Gå til innhold

Hva gjør din tenåring i ferien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min tenåring (16) jobber litt og ellers sitter han på rommet sitt og snakker med venner /spiller/sover. Finne på noe sammen? Neitakk. Han er ikke helt ute å kjøre, så hvis jeg sier vi skal noe og at han ikke har noe valg så er han med - jeg slipper å bære den to meter lange kroppen ut - men han er "med" med slepende skritt og et surt oppsyn enten aktiviteten/reisen varer en time, en dag eller tre dager. Får han være hjemme og i fred er han på sitt gladeste. Dvs kan koste på seg et lite smil når jeg stikker hodet inn på rommet hans. 

Nei, jeg har ikke giddet å koste på oss en flott dyr ferie. Det gjorde jeg i fjor, og han var misfornøyd en uke. 

Hva gjør din tenåring i ferien? 

Anonymkode: 8f0b0...376

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sitter på rommet å gamer. Thats it. Neida, hun har vært på noen film kvelder med venner. Og jeg drar henne med ut for å øvelseskjøre. Men ellers er hun bare på rommet og spiller. Tror det er ganske normalt. 

Anonymkode: 6458e...523

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sitter på rommet å gamer. Thats it. Neida, hun har vært på noen film kvelder med venner. Og jeg drar henne med ut for å øvelseskjøre. Men ellers er hun bare på rommet og spiller. Tror det er ganske normalt. 

Samme alder foresten, 16år. 

AnonymBruker
Skrevet

16år datter her. Hun er mye ute med venner, de har filmkvelder, overnatting, fester,  bursdagsfeiringer med mer. De er på stranden om fint vær. Hun var akkurat med oss på en uke campingtur/telttur, hvor vi var heldig med været og var mye bading og tur i fornøyelsespark. Kom hjem, så var der rett ut med venner på stranden. 

Tenker ungdommer er forskjellig? Min er veldig sosial, mye med venner. Vil være med oss i familien på ferieturer, både telting/hytta/sverigetur, altså ikke noe behov for dyre turer for å være med. Ikke noe sure miner eller dårlig humør, er glad i å være med på tur. Hjemme styrer hun seg selv, er om sagt sammen med venner stort sett hver dag og ute av huset.

Anonymkode: 8045a...5a2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

16år datter her. Hun er mye ute med venner, de har filmkvelder, overnatting, fester,  bursdagsfeiringer med mer. De er på stranden om fint vær. Hun var akkurat med oss på en uke campingtur/telttur, hvor vi var heldig med været og var mye bading og tur i fornøyelsespark. Kom hjem, så var der rett ut med venner på stranden. 

Tenker ungdommer er forskjellig? Min er veldig sosial, mye med venner. Vil være med oss i familien på ferieturer, både telting/hytta/sverigetur, altså ikke noe behov for dyre turer for å være med. Ikke noe sure miner eller dårlig humør, er glad i å være med på tur. Hjemme styrer hun seg selv, er om sagt sammen med venner stort sett hver dag og ute av huset.

Gamer ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Min gutt på 16 år er mye ute med venner. De spiller fotball. Noen dager pakker de ned telt og diverse og overnatter i skogen bak her. De ser på EM sammen og har vært i svømmehallen. Og så spiller de playstation til langt på natt😉. Vi skal ikke reise bort i sommer utenom til norway cup 

Anonymkode: a8756...ce9

AnonymBruker
Skrevet

Min 16-åring er en del ute med venner - drar på stranda eller skateparken, eller bare er hjemme hos hverandre. Det blir en del spilling hjemme på rommet også, ja.

Anonymkode: fbf3a...6fe

AnonymBruker
Skrevet

Min sekstenåring er hjemme i ferien, gamer for det meste, men også ute med venner på kvelden av og til.
Ikke fått napp på sommerjobb, men skal snart begynne å øvelseskjøre så da blir det en (nesten) daglig aktivitet til skolen begynner igjen. Er lenge siden hen ønsket å delta på familieaktiviteter, om hen «må» så er det på samme vis som trådstarters sønn, altså med slepende skritt og surt oppsyn 😅

Tenker de vokser det av seg. Hen er en fin og grei ungdom som ikke holder på med noe tull, er fornuftig, skulker ikke skolen, gjør husarbeid når spurt, og respekterer stort sett beskjeder.

Anonymkode: 7f5fe...ef0

• Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

17 åring 4 årer på radd ho er på fjellet å jobber på sæter. 

Han på 19 jobber som lærling, har 14 dager ferie,men jobber da og ska jobbe på fellesbeite. Han er nok med venner på eftan 

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på ferie sammen i to uker og nå skal han jobbe resten av sommeren, han startet som lærling for 3 dager siden. 

Anonymkode: 4d74c...e57

AnonymBruker
Skrevet

Vår 16 åring har vært på hytta til kjæresten en uke, nå er hun 4 uker i Spania med oss, og så skal hun en uke til Frankrike med kjæresten. Hjemme er hun med venner.

Anonymkode: 0dede...ac9

AnonymBruker
Skrevet

Har 3. De sover halve dagen, står opp til middag (eller varmer seg middag senere), gamer, sitter på mobilen, trener, lager mat om kveldene, ser fotball. 

Ingen av de har jobb denne sommeren og vi har dyr vi ikke kan forlate/få pass til i mer enn 3-4 dager. Foreslår vi å reise småturer, så greier de ikke stå opp om morgenen til dette.

Kjenner veldig på at vi bør sysselsette de med noe -male huset eller noe. 

Anonymkode: 46b1a...51e

• Liker 3
Skrevet

mi er snart 13 og spiller mye el gitar for tiden.

så hun er innestengt på rommet å

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

15.åring - akkurat vært en uke på håndballcup.

Hjemme et par dager nå før vi reiser bort tre uker. Han stod akkurat opp, og vet han hat avtale med noen kompiser i kveld hvertfall, ellers er det vel litt gaming i løpet av dagen.

Nå regner det mye da, men om det hadde vært fint vær hadde kompisene dratt på badestedet her vet jeg.

Anonymkode: 177a3...489

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Mine 2 støste er hjemme alene i 4 uker, de har sommer jobb, de er 17 og 19,mens 10,13 og 15 åringen er med på camping

Anonymkode: c0fa1...539

AnonymBruker
Skrevet

13-åring her. Stort sett ute hele dagen og fisker med venner. Spiller fotball, hopper på trampoline. Har knapt sett han denne sommeren. Vi har vært på ferie, men da fisker han hele dagen 😅

Anonymkode: dcf73...92d

AnonymBruker
Skrevet

Min 16 åring er mye hjemme. Har vært ute med venner noen få ganger, men trives godt i eget selskap og gamer med venner også  De nærmeste vennene har vært bortreist. Hun sier hun ladder opp til ferie med oss og til skolestart. Sier hun har behov for egentid. 

Anonymkode: 287e0...5dc

AnonymBruker
Skrevet

Det du, TS, skriver om din sønn, kunne vært min. Helt likt her 🤪

Anonymkode: 22b7e...152

AnonymBruker
Skrevet

Vi tilbringer  nesten hele sommeren hos nær familie på landet. Fjortenåringen har tre sommerjobber her, jobber vanligvis 4-5 dager i uken. Går fjellturer, er sammen med slekt, bader og har besøk av venner fra byen noen dager her og der.

Hun er ekstremt mye triveligere når vi er her enn hjemme (oppfører seg alltid utmerket med alle andre, kan være veeeeldig pubertalfrekk med foreldre, men ikke når det er folk rundt som det oftest er på feriestedet). Med på det meste, mindre limt til telefonen og mye mer motivert for å stå opp tidlig når hun skal på jobb en vanlige skoledager. Spiller til og med brettspill med lillebror på eget initiativ, mens hun hjemme veksler mellom å forbanne og å ignorere ham...😄

Anonymkode: e24e7...1f6

AnonymBruker
Skrevet

16-åringen har sommerjobb og jobber åtte timer hver dag. Etter jobb spiser han middag sammen med oss. Så stikker han ut med kompiser og er hjemme rundt midnatt. Trener også mye.

Anonymkode: 28749...9ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...