AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #1 Skrevet 6. juli 2024 Har hørt at lesmus kan være tegn på ALS. Når bør en være bekymret/oppsøke lege? Anonymkode: 9caa2...164
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #2 Skrevet 6. juli 2024 Leamus er ikke et tegn på ALS. Det har ingen sammenheng. Muskelrykningene ved ALS er noe helt annet. Leamus er ufarlig. Anonymkode: f550b...c91 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #3 Skrevet 6. juli 2024 Leamus er aldri farlig. Slutt å tro på ALT du hører! Anonymkode: 157ed...68f 1 1
Bombasi Skrevet 6. juli 2024 #4 Skrevet 6. juli 2024 Leamus er helt ufarlig i seg selv. Og kan være et symptom på ALT og INGENTING. Leamus alene er dog ikke et symptom på noe. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #5 Skrevet 6. juli 2024 Hadde en periode på en mnd med leamus nesten daglig, også gikk det over igjen. Helt ufarlig... Anonymkode: 61472...4b5 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #6 Skrevet 6. juli 2024 Jeg ville heller lurt på om det var sammenheng mellom leamus og stivkrampe, hvis jeg skulle latt fantasien få løpe fritt. Anonymkode: 02008...b2e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #7 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Leamus er ikke et tegn på ALS. Det har ingen sammenheng. Muskelrykningene ved ALS er noe helt annet. Leamus er ufarlig. Anonymkode: f550b...c91 Åh? Så rart det ofte dukker opp om man søker opp leamus/muskelrykninger.. Fikk plutselig kraftige rykninger i brystmuskelen som varte noen sekunder. Hvordan er rykningene de med ALS/tidlig stadie av sykdommen har da? Anonymkode: 9caa2...164
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #8 Skrevet 6. juli 2024 Med ALS går det kun en vei uansett så om det er hva du har vil du ila kort tid få andre symptomer. De som har ALS opplever muskelrykninger gjør gjerne ikke noe med de symptomene før de får andre symptomer som for eksempel sløvete tale, mistet muskelkraft, snubler mye, mister gripeevne osv. Jobber med nevromuskulære sykdommer og opplever selv leamus i legger, brystene, øynene, fingrene etc. Gjerne muskler som er litt slitne eller er brukt mye den siste tiden. Det er tilfeldig 🙂 Anonymkode: cb643...aef 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #9 Skrevet 7. juli 2024 Bombasi skrev (12 timer siden): Leamus er helt ufarlig i seg selv. Og kan være et symptom på ALT og INGENTING. Leamus alene er dog ikke et symptom på noe. Jo. Ofte et symptom på mangel på b12 og/eller magnesium. Anonymkode: f70a5...7aa
megda Skrevet 7. juli 2024 #10 Skrevet 7. juli 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jo. Ofte et symptom på mangel på b12 og/eller magnesium. Anonymkode: f70a5...7aa Det gir mening da jeg ofte får det ved stort inntak av kaffe som (om jeg forstår det rett) nedregulerer funksjon av magnesium i kroppen.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #11 Skrevet 7. juli 2024 Leamus ved als kommer etter muskelsvinn. Ikke som første symptom. Jeg fikk mye leamus etter at jeg sluttet med melk. Så enten kalsium eller magnesiummangel for min del. D-vitamin kan det også være. De vitaminene trenger hverandre Anonymkode: cd732...1fc
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #12 Skrevet 7. juli 2024 megda skrev (7 minutter siden): Det gir mening da jeg ofte får det ved stort inntak av kaffe som (om jeg forstår det rett) nedregulerer funksjon av magnesium i kroppen. Helt riktig. Svekker også opptak av kalsium, kalium, sink. Magnesium fra Biolife og Solaray er gode. Anonymkode: f70a5...7aa 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #13 Skrevet 12. juli 2024 Har leamus så og si daglig flere ganger og flere steder i kroppen, må innrømme jeg blir bekymra Anonymkode: 9caa2...164
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #14 Skrevet 12. juli 2024 Jeg har i perioder en god del leamus i kroppen, årsaken hos meg er en kronisk mineralubalanse av ukjent årsak. Men om jeg spiser veldig sunt, lever sunt, og også tar kosttilskudd som min kropp trenger mer av (bl.a. magnesium, vit. B6 i P5P-form, kalium, m.m.) så holder jeg det noenlunde i sjakk, selv om den opprinnelige ubalansen ikke er blitt korrigert. Det høres ut som om du har helseangst, Ts - søk hjelp for det, livet er for kort til å kaste det bort på helt unødvendig angst! Anonymkode: e9ebb...066
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #15 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 6.7.2024 den 22.05): Med ALS går det kun en vei uansett så om det er hva du har vil du ila kort tid få andre symptomer. De som har ALS opplever muskelrykninger gjør gjerne ikke noe med de symptomene før de får andre symptomer som for eksempel sløvete tale, mistet muskelkraft, snubler mye, mister gripeevne osv. Pluss at benet plutselig kan slutte å fungere. Har en bror med Als, han har levd i maange år, så bekymrer meg null når det kommer til den diagnosen. Har hatt leamus mange ganger men har aldri tenkt at det var als. Leamus kommer først når diagnosen er fastsatt, så du kan roe helt ned . Jobber med nevromuskulære sykdommer og opplever selv leamus i legger, brystene, øynene, fingrene etc. Gjerne muskler som er litt slitne eller er brukt mye den siste tiden. Det er tilfeldig 🙂 Anonymkode: cb643...aef Anonymkode: b0142...63e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå