Gå til innhold

Sjekker Norwegian størrelse på håndbagasje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal reise med Norwegian og ha med håndbagasje som er litt større en de tillate 30x20x38 cm, noe som vet om de sjekker dette? 

Anonymkode: 8ded8...cd4

Skrevet

I utgangspunktet må du beregne at de kan avslå håndbagasjen din om den er større. Du kjører en risiko da det er opp til hver enkelt ansatt som står i skranken ved boarding.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De hadde en periode hvor de sjekket ofte, nå har jeg ikke sett det på lenge. Stort sett sjekker de ikke med mindre noe er åpenbart for stort, men det kan forekomme stikkprøver. 

Anonymkode: e0c3c...8e7

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Du havner i egen boardinggruppe. De som har betalt for handbagasje er boardinggruppe B, og går på før boardinggruppe C, slik at de kan holde et øye med bagasjen. 

Anonymkode: c4e25...1e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. 

Anonymkode: 6d9f8...a1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja. Du havner i egen boardinggruppe. De som har betalt for handbagasje er boardinggruppe B, og går på før boardinggruppe C, slik at de kan holde et øye med bagasjen. 

Ja hva? De holder kanskje øye, men stopper ikke folk. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer annpå crewet...set etpar ganger at noen har blitt stoppet pga veldig store. Selv betaler jeg for håndbagasjen, koster bare 150kr...du får også prioritert boarding på kjøpet.

Anonymkode: e99a9...854

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kommer annpå crewet...set etpar ganger at noen har blitt stoppet pga veldig store. Selv betaler jeg for håndbagasjen, koster bare 150kr...du får også prioritert boarding på kjøpet.

Anonymkode: e99a9...854

Og det hjelper hvordan? Flyr du før andre passasjerer? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja hva? De holder kanskje øye, men stopper ikke folk. 

Det varierer. Har opplevd at de slipper gjennom uansett hva. Og har opplevd at de stopper alle om det er den minste tvil, og det blir dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det hjelper hvordan? Flyr du før andre passasjerer? 

Plass i bagasjehyllen. Slipper å måtte vente til hele flyet har gått av fordi bagasjen din er stuet lengst bak i flyet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fløy t/r utenlands nå nylig. Ingen sjekk på utreise, men ble sjekket ved hjemreise.

Anonymkode: 7b117...1cf

AnonymBruker
Skrevet

Ble nylig sjekket på hjemreise, var mange sin som ikke passa nedi det metallburet og ble nektet, de måtte sjekke det inn som bagasje. Min er myk og gikk akkurat, heldigvis. 

Anonymkode: d424e...4c7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skal reise med Norwegian og ha med håndbagasje som er litt større en de tillate 30x20x38 cm, noe som vet om de sjekker dette? 

Anonymkode: 8ded8...cd4

Dette blir som å spørre om når politiet har kontroll. Folk skal ikke vite om det på forhånd. 

I perioder så er der bagasjekontroller og du må betale ekstra for å få med deg bagasjen som er for stor, i andre perioder så er der ingen kontroll. 

Du må nesten velge om du skal satse på at der ikke er kontroll eller betale ekstra. 

Anonymkode: 92941...10c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Idiotene som sniker med seg mer bagasje enn de har betalt for ødelegger for oss som faktisk har betalt for håndbagasje

Anonymkode: ad1a7...319

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Vanligvis ikke.

Men Wizz Air lever av å sjekke bagasje.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Annonse
Skrevet

Det er jo strengt tatt å stjele

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns de burde sjekke dette hver gang. Irriterende for oss som faktisk betaler. 

Anonymkode: b09d4...fed

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis jeg har en sekk eller veske som er litt for stor har jeg aldri blitt stoppet, så lenge de passer under setet foran.. Men de som har sånne kabinkofferter har blitt stoppet flere ganger når jeg har flydd. At det er åpenbart at du ikke kan legge under setet foran. 

AnonymBruker
Skrevet

Opplever at de sjelden sjekker alle, men jeg har vært med på at de måler og veier ALLE. En foran meg i køen hadde en bag som veide 300g for mye, han måtte betale nesten 1000kr og var ikke blid! 
Hvis det er en bag som kan krølles sammen litt tror jeg det er større sjanse for å få den med enn hvis det er en trillekoffert. 

Anonymkode: 5c188...6f5

• Hjerte 1
Skrevet

Håper det. Folk som drar med seg alt for mye håndbagasje og okkuperer bagasjehyllene burde kastes ut av flyet. Skikkelige drittsekker!

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...