 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #16 Skrevet 7. juli 2024 De har pakket ungene inn i bomull og er hyperstresset og redd hvis ungene faller og slår seg. Anonymkode: b195c...5eb 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #17 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nå blir jeg sikkert dømt hardt, men. Jeg observerer stadig at foreldre som er ute på lekeplass med barna sine omtrent fotfølger dem hele tiden og leker med de konstant. Ser aldri foreldre slappe av og se på at barna leker. De går etter barna HELE tiden. Jeg er en mamma som mener at barn fint kan leke seg selv om man følger med på de og hjelper når de slår seg eller trenger assistanse. Ellers så tar jeg det rolig. Selvsagt leker jeg i blandt og, men noen ganger er jeg sliten. Synes ikke det er vår jobb å underholde de konstant. Er litt 80-talls mor der. Flere som meg? Anonymkode: 784ee...676 Så fint for deg! Du vet bsrn er forskjellige , foreldre er forskjellige?? Anonymkode: 3cfed...e60
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #18 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De har pakket ungene inn i bomull og er hyperstresset og redd hvis ungene faller og slår seg. Anonymkode: b195c...5eb Nope Anonymkode: 3cfed...e60 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #19 Skrevet 7. juli 2024 Selv dømmer jeg foreldre som ikke leker med barna sine. Anonymkode: eff39...b8d 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #20 Skrevet 7. juli 2024 Jeg er delvis enig, det spørs på alder og hvem barna er. Er de 1-2 år så må de jo fotfølges, 2 sekunder å se bort kan være nok til at de blir borte. Det samme gjelder barn med utfordringer. Du vet jo ikke hvorfor foreldrene følger barna sine. Kanskje noen av dem er veldig sjenert også og vil ha med mamma eller pappa. Anonymkode: 46df9...d69 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå