Gå til innhold

Lokasjoner for human-etisk vielse i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som vet om noen gode alternativ for lokaler/uteområder for human-etisk vielse i Oslo? Skulle gjerne hatt et innendørs alternativ hvis det regner.

Jeg og min kjære har funnet et lokale ganske sentralt i Oslo som vi har lyst til å bruke til bryllupsfesten vår. Dessverre egner ikke lokalet seg så godt til å ha vielsen der, selv om det hadde vært det beste siden vi egentlig vil ha en human-etisk vielse. 

Av fine lokaler for vielse i nærheten er det egentlig bare kirken som er optimal. Ingen av oss er kristne, men vi kan begge sette pris på det tradisjonelle ved kirka og synes jo en kristen vielse blir litt mer høytidelig på en måte, men det blir jo og mye prat om Gud, og derfor litt feil i våreøynee.

Problemet er at jeg ikke vil ha borgerlig vielse på rådhuset heller, synes det virker litt stusselig og man kan ikke ha alle gjestene der engang. 

Har tenkt på botanisk hage, men der er man veldig avhengig av været og det er ingen alternativer hvis det regner. Vielsen blir også stående for gjestene, så har egentlig sett for oss noe litt finere enn det.

Nå lurer vi på om vi bare skal gå for kirka likevel, for å ha et fint lokale innendørs i nærheten.  Hva ville dere gjort, eller har noen erfaring med hvordan man kan gjøre det?

Anonymkode: 56cc6...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...