Gå til innhold

Jeg hater lørdager av hele mitt hjerte!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater lørdager så mye at jeg griner av frustrasjon og sinne. Hodet er i full panikkmodus. Jeg har tenkt på mat og godteri i hele dag. Må løpe til butikken og hamstre, for i morgen er det søndag og da er alt stengt. Det å dra på butikk på en lørdag er katastrofe, for da ender jeg opp med å hamstre. Kan ikke gå inn for en kartong melk en gang, for da er det gjort. Hodet går i svart og jeg handler på impuls og autopilot. Også overspiser jeg lørdag og søndag. Hver helg skjer denne panikken, på grunn av de forbannede søndags stengte butikkene. Sitter å stirrer på klokken frem til nærbutikken stenger. Skal, skal ikke. 

Har jeg ikke det jeg ønsker og trenger på lørdag. Så ender det opp med døgnåpent mcdonald's eller foodora på søndag. Etter å ha spist opp hele huset. Jeg kan bli så desperat at jeg spiser ren pasta uten noe som helst. 

Jeg spiser normalt i løpet av en uke. Spiser det jeg vil, når jeg vil. Samme om det mat, godteri, is, kaker, whatever. Dette skjer bare på grunn av de dumme søndags stengte butikkene. Røddager er de verste dagene i året. 

Jeg er så sliten og lei. 😭

Andre som sliter med det samme?

Anonymkode: 4242f...daa

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta dette opp med legen din. Der er ikke normalt å være så besatt av mat som det du er. Her trenger du å rydde opp i hodet ditt ❤️ 

Anonymkode: 61ab0...1b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo finne ut hva som er grunnen til at du stresser sånn. Det er jo ikke sånn at du kommer til å sulte. Jeg hater også at butikker er stengt på søndager, men jeg klarer jo fint å handle det jeg trenger alle andre dager det er åpent. 

Er det fordi du tenker at du må kose deg med noe ekstra i helgene? Og hvorfor kjøper du ikke bare det du vil ha når det er åpent?

Anonymkode: 920f3...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at du spiser normalt i uka, og at du har en slags planlagt overspising i helgene, og at det er en slags tvang i det? Bare for å forstå helt hva du mener. 

Anonymkode: 02627...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende du har en spiseforstyrrelse? Type patologisk overspising?

Anonymkode: 6e164...23e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at det er tusenvis av steder som er åpne overalt i Norge. Det er så mange åpne steder. Vi får aldri fred.

Så jeg konkluderer med at du er troll.

Anonymkode: d3299...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres ut som en alkoholiker som snakker om polet. 
 

Måten jeg taklet tilsvarende overspising på var å kjøpe en 30 grams sjokoladen / kick / fox /saftis når jeg måtte ha lyst på. 

Overspisingen i helga forsvant når ikke hele uka gikk med til å si nei til absolutt alt.

Anonymkode: 2d2e7...ddb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bensinstasjoner og 7/eleven er fortsatt åpent.

Anonymkode: 2d2e7...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du finne roten til hvorfor du blir så enormt stresset.

Jeg liker også å ta en tur innom butikken på lørdager, men mest sånn fordi vi som regel er ute og rundt omkring alikevel og det er greit å stikke innom.

Som regel har man så man klarer seg til mandag liggende i huset.

Har du ingen søndagsåpne butikker i nærheten? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo ingenting med hva som er åpe men psykisk. Spør om hjelp.

Anonymkode: 86c84...4ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som et veldig usunt forhold til spising, og til junk/godteri. Overspising er dessuten uansett noe som må tas tak i. Kanskje fastlegen din kan hjelpe deg? Og fram til du eventuelt får time der, er det muligens relevant å lese en del her: https://nettros.no/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke butikkene som er stengt på søndag som er skylden i overspisingen? Finnes vel søndagsåpne butikker og kiosker. Mener du at du hadde spist sunt hvis de var åpne søndag? Anbefaler fastlege/psykolog. Høres slitsomt ut!

Anonymkode: deaab...beb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg hater lørdager så mye at jeg griner av frustrasjon og sinne. Hodet er i full panikkmodus. Jeg har tenkt på mat og godteri i hele dag. Må løpe til butikken og hamstre, for i morgen er det søndag og da er alt stengt. Det å dra på butikk på en lørdag er katastrofe, for da ender jeg opp med å hamstre. Kan ikke gå inn for en kartong melk en gang, for da er det gjort. Hodet går i svart og jeg handler på impuls og autopilot. Også overspiser jeg lørdag og søndag. Hver helg skjer denne panikken, på grunn av de forbannede søndags stengte butikkene. Sitter å stirrer på klokken frem til nærbutikken stenger. Skal, skal ikke. 

Har jeg ikke det jeg ønsker og trenger på lørdag. Så ender det opp med døgnåpent mcdonald's eller foodora på søndag. Etter å ha spist opp hele huset. Jeg kan bli så desperat at jeg spiser ren pasta uten noe som helst. 

Jeg spiser normalt i løpet av en uke. Spiser det jeg vil, når jeg vil. Samme om det mat, godteri, is, kaker, whatever. Dette skjer bare på grunn av de dumme søndags stengte butikkene. Røddager er de verste dagene i året. 

Jeg er så sliten og lei. 😭

Andre som sliter med det samme?

Anonymkode: 4242f...daa

Høres slitsomt ut - men hva er det som gjør at du er så redd for å ikke få akkurat den maten du har lyst på på søndagen? Om du planlegger måltid for helgen og skriver handleliste som du må forholde deg til så vil det ikke bli behov for å hamstre på lørdagen. Legg inn rom for godteri og kjøp inn akkurat det du trenger. 
 

Du sier dere ikke har søndagsåpne butikker, men du får jo tak i mat via Foodora på søndager. Hvorfor ikke planlegge for hjemmelagd middag på søndag i stedet for å ty til dyre, lettvinte og mer usunne løsninger? Går du på butikken daglig ellers? Slik du beskriver det virker det som du aldri planlegger måltid, men går på butikken hver gang du har lyst på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg hater lørdager så mye at jeg griner av frustrasjon og sinne. Hodet er i full panikkmodus. Jeg har tenkt på mat og godteri i hele dag. Må løpe til butikken og hamstre, for i morgen er det søndag og da er alt stengt. Det å dra på butikk på en lørdag er katastrofe, for da ender jeg opp med å hamstre. Kan ikke gå inn for en kartong melk en gang, for da er det gjort. Hodet går i svart og jeg handler på impuls og autopilot. Også overspiser jeg lørdag og søndag. Hver helg skjer denne panikken, på grunn av de forbannede søndags stengte butikkene. Sitter å stirrer på klokken frem til nærbutikken stenger. Skal, skal ikke. 

Har jeg ikke det jeg ønsker og trenger på lørdag. Så ender det opp med døgnåpent mcdonald's eller foodora på søndag. Etter å ha spist opp hele huset. Jeg kan bli så desperat at jeg spiser ren pasta uten noe som helst. 

Jeg spiser normalt i løpet av en uke. Spiser det jeg vil, når jeg vil. Samme om det mat, godteri, is, kaker, whatever. Dette skjer bare på grunn av de dumme søndags stengte butikkene. Røddager er de verste dagene i året. 

Jeg er så sliten og lei. 😭

Andre som sliter med det samme?

Anonymkode: 4242f...daa

Du stresser jo livet av deg, bokstavelig talt. Prøv å finn ro og se heller på de rød dagene som en fridag. Ta deg lang gåtur, gjerne i naturen. Hvorfor i alle dager må du hamstre? Kroppen din klarer seg uten litt mat. Vend kroppen din til å være litt sulten og kutt ut godteri og kake. Gjør jo bare kroppen din enda mer sliten! Få hjelp om ikke du klarer det selv ❤️

Anonymkode: 2c46e...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg hater lørdager så mye at jeg griner av frustrasjon og sinne. Hodet er i full panikkmodus. Jeg har tenkt på mat og godteri i hele dag. Må løpe til butikken og hamstre, for i morgen er det søndag og da er alt stengt. Det å dra på butikk på en lørdag er katastrofe, for da ender jeg opp med å hamstre. Kan ikke gå inn for en kartong melk en gang, for da er det gjort. Hodet går i svart og jeg handler på impuls og autopilot. Også overspiser jeg lørdag og søndag. Hver helg skjer denne panikken, på grunn av de forbannede søndags stengte butikkene. Sitter å stirrer på klokken frem til nærbutikken stenger. Skal, skal ikke. 

Har jeg ikke det jeg ønsker og trenger på lørdag. Så ender det opp med døgnåpent mcdonald's eller foodora på søndag. Etter å ha spist opp hele huset. Jeg kan bli så desperat at jeg spiser ren pasta uten noe som helst. 

Jeg spiser normalt i løpet av en uke. Spiser det jeg vil, når jeg vil. Samme om det mat, godteri, is, kaker, whatever. Dette skjer bare på grunn av de dumme søndags stengte butikkene. Røddager er de verste dagene i året. 

Jeg er så sliten og lei. 😭

Andre som sliter med det samme?

Anonymkode: 4242f...daa

Du har et oppheng i stengte butikker tydeligvis. Gå poforsjonell hjelp eller tillat deg og tvinge deg selv med å ikke handle på lørdagen , si høyt til deg selv at du ikke skal på butikken eller handl det høyest nødvendige på søndag og du absolutt må på butikken. Tving kroppen din å se hvordan den reagerer på det, vær hard mot deg selv. Dette høres for oss enkelt ut, men for deg er jo kjempe vanskelig. Prøv også å si at du eeelsker søndager, fpr en herlig dag ! ta deg deretter en lang tur og stopp og tenk på mat. 

Endret av 29_j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...