Gå til innhold

Sjekker Norwegian størrelse på håndbagasje

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
thomH skrev (9 minutter siden):

Håper det. Folk som drar med seg alt for mye håndbagasje og okkuperer bagasjehyllene burde kastes ut av flyet. Skikkelige drittsekker!

Hva om de drar med seg masse bagasje, men plasserer alt under setet? Hvorfor skal dere bry dere da? 

Anonymkode: 6d9f8...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva om de drar med seg masse bagasje, men plasserer alt under setet? Hvorfor skal dere bry dere da? 

Dersom de gjør det, så er det greit. Men det er ikke det folk gjør. De lasser bagasjen i bagasjehyllene. I realiteten er dette både tyveri (fra flyselskapet) og antisosial atferd overfor medpassasjerer.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
thomH skrev (8 minutter siden):

Dersom de gjør det, så er det greit. Men det er ikke det folk gjør. De lasser bagasjen i bagasjehyllene. I realiteten er dette både tyveri (fra flyselskapet) og antisosial atferd overfor medpassasjerer.

Kan ikke svare for alle. Hvis det hender at jeg tar med meg mer bagasje, stapper jeg alt under setet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svarer på overskriften:ok! 

Anonymkode: b8ac7...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det hjelper hvordan? Flyr du før andre passasjerer? 

For et svar, det handler om å komme tidlig ombord. Få plass til sin håndbagasje over der man sitter. Jeg flyr nesten hver uke, så er godt trent :) 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Idiotene som sniker med seg mer bagasje enn de har betalt for ødelegger for oss som faktisk har betalt for håndbagasje

Anonymkode: ad1a7...319

Nettopp! Jeg har klart å stoppe flere ved å "sladre", elsker blikket jeg få da.... 😂 Når de må legge den under i flyet....

Anonymkode: e99a9...854

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis den er et par cm større, går det nok bra, men det er uansett en liten risiko du velger å ta. Ingen her på forumet kan love noe som helst. Jeg har aldri blitt sjekket, men jeg har sett andre bli sjekket.

Anonymkode: 8e030...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De sjekker i blant, både hvis de ser noe som ser for stort ut, og stikkprøver.

Men spørsmål er jo hvor mye større håndbagasje du har, jeg har ikke sett at noen får reaksjoner om det er snakk om noen få cm.

Anonymkode: 8ad83...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på biletttype. De sjekker billettene som kun har håndbagasje her

Anonymkode: e32a7...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For et svar, det handler om å komme tidlig ombord. Få plass til sin håndbagasje over der man sitter. Jeg flyr nesten hver uke, så er godt trent :) 

Nettopp! Jeg har klart å stoppe flere ved å "sladre", elsker blikket jeg få da.... 😂 Når de må legge den under i flyet....

Komme tidlig ombord er ikke viktig for oss som bare har bagasje som skal under setet. 

Du må uansett sitte og vente på alle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Komme tidlig ombord er ikke viktig for oss som bare har bagasje som skal under setet. 

Du må uansett sitte og vente på alle. 

Det er viktig for den som har kjøpt håndbagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reiste nylig med Norwegians og da ble det informert over høytaler flere ganger om at de som hadde større bagasje enn den de hadde betalt for ville bli tatt fra bagasjen ved gaten.

Det står på boarding kortet ditt om du har betalt for større bagasje enn den som har plass under setet. De deler inn i ulike grupper a, b og c. Dette ser de ved gaten.

Anonymkode: cf6ab...416

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har større enn det er plass til under setet, så blir det jo rimelig pinlig for deg når du ikke får plass og hattehyllen er full av  bagasjen til de som hat betalt. Både Norwegian og SAS kjører nå gruppeboarding så de som har betalt for bagasje i hattehyllen får gå om bord før de som ikke har gjort det, dermed er det ikke plass til de som vil snike ombord noe etterpå. Sist jeg fløy fra Oslo var det flere som fikk problemer med det, en hadde med for stor bag som ikke var plass til under setet og ikke i hattehyllen, og han endte med å måtte gå av flyet. Har også været med på at flyet er fult og at alle som kommer med trillekoffert, uansett bestilling, har måttet sette den igjen utenfor flyet for å bli sendt i bagasjerommet. I Norge er det ikke så ofte de veier/måler, men i utlandet er det ganske vanlig. 

Anonymkode: e7be2...693

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis den er et par cm større, går det nok bra, men det er uansett en liten risiko du velger å ta. Ingen her på forumet kan love noe som helst. Jeg har aldri blitt sjekket, men jeg har sett andre bli sjekket.

Om alle skulle tatt med seg bagasje som er litt for stor så går ikke det bra nei.

Anonymkode: 21388...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg liker å sjekke inn bagasjen, er gjort på ett blunk på bag-drop. Da kan jeg sitte og se på tullingene som prøver å finne plass til all bagasjen de drar med inn. Og ja, min plass i hattehylla er da ledig - sånn at et snylter er heldig.

Jeg har det sjelden så travelt at jeg ikke kan vente på bagasjen, men mest av alt sjekker jeg inn fordi jeg er så pisse lei av det 100ml væske tullet i sikkerhetskontrollen. Putter heller alt i kofferten og sjekker den inn. Problem solved, og jeg er ikke en av de som somler i sikkerhetskontrollen eller med å finne plassen min ombord.

Anonymkode: 2ad76...70d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber i reisebyrå, og det ringer stadig kunder som har betalt for håndbaggasje som må sende den pga for stor eller for tung. De har et mål og en pris for en grunn. Du kan risikere å bli stoppet, og også at du må betale ekstra for det er dyrere med checkin baggajse kontra carry-on

Anonymkode: 271b1...20e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
On 7/7/2024 at 9:17 PM, AnonymBruker said:

Om alle skulle tatt med seg bagasje som er litt for stor så går ikke det bra nei.

Om alle har en liten sekk som er 2 cm for lang i høyden, men 2 cm kortere i bredden, sem de legger under setet foran seg, så er det ikke noe problem, nei.

Jeg syns det er mer irriterende med de som har med digre boblejakker og taxfree-poser som de skal stappe i bagasjehylla, enn de som har 2 cm for lang sekk under setet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Om alle har en liten sekk som er 2 cm for lang i høyden, men 2 cm kortere i bredden, sem de legger under setet foran seg, så er det ikke noe problem, nei.

Jeg syns det er mer irriterende med de som har med digre boblejakker og taxfree-poser som de skal stappe i bagasjehylla, enn de som har 2 cm for lang sekk under setet.

Jo det er et problem om alle tar med seg håndbagasje som er litt for. De 2 cm i høyden og bredden er en konstruert situasjon i ditt hode.Kommentaren jeg svarte på lød  det går fint om den er litt for stor» Og hva du synes er mer irriterende er revnende likegyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...