AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #1 Skrevet 6. juli 2024 Hva er deres mening om dette? Galgenhumor er på mange måter en mestringsstrategi for meg og gjør det lettere for meg å snakke om vanskelige ting så jeg kan lett spøke i alvorlige samtaler med behandleren som jeg snakker med. Men hva tenker dere om dette, er det innafor å bruke galgenhumor i en alvorlig samtale eller ikke? Anonymkode: 229f9...393
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #2 Skrevet 6. juli 2024 Ja, det er innafor, men jeg ville regnet med at behandler ser gjennom galgenhumoren din 😉 Anonymkode: 913ee...4bb 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #3 Skrevet 6. juli 2024 Så lenge dere er godt nok kjent så. Jeg gjør det med min og han har samme humor tilbake. Har gått til han i 5 år. Hadde aldri gjort det med de forrige jeg gikk til eller til en ukjent. Han har ganske lik humor som meg og kan tulle med ting før jeg gjør det. Det har vært et par ganger hvor han har spurt om det er innafor eller om han gikk for langt eller om det feil tid og sted, men det er mange år siden. Men du burde lære deg å snakke om ting uten å bruke humor, ironi og tull også. Du er ikke i terapi for å ha det moro og å unngå å snakke om ting. Anonymkode: f05ae...acc
Kassettspiller Skrevet 6. juli 2024 #4 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er deres mening om dette? Galgenhumor er på mange måter en mestringsstrategi for meg og gjør det lettere for meg å snakke om vanskelige ting så jeg kan lett spøke i alvorlige samtaler med behandleren som jeg snakker med. Men hva tenker dere om dette, er det innafor å bruke galgenhumor i en alvorlig samtale eller ikke? Anonymkode: 229f9...393 Folk har ulike former for å utrykke seg og det er nok de fleste helsepersonell klar over. Tenker det er bra så lenge det er innenfor visse rammer. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #5 Skrevet 6. juli 2024 Ja, det gjør jeg hele tiden. Så ler vi sammen. Tar av brodden. Anonymkode: c2f43...e8a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #6 Skrevet 7. juli 2024 Min psykolog sa at mine humor var den beste forsvarsmekanismen min, og det var positivt ment. Man kan nærme seg " skumle" ting, hvis man har humor under. Anonymkode: bf1db...07c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #7 Skrevet 7. juli 2024 Klart du kan det. Men behandleren vil nok ikke bruke den humoren tilbake da du er sårbar og han er redd det kan misforstås eller såre deg vil jeg tro. Anonymkode: e188b...27c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #8 Skrevet 7. juli 2024 Det kan du, men det blir garantert analysert (med rette). Anonymkode: f0b20...d84
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #9 Skrevet 7. juli 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan du, men det blir garantert analysert (med rette). Anonymkode: f0b20...d84 Nei, det blir ikke det. En psykiater, eller psykolog for min del, er ikke ute etter å ta klienten. Bare kommuniser hvordan du føler for. Det er ok 😊 De første samtalene er for å bli kjent, ikke for å vise seg frem fra sin beste side Anonymkode: 4e5ea...011 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #10 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det kan du, men det blir garantert analysert (med rette). Anonymkode: f0b20...d84 Selvfølgelig ikke. Galgenhumor brukes i mange profesjoner som jobber med mennesker i vanskelige situasjoner, også psykologer. Anonymkode: b3182...98b 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #11 Skrevet 7. juli 2024 Min forrige psykolog lo av galgenhumoren min, min nåværende psykolog ser bare tomt på meg og fortsetter samtalen. Jeg bruker ikke den humoren ofte, men bruker den enda sjeldnere nå når min nåværende psykolog reagerer som hun gjør. Hadde hun ledd sammen med meg, hadde jeg nok kjent et nærere forhold til henne enn jeg gjør nå. Anonymkode: 39521...c40
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #12 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det kan du, men det blir garantert analysert (med rette). Anonymkode: f0b20...d84 Må du gi deg. Ingen er ute etter å analysere noe halvt ihjel. En må ikke drøvtygge verken humor eller sorg ihjel. Galgenhumor er det det er og det er ikke farlig å bruke verken for klient eller hjelpeapparatet. Anonymkode: a15af...b57 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #13 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan du, men det blir garantert analysert (med rette). Anonymkode: f0b20...d84 Bs Anonymkode: 4b523...a0c
Daria Skrevet 7. juli 2024 #14 Skrevet 7. juli 2024 Jeg har brukt en del galgenhumor med psykologen min, som både lo og bidro. Vi har også snakket om det, om hvilken funksjon den har som håndteringsverktøy, som han ser nytten av.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #15 Skrevet 7. juli 2024 Det kan du. Etterhvert klarer du kanskje å snakke om det uten galgenhumor også. Jeg tenker det er en del av prosessen din. Anonymkode: 3126e...4a1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #16 Skrevet 7. juli 2024 Ville ikke gjort det. Noen helsepersonell tolker alt dønn bokstavelig og er blottet for humor og det blir vanskelig å komme etter at de har notert det som fakta og si at det kun var spøk. Min erfaring i hvert fall. Anonymkode: 1edbe...187
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #17 Skrevet 7. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva er deres mening om dette? Galgenhumor er på mange måter en mestringsstrategi for meg og gjør det lettere for meg å snakke om vanskelige ting så jeg kan lett spøke i alvorlige samtaler med behandleren som jeg snakker med. Men hva tenker dere om dette, er det innafor å bruke galgenhumor i en alvorlig samtale eller ikke? Anonymkode: 229f9...393 Ja selvfølgelig. Anonymkode: 3fbd0...65d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå