AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #1 Skrevet 6. juli 2024 Hei. Trenger tips til å kanskje kutte dupp for gutt på tre år. Han trenger tydeligvis å sove på dagen, men nekter å sove før han sovner av utmattelse kl 1530. Sover han ikke blir han gretten og sur og får veldig lett humørlåsninger. Hittil har det funket med powernaper på 15-20 minutter, og han har lagt seg greit til kvelden, dog en halvtime senere mellom 2030 og 2100. Men nå .. nå tåler han tydeligvis ikke disse powernapene heller for han er oppe til 22-23. Vi bruker to timer på kvelden for å legge. Jeg kan ikke holde det gående med tjo og hei til 22. Ja, det er ferie. Nei, det bør ikke ha noe å si med leggetider og slik nå. Men - jeg er helt alene med barna, null avlastning, så jeg trenger litt tid på kvelden. Jeg høres kanskje helt forferdelig ut, men jeg blir en forferdelig mor om jeg ikke får litt tid på kvelden. Jeg er med barna hele dagen, vi finner på masse fint sammen, og mange morsomme og lærerike aktiviteter. Men, de er to, og det er krangling konstant. Jeg blir litt sliten av det. Hvordan kan jeg kutte duppen for yngstegutten min ? Anonymkode: 0e1a0...402 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #2 Skrevet 6. juli 2024 Da må dere rett og slett droppe den luren, og «holde ut» til legging. Kanskje det blir veldig tidlig kveld i staten, så går det seg til. Husker den perioden da barna skulle kutte ut den duppen. Ble mange lange bad, og turer ut på ettermiddagen for at de ikke skulle sovne. Anonymkode: ce35f...08c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #3 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da må dere rett og slett droppe den luren, og «holde ut» til legging. Kanskje det blir veldig tidlig kveld i staten, så går det seg til. Husker den perioden da barna skulle kutte ut den duppen. Ble mange lange bad, og turer ut på ettermiddagen for at de ikke skulle sovne. Anonymkode: ce35f...08c Ja og det har vært litt stress her for å være ærlig fordi det regner eller blåser konstant 😅 har liksom ikke frista å gå ut når vi har kommet hjem fra aktiviteter osv.. Han er også avhengig av at jeg ligger ved siden av ham så de to timene nå er jo for så vidt avslappende men jeg kan ikke ha skjerm heller for han har radar og blir helt fyr og flamme om han skjønner at jeg sitter på skjerm. Får prøve å holde ut ja, finne på et eller annet for at han ikke skal sovne. Tvinge dem med. Anonymkode: 0e1a0...402
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #4 Skrevet 6. juli 2024 Jeg syns det høres ut som han legger seg veldig sent? Kan han være overtrøtt når dere legger han?🫣 Når står han opp? Vi kuttet dupp tidlig, 3 åringen legger seg 18.00 og sovner innen 18.30. Sover til 06.30-07.00. Anonymkode: c2c39...5b0
KaraThrace Skrevet 6. juli 2024 #5 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja og det har vært litt stress her for å være ærlig fordi det regner eller blåser konstant 😅 har liksom ikke frista å gå ut når vi har kommet hjem fra aktiviteter osv.. Han er også avhengig av at jeg ligger ved siden av ham så de to timene nå er jo for så vidt avslappende men jeg kan ikke ha skjerm heller for han har radar og blir helt fyr og flamme om han skjønner at jeg sitter på skjerm. Får prøve å holde ut ja, finne på et eller annet for at han ikke skal sovne. Tvinge dem med. Anonymkode: 0e1a0...402 Kan du ha ørepropper i og høre på lydbok? Så gjør du noe givende uten skjerm 😁
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #6 Skrevet 7. juli 2024 KaraThrace skrev (10 timer siden): Kan du ha ørepropper i og høre på lydbok? Så gjør du noe givende uten skjerm 😁 Ja, det er en fin ide😊 takk for tips 😊 Anonymkode: 0e1a0...402
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2024 #7 Skrevet 7. juli 2024 Ta en kjøretur rundt 12-14 og se om han sovner da? Anonymkode: a92df...866
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå