AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #1 Skrevet 6. juli 2024 Kilde til noe av dette; En kvinne med små bryster, som ikke har vært gravid eller som får barn sent, har trolig større risiko for brystkreft enn en kvinne med større bryster som har født barn, ifølge kreftforskeren. Kvinner som tar abort, får også nullstilt nivået av østrogen. Også kvinner som har mye brystvev, de man kjenner av klumper på brystene har større sjans for brystkreft. Jeg har en liten kul på kl 11 på brystet (altså høyt oppe) , det var mest vanlig å finne kreft mellom 12 og 15 på brystet. Nyttig info... Anonymkode: f3307...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #2 Skrevet 7. juli 2024 Dette er ikke å dele kilde... Anonymkode: 39fc5...0ca 3 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #3 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er ikke å dele kilde... Anonymkode: 39fc5...0ca Et enkelt Google søk iallefall 😊 Anonymkode: f3307...4e3
MissSkog Skrevet 7. juli 2024 #4 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et enkelt Google søk iallefall 😊 Anonymkode: f3307...4e3 Hva er kilden du henviser til? Kildekritikk virker som har blitt et fremmedord for mange… Virker som det da er kvinner med små bryst og kvinner med store bryst som er mer utsatt i følge ‘kildene’ dine. Litt selvmotsigende? Eller er det slik at alle med gjennomsnittlig størrelse er mindre utsatt? Ikke lett å lese ut i fra det du deler som kilde… 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #5 Skrevet 7. juli 2024 Og??? Alle får kreft idag. Anonymkode: ff70a...148
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #6 Skrevet 7. juli 2024 Og? Poenget ditt er? At kvinner skal løpe og føde for å unngå brystkreft? Anonymkode: 94ea8...825 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #7 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Et enkelt Google søk iallefall 😊 Anonymkode: f3307...4e3 Når du påstår du oppgir kilde men ikke gjør det fremstår innlegget ditt som useriøst og lite å bry seg om, uansett hvor lett det er for oss å google. Anonymkode: 0aef9...a9e 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #8 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og??? Alle får kreft idag. Anonymkode: ff70a...148 Hvorfor sier statistikken fortsatt at 1 av 3 får kreft? Jeg føler at det er minst 70% som får det Anonymkode: 94ea8...825
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #9 Skrevet 7. juli 2024 MissSkog skrev (2 timer siden): Hva er kilden du henviser til? Kildekritikk virker som har blitt et fremmedord for mange… Virker som det da er kvinner med små bryst og kvinner med store bryst som er mer utsatt i følge ‘kildene’ dine. Litt selvmotsigende? Eller er det slik at alle med gjennomsnittlig størrelse er mindre utsatt? Ikke lett å lese ut i fra det du deler som kilde… Skal prøve å finne det jeg leste. Anonymkode: f3307...4e3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #10 Skrevet 7. juli 2024 MissSkog skrev (2 timer siden): Hva er kilden du henviser til? Kildekritikk virker som har blitt et fremmedord for mange… Virker som det da er kvinner med små bryst og kvinner med store bryst som er mer utsatt i følge ‘kildene’ dine. Litt selvmotsigende? Eller er det slik at alle med gjennomsnittlig størrelse er mindre utsatt? Ikke lett å lese ut i fra det du deler som kilde… https://www.forskning.no/kreft-kvinnehelse/har-du-storst-risiko-for-brystkreft-med-sma-eller-store-pupper/2140009 Her ! Anonymkode: f3307...4e3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #11 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når du påstår du oppgir kilde men ikke gjør det fremstår innlegget ditt som useriøst og lite å bry seg om, uansett hvor lett det er for oss å google. Anonymkode: 0aef9...a9e Rett over er linken 😊 Anonymkode: f3307...4e3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #12 Skrevet 7. juli 2024 Anyways, farlig å leve 🤍 Anonymkode: f3307...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #13 Skrevet 7. juli 2024 Å få første barn i ung alder (før 25 år) og å amme barn man føder sies å minimere risiko for brystkreft. Hvis man starter menstruasjon sent, eller har tidlig overgangsalder har man også en mindre risiko. De som starter menstruasjon tidlig og kommer sent i overgangsalder har større risiko, så man tror jo det har noe med hvor lenge man påvirkes av østrogen som kan føre til brystkreft. Anonymkode: 3bcc4...9e1 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #14 Skrevet 7. juli 2024 Mamma fikk meg ung, store pupper, og fikk brystkreft. Mange av mine jevnaldrende har mødre som fikk brystkreft. Slik type forskning høres bare tilfeldig ut, årsak til brystkreft og kreft generelt er nok langt mer sammensatt. Kosthold og livsstil er nok langt viktigere enn hvor store pupper man har, eller når man fikk barn. Anonymkode: 44d86...759 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #15 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å få første barn i ung alder (før 25 år) og å amme barn man føder sies å minimere risiko for brystkreft. Hvis man starter menstruasjon sent, eller har tidlig overgangsalder har man også en mindre risiko. De som starter menstruasjon tidlig og kommer sent i overgangsalder har større risiko, så man tror jo det har noe med hvor lenge man påvirkes av østrogen som kan føre til brystkreft. Anonymkode: 3bcc4...9e1 Og det meste av dette er genetisk. Anonymkode: f2d57...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #16 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å få første barn i ung alder (før 25 år) og å amme barn man føder sies å minimere risiko for brystkreft. Hvis man starter menstruasjon sent, eller har tidlig overgangsalder har man også en mindre risiko. De som starter menstruasjon tidlig og kommer sent i overgangsalder har større risiko, så man tror jo det har noe med hvor lenge man påvirkes av østrogen som kan føre til brystkreft. Anonymkode: 3bcc4...9e1 Kosthold påvirker østrogen. Vi lever i en verden hvor altfor mange lever på ultraprosessert mat, og er i tillegg inaktive. Anonymkode: 44d86...759 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #17 Skrevet 7. juli 2024 Brystkreft er så skummelt. Hæler ikke å kjenne på dem som man må for å finne kul. Kjenner litt, men få sånn brekninger av kuler og lignende. Jeg tror at folk bør sjekke seg uavhengig om de er i risikosonen eller ikke. Å syns heller ikke folk skal få barn for å unngå kreft, du må ønske å ha barn. Å det er ikke sånn at folk kan velge å få barn tidlig uansett, krever jo noen å få det med. Anonymkode: b76b9...fd1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #18 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Brystkreft er så skummelt. Hæler ikke å kjenne på dem som man må for å finne kul. Kjenner litt, men få sånn brekninger av kuler og lignende. Jeg tror at folk bør sjekke seg uavhengig om de er i risikosonen eller ikke. Å syns heller ikke folk skal få barn for å unngå kreft, du må ønske å ha barn. Å det er ikke sånn at folk kan velge å få barn tidlig uansett, krever jo noen å få det med. Anonymkode: b76b9...fd1 Kjenner ingen kul, syns bare innsiden av kroppen vår er nasty, så er redd for å kjenne det. Anonymkode: b76b9...fd1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #19 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og det meste av dette er genetisk. Anonymkode: f2d57...c9d Ts her. Jeg fant en kul nettopp. Men har mye brysvev og sikkert i risikogruppen! Men ingen i familien min har hatt. Var derfor jeg Google dette... Er det ikke bare bra med en liten påminnelse? Såpass mange som får kreft. Anonymkode: f3307...4e3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #20 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Å få første barn i ung alder (før 25 år) og å amme barn man føder sies å minimere risiko for brystkreft. Hvis man starter menstruasjon sent, eller har tidlig overgangsalder har man også en mindre risiko. De som starter menstruasjon tidlig og kommer sent i overgangsalder har større risiko, så man tror jo det har noe med hvor lenge man påvirkes av østrogen som kan føre til brystkreft. Anonymkode: 3bcc4...9e1 Hva er sent og hva er tidlig? Jeg var 13, mamma og søster var 16. Det er iallefall sent. Anonymkode: f3307...4e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå