AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #1 Skrevet 7. juli 2024 Hei! Har en baby på 4,5 mnd som er så urolig etter 20-30 min våkentid (og noen ganger hele tiden). Akkurat nå er det så ille at ingenting fungerer, heller ikke å bli holdt mens jeg går rundt med henne og hun har smokk. Hun gråter av og på, og hun har en høy og intens stemme/gråt (i forhold til andre babyer vi kjenner). Hun er ikke overtrøtt, soving (i moonboon) går veldig fint, og hun sover like lenge eller lengre enn det som er anbefalt. Mistenker dog refluks, for hun både gulper en del (noen ganger flere timer etter måltid), og noen ganger svelger unna gulp. Da har set gjerne vært gråting i forkant, men hun blir allikevel ikke helt rolig etter gullungen heller. Anonymkode: f5386...e0c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #2 Skrevet 7. juli 2024 gulpingen, ikke gullungen * Anonymkode: f5386...e0c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #3 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Har en baby på 4,5 mnd som er så urolig etter 20-30 min våkentid (og noen ganger hele tiden). Akkurat nå er det så ille at ingenting fungerer, heller ikke å bli holdt mens jeg går rundt med henne og hun har smokk. Hun gråter av og på, og hun har en høy og intens stemme/gråt (i forhold til andre babyer vi kjenner). Hun er ikke overtrøtt, soving (i moonboon) går veldig fint, og hun sover like lenge eller lengre enn det som er anbefalt. Mistenker dog refluks, for hun både gulper en del (noen ganger flere timer etter måltid), og noen ganger svelger unna gulp. Da har set gjerne vært gråting i forkant, men hun blir allikevel ikke helt rolig etter gullungen heller. Anonymkode: f5386...e0c Kan være refluks, her var det melkeproteinallergi og ble mye bedre etter vi gikk over til melkefritt! Anonymkode: e9a34...e08
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #4 Skrevet 7. juli 2024 ^ Takk for svar. Har tenkt på det, men samtidig har hun hatt flere uker der hun ikke har vært urolig, innimellom. Kan det fortsatt være melkeproteinallergi da? Anonymkode: f5386...e0c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #5 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): ^ Takk for svar. Har tenkt på det, men samtidig har hun hatt flere uker der hun ikke har vært urolig, innimellom. Kan det fortsatt være melkeproteinallergi da? Anonymkode: f5386...e0c Ja, her kom ikke de ordentlige symptomene før babyen var rundt 8-9 mnd. Men gulpet en del og var urolig og presset med magen fra ganske tidlig. Ble forverret når vi innførte fast føde (selvom vi ikke ga noe med melk i). Anonymkode: e9a34...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå