Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har nettopp kjøpt hus med samboer.. etter vi kjøpte og vi venter med å ta over driver han nå og ser på veteran biler, campingvogner og båt. 

Før vi møttes kjøpte han seg det meste han fikk lyst på. Kjøpte telt og fiskeutstyr for flere ti talls tusen, kjøpte seg plutselig to hunder som han ikke greide med. Kjøpte seg bil som til slutt foreldrene hans måtte ta lånet på.

etter vi møttes kjøpte han seg motorsykkel uten engang å ha lappen, og har også nå på kort tid kjøpt seg 4 pistoler med diverse utstyr til sikkert 50-60 tusen. Holdt nesten også på å kjøpe seg en traktor.

Han hadde et hus som han solgte og alle pengene fra salget er snart borte. Så ikke noe egenkapital inn i det nye huset fra de pengene. 

og nå driver han og ser iherdig på Finn etter båt og campingvogn. 

I det nye huset må vi bytte taket, male, bygge ny veranda og drenere. Da jeg nevnte at vi kan begynne med drenering så fort som mulig til neste år ble han irritert og sa jeg ikke måtte stresse… 

kjenner jeg begynner å bli engstelig for å flytte med han. 

noen fler her som har vært borti det samme? 

Anonymkode: 13286...4f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi...

Anonymkode: bfc3f...e96

AnonymBruker
Skrevet

«Begynner å bli engstelig» burte være en understatement. Dette ender ikke godt. Hvor gode vurderinger har du gjort da du bestemte å kjøpe sammen med denne mannen…? Din variant av impulsivitet burde være å snu på hælen nå og finne en vei ut. 

Anonymkode: 2d5cb...0d0

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette viste du jo før dere kjøpte sammen. Aldri livet at jeg har klart dette selv. Jeg er veldig sparsom. 

Anonymkode: 863ae...c03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

«Begynner å bli engstelig» burte være en understatement. Dette ender ikke godt. Hvor gode vurderinger har du gjort da du bestemte å kjøpe sammen med denne mannen…? Din variant av impulsivitet burde være å snu på hælen nå og finne en vei ut. 

Anonymkode: 2d5cb...0d0

Vi har pratet mye på å få kjøpt oss hus. Og da vi gjorde det så føler jeg at da var det, det som ble fokuset. Men nå virker det som at det ikke er så interessant. Føler av og til han er som et barn som får en ny leke. Det er gøy der og da også renner det ut i sanden. Helt til han får lyst på noe nytt igjen.. andre hadde spart penger til formålene sine mens han har da brukt opp pengene for salg av huset sitt. Han virker så rastløs for tiden..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette viste du jo før dere kjøpte sammen. Aldri livet at jeg har klart dette selv. Jeg er veldig sparsom. 

Anonymkode: 863ae...c03

Hadde vel sett for meg at fokuset ble huset og ikke campingvogn og båt.. 

AnonymBruker
Skrevet

Vært borte i mann som bruker penger på en lite gjennomtenkt måte?

Ja. Det tror jeg flere av oss har. 

Men det vanlige er jo å forstå hva dette betyr for eget liv. Og så si "takk for tiden, neste..." 

Anonymkode: 701a5...9bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du hadde sett for deg at han skulle endre seg idet dere kjøpte hus sammen?  Sorry, noen som har økonomisk sans som en femåring endrer seg ikke fordi de kjøper hus med noen andre...

Når han kjøper nye kjøretøy ofte, og såpass at foreldrene må ta lånet for han, og han kjøper kjæledyr han ikke kan ta vare på... Er det noen tidspunkt han har vist seg som en ansvarlig person? Oppfører han seg voksent til tider? Tenker han igjennom handlingene sine ellers, eller er det kunndet økonomiske han driter i om går ut over andre?

Anonymkode: bc0cd...753

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men trodde du alt dette ville endre seg bare dere ble seriøse eller kjøpte hus? Dessverre, den oppførselen du ser, er den som faktisk er der... 

Anonymkode: c5c83...ee5

AnonymBruker
Skrevet

Vel, han har åpenbart alltid vært sånn, så det blir jo vanskelig å endre. Men du må begynne med å prate med han.

Anonymkode: 1156e...110

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Læring for fremtiden; 

Om han ikke gjør sin del i huset, gamer på kvelden, sliter med å komme seg opp om morgenen, drikker med kompisene hver helg, tenderer til å ta egoistiske valg..... (velg en eller flere alternativ) 

Så, surprise; 

Det kommer IKKE til å endre seg bare fordi han blir pappa. 

• Liker 3
Gjest Solanum
Skrevet

Det der tror jeg ender med offentlig gjeldsordning for dere begge to i fremtiden. 

Og huset vil gå på tvangssalg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Læring for fremtiden; 

Om han ikke gjør sin del i huset, gamer på kvelden, sliter med å komme seg opp om morgenen, drikker med kompisene hver helg, tenderer til å ta egoistiske valg..... (velg en eller flere alternativ) 

Så, surprise; 

Det kommer IKKE til å endre seg bare fordi han blir pappa. 

Han gjør i alle fall ikke sin del i huset her vi bor nå, og det har vært mange egoistiske valg opp gjennom.. ellers er det lite venner han er med. Kun de på jobben som kun er dårlig innflytelse til en som ellers er impulsiv… mange tanker og kjenner nå at jeg kanskje burde visst bedre…

AnonymBruker
Skrevet
Solanum skrev (2 minutter siden):

Det der tror jeg ender med offentlig gjeldsordning for dere begge to i fremtiden. 

Og huset vil gå på tvangssalg. 

Jeg greier nok å ha huset alene. Jeg tjener greit og har et hus jeg skal selge nå som han ikke er en del av. Men med han og hans dyre hobbyer så kan det hende det hadde blitt verre🤷🏼‍♀️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vel, han har åpenbart alltid vært sånn, så det blir jo vanskelig å endre. Men du må begynne med å prate med han.

Anonymkode: 1156e...110

Ja, men da får jeg høre at jeg rakker ned på han og at jeg behandler han som et barn og at jeg aldri er fornøyd med noe ved han. Så opp i alt så funker det litt dårlig å snakke med han også. Men han er veldig glad når vi snakker om han og hans syn på ting.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du hadde sett for deg at han skulle endre seg idet dere kjøpte hus sammen?  Sorry, noen som har økonomisk sans som en femåring endrer seg ikke fordi de kjøper hus med noen andre...

Når han kjøper nye kjøretøy ofte, og såpass at foreldrene må ta lånet for han, og han kjøper kjæledyr han ikke kan ta vare på... Er det noen tidspunkt han har vist seg som en ansvarlig person? Oppfører han seg voksent til tider? Tenker han igjennom handlingene sine ellers, eller er det kunndet økonomiske han driter i om går ut over andre?

Jeg vil ikke påstå at han tar så mange kloke valg eller har oppført seg særlig voksent. Han har heller ikke så mye innsyn i tankegangen sin ellers heller. Vi jobber begge to, og jeg står for alt praktisk til tross mens han sitter på telefonen, humøret går fra topp til bunn, han virker rastløs, stresset og fjern. Ofte etter han kommer hjem fra jobb så ser han på meg som om noe er galt. Så nei det er ikke kun økonomi. 

men ja, jeg hadde dessverre sett for meg at ting ble litt annerledes med nytt og større hus og et prosjekt vi skulle ha sammen. Jeg kjenner at jeg kanskje burde visst bedre…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg greier nok å ha huset alene. Jeg tjener greit og har et hus jeg skal selge nå som han ikke er en del av. Men med han og hans dyre hobbyer så kan det hende det hadde blitt verre🤷🏼‍♀️ 

Han vil ikke kunne kjøpe deg ut igjen, hvor skal han ta pengene fra? 

I verste fall risikerer dere tvangssalg, og stort tap.

Men viktigst for meg, jeg kunne aldri bodd med noen som ikke hadde kontroll. Du er ekstremt utsatt for ID tyveri, og plutselig har du forbrukslån på mange hundre tusener, uten å kunne bevise at det ikke var du som søkte. 

• Liker 1
Skrevet

Sånn er eksen min også. Han hoppet fra prosjekt til prosjekt. Fikk helt hekt på ting, men så fort det ble kjøpt, gikk han over på andre ting. Sur som fy hvis jeg tok det opp. Han vet best type ting hele tiden. 

Du kommer til å angre stygt på at du har investert i noe så stort med han. 

• Nyttig 1
Gjest Solanum
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er det tinglyst på bare deg? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg vil ikke påstå at han tar så mange kloke valg eller har oppført seg særlig voksent. Han har heller ikke så mye innsyn i tankegangen sin ellers heller. Vi jobber begge to, og jeg står for alt praktisk til tross mens han sitter på telefonen, humøret går fra topp til bunn, han virker rastløs, stresset og fjern. Ofte etter han kommer hjem fra jobb så ser han på meg som om noe er galt. Så nei det er ikke kun økonomi. 

men ja, jeg hadde dessverre sett for meg at ting ble litt annerledes med nytt og større hus og et prosjekt vi skulle ha sammen. Jeg kjenner at jeg kanskje burde visst bedre…

Og dette er en mann du virkelig ønsker dele livet ditt med? han er så bra kjæreste at du synes det var en god ide kjøpe hus sammen? :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...