Gå til innhold

Så glad barn har mindre press på det ytre, fordi en stor sterk retro gjeng har snudd trenden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er riktig sted å poste, men prøver. 
Trender går i bølger. 
Her vi bor så er det blitt veldig trendy med gjenbruk og dra på seg bestemors gamle anorakk på ski. Mye mer miljøvennlig og litt mot alt det dyre materialistiske som vi har i dag. 
Barna har strikka klær og arva klær. 
synes det er så fint å se og oppleve. 
Da jeg selv synes det er så trist at både barn og foreldre higer etter matchende utstyr både på ski og til fjells. 
det ytre har betydd så mye lenge. 
Jeg synes det er kult å få tak i billige ting, og det er også mye mer sjel i det enn trendy ting. 
ikke fordi vi ikke har råd, men fordi jeg ikke ser verdien av å være så kul utad lengre. 
noe må man ho ha kvalitet på, men stort sett trenger man ikke solbriller til 5000 spenn for å sole seg. 
Hvordan er det der dere bor? Er det hippie miljø som er sterke som har klart å snu denne trenden? 

Anonymkode: 30adb...162

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjenbruk har blitt akseptert her og i den lille bydelen min er gjenbruk nermest en selvfølge både i klær, måten man pusser opp på og i innredning. Jeg digger det, føler meg friere selv om jeg ikke tar den helt ut.

Anonymkode: e0f09...9be

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjenbruk har blitt akseptert her og i den lille bydelen min er gjenbruk nermest en selvfølge både i klær, måten man pusser opp på og i innredning. Jeg digger det, føler meg friere selv om jeg ikke tar den helt ut.

Anonymkode: e0f09...9be

Så enig med deg. Tar den ikke helt ut jeg heller, men føler ikke noe press på å ha topp skiutstyr f eks. Det er litt «ut» blitt. 
jeg synes dette er rått! Da alle kan føle de passer inn, og ikke bare de med penger 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad alle kan gå med der mn vil, synes ikke det ee noe bedre om alle presses til gjenbruk enn å presses til merkeklær 

Anonymkode: ba687...329

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, sånn er det i min omgangskrets også! Det er så fint. "Status" hos barna mine er nedarvede plagg med historie. F.eks bunaden datteren min fikk til konfirmasjonen som er arvet fra mormoren min. Hun er ferdig med bunad (er 80 år), og ønsket at den gikk i arv. Spesielt det 100 år gamle sølvet var imponerende for venninnene. 

Jeg husker selv merkevarekjør fra da jeg var ung på 1990-tallet, og er så glad for at barna mine slipper det nå. At brukte klær faktisk er status. 

Anonymkode: 7b5e3...f25

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er glad alle kan gå med der mn vil, synes ikke det ee noe bedre om alle presses til gjenbruk enn å presses til merkeklær 

Det er en lang vei dit at det blir forventet, men at det er akseptert er veldig bra 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette!

Klær på hele spekteret av stiler er flott og bra men det er stort sett bare ytterpunktene som heier på hverandre innenfor sin sirkel. Det er om å gjøre å snakke ned andre og der er ikke gjenbruk menneskene noe bedre enn merke menneskene, ikke det spor.

Anonymkode: 16476...ceb

• Nyttig 2
Skrevet

Gjenbruk er kjærleik til både miljø og plagg og utstyr💚💚💚

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette!

Klær på hele spekteret av stiler er flott og bra men det er stort sett bare ytterpunktene som heier på hverandre innenfor sin sirkel. Det er om å gjøre å snakke ned andre og der er ikke gjenbruk menneskene noe bedre enn merke menneskene, ikke det spor.

Anonymkode: 16476...ceb

Det har du helt rett i. Men at gjenbruk blir mer populært er positivt. 
Hvis det kun er akseptert at dyre klær og ting er innafor blir det mange utenfor. 
det finnes en mellomting selvsagt. Jeg går ikke i gammeldagse kjoler og er retro, fordi jeg ikke liker stilen og hadde følt meg ukomfortabel. Men jeg trenger heller ikke det dyreste. 
i dagens samfunn som vi alle er mer eller mindre dratt inn i, har vi mye ting som er fint å se på, men som er uten sjel. 
Jeg kunne kjøpt en ny vugge til barna mine med hvitt og beige og moderne. Men som er nytt. Jeg valgte heller å bruke den vugga jeg selv hadde som baby, mine søsken og rundt i slekta. Det betydde mye mer for meg, enn nytt. 
Influensere skaper ofte nye trender, og legger stort press på det som folk tenker en må ha. 
husene våre ser ut som en utstillings katalog uten sjel i. Meg selv inkludert. Men har kommet til et punkt nå at det materielle ikke betyr like mye lengre. Bestemors kaffeservise har nå en større betydning for meg enn før. 
kanskje noe med alderen og litt lei av å kaste meg på nye trender

AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo feil å si det er mindre press på det ytre, kun fordi det er en ny trend. Presset er like stort, bare at nå er det trendy med gjenbruk. Positivt med gjenbruk, men presset er jo ikke nødvendigvis mindre. 

Anonymkode: c7eec...ad7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...