Gå til innhold

Pris når sønn skal leie hos kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

student, og skal betale alene boliglån? hun er helt avhengig av at kjæresten flytter inn. 

Anonymkode: 678d5...1e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

student, og skal betale alene boliglån? hun er helt avhengig av at kjæresten flytter inn. 

Anonymkode: 678d5...1e0

Ja, det er mine tanker også, at de har gjort seg avhengig av at han flytter inn. 

Anonymkode: 5720c...068

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bedre det enn å forsure forholdet med å bli bitter over at kjæresten først backstabbet ham og så utnytter ham økonomisk.

Googlet nå og fant mange hybler/rom i kollektiv i Oslo til under 7000 kroner.

Anonymkode: 969bd...1f7

Backstabber? De er unge skal studere. Vi vet ingenting om hvor langt de vsr kommet i «kjøpeprosessen». At de har hatt lyst til det, diskutert det men mer vet vi ikke. For alt vi vet har sønnen/foreldrene hans hatt mest lyst til dette for egen vinning. 
Kanskje foreldrene hennes ikke har sett på dette som et reelt alternativ i det hele tatt.

Skjønner VELDIG godt at hennes foreldre heller vil st hun kjøper slene. Studentlivet bør ikke starte med felleskjøp av bolig med ungdomskjæresten.

Boligmarkedet er hett i Oslo. Så at de svingte seg rundt forstår jeg godt.

Her er det en snurt mor som ikke klarer å se klart pga en såret sønn.

Alt for ungt til å investere sammen.

De bør nyte studietiden, og mye kan skje de årene.

Saken bør også sees fra hennes sidd.

Anonymkode: be851...cdd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

student, og skal betale alene boliglån? hun er helt avhengig av at kjæresten flytter inn. 

Anonymkode: 678d5...1e0

For alt vi vet er det med god hjelp av foreldre, mest sannsynlig. Tviler på at de har gjort seg avhengig av en ungdomskjæreste. De vet helt sikkert hvor stor sannsynlighet det er for st forholdet ryker i løpet av studietiden.

Svært mange av dagens foreldregenerasjon har god økonomi, investerer i bolig til studenten og kan fint ta utgiftene selv.

De har neppe gjort seg avhengig av en kjæreste.

 

Anonymkode: be851...cdd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en egen leilighet til han som dere kan leie ut.

Anonymkode: bed81...c9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøp en egen leilighet til han som dere kan leie ut.

Anonymkode: bed81...c9f

Og så kan han leie hos kjæresten og betale leie hos henne med leieinntektene fra egen bolig.

Anonymkode: bed81...c9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*madikken* skrev (15 timer siden):

Vår sønn som spør oss om råd☺️ ikke verre enn det. Vi synes også at alt ble veldig dumt, da vi hadde ordnet og hjulpet med å få til lån og han gledet seg til de skulle kjøpe sammen, så vi kjenner nok litt på det på hans vegne. 

Kan han ikke kjøpe noe selv da? Høres ikke helt normale ut de folka som vil han skal betale 7000 og ikke får eget rom engang. Høres mer ut som at de vil han skal betale hele lånet hennes? Vet dere i det hele tatt hva hun betaler på lånet? Tviler på det er 14000 (altså jeg betaler det for et lån på 2.3 mill) 

Han får finne seg en kjæreste som ikke tyner han sånn for penger. Jeg leide rom i en leilighet for 4000 når jeg var student. 

Anonymkode: 07f23...214

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Kjøp en egen leilighet til han som dere kan leie ut.

Anonymkode: bed81...c9f

God ide men 7000??

Anonymkode: 07f23...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bedre det enn å forsure forholdet med å bli bitter over at kjæresten først backstabbet ham og så utnytter ham økonomisk.

Googlet nå og fant mange hybler/rom i kollektiv i Oslo til under 7000 kroner.

Anonymkode: 969bd...1f7

Man er mindre bitter om man flytter inn i et crap kollektiv med ukjente, og dårlig isolasjon. Enn en finere leilighet sammen med kjæresten. Bare for å illustrere et poeng.

Ok...

Anonymkode: b00f6...9a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan han ikke kjøpe noe selv da? Høres ikke helt normale ut de folka som vil han skal betale 7000 og ikke får eget rom engang. Høres mer ut som at de vil han skal betale hele lånet hennes? Vet dere i det hele tatt hva hun betaler på lånet? Tviler på det er 14000 (altså jeg betaler det for et lån på 2.3 mill) 

Han får finne seg en kjæreste som ikke tyner han sånn for penger. Jeg leide rom i en leilighet for 4000 når jeg var student. 

Anonymkode: 07f23...214

Det står 19 000 et eller annet sted i tråden. Så kommer felleskostnader på toppen. Internett og TV er sikkert også inkludert. 

Så 7000 for dette er en ganske god deal når man er student. 

Anonymkode: b00f6...9a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er mine tanker også, at de har gjort seg avhengig av at han flytter inn. 

Anonymkode: 5720c...068

Foreldrene har nok kapital til å støtte her. Og får også gjennom at hun skal kjøpe alene. Ikke med en ungdomskjæreste - det kan raskt bli stort tap når bruddet er et faktum.

Så de er ok både smarte nok og økonomisk solide nok til å ikke være avhengig av kjæresten. 

Anonymkode: b00f6...9a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Backstabber? De er unge skal studere. Vi vet ingenting om hvor langt de vsr kommet i «kjøpeprosessen». At de har hatt lyst til det, diskutert det men mer vet vi ikke. For alt vi vet har sønnen/foreldrene hans hatt mest lyst til dette for egen vinning. 
Kanskje foreldrene hennes ikke har sett på dette som et reelt alternativ i det hele tatt.

Skjønner VELDIG godt at hennes foreldre heller vil st hun kjøper slene. Studentlivet bør ikke starte med felleskjøp av bolig med ungdomskjæresten.

Boligmarkedet er hett i Oslo. Så at de svingte seg rundt forstår jeg godt.

Her er det en snurt mor som ikke klarer å se klart pga en såret sønn.

Alt for ungt til å investere sammen.

De bør nyte studietiden, og mye kan skje de årene.

Saken bør også sees fra hennes sidd.

Anonymkode: be851...cdd

De hadde avtalt å kjøpe sammen, så plutselig, uten å diskutere det med ham først, kjøper hun bare noe selv og forventer at han skal flytte inn og hjelpe henne med utgiftene? Backstabbing. Sånn oppførsel bør ikke belønnes.

Kan godt hende det er lurest å ikke kjøpe sammen, men måten dette ble gjort på var backstabbing.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man er mindre bitter om man flytter inn i et crap kollektiv med ukjente, og dårlig isolasjon. Enn en finere leilighet sammen med kjæresten. Bare for å illustrere et poeng.

Ok...

Anonymkode: b00f6...9a1

Ja, i verste fall, men hvem sier at et kollektiv med ukjente trenger å være mindre fint og med dårligere isolasjon? Jeg har bodd i kollektiv i en nydelig leilighet med ekstra takhøyde, peis, flere balkonger og stukkatur, definitivt myyye finere og bedre enn min første trange lille egenkjøpte leilighet. Og i kollektiv har han et eget rom å trekke seg tilbake til, det har han ikke i kjærestens mikro-leilighet.

Anonymkode: 969bd...1f7

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke noe å diskutere, de 2 må bli enige om prisen.

Anonymkode: 1c6a1...167

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*madikken* skrev (15 timer siden):

Ca 19 000,-  Så kommer fellesutgifter, strøm osv. i tillegg. 

Hvordan i huleste skal en student betale 19000 i mnd? Det e like mye jeg betaler og jeg tjener over 600 000 i året. Og jeg synes det er mye. Hva i alle dager har de tenkt? 

Anonymkode: 07f23...214

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De hadde avtalt å kjøpe sammen, så plutselig, uten å diskutere det med ham først, kjøper hun bare noe selv og forventer at han skal flytte inn og hjelpe henne med utgiftene? Backstabbing. Sånn oppførsel bør ikke belønnes.

Kan godt hende det er lurest å ikke kjøpe sammen, men måten dette ble gjort på var backstabbing.

Ja, i verste fall, men hvem sier at et kollektiv med ukjente trenger å være mindre fint og med dårligere isolasjon? Jeg har bodd i kollektiv i en nydelig leilighet med ekstra takhøyde, peis, flere balkonger og stukkatur, definitivt myyye finere og bedre enn min første trange lille egenkjøpte leilighet. Og i kollektiv har han et eget rom å trekke seg tilbake til, det har han ikke i kjærestens mikro-leilighet.

Anonymkode: 969bd...1f7

 

Jeg og kjæresten hadde også mange drømmer da vi var 20. Om utenlandsopphold og utveksling, om en koselig leilighet, om felles hund. 

Er veldig glad for foreldre fortsatt var i bakgrunnen og veiledet litt om hva livet ofte innebar tidlig i 20-årene 😅

Og husk at du her har historien fra et perspektiv - en snurt mor. 

Anonymkode: b00f6...9a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må kjøpe seg inn. 

Anonymkode: 07f23...214

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan i huleste skal en student betale 19000 i mnd? Det e like mye jeg betaler og jeg tjener over 600 000 i året. Og jeg synes det er mye. Hva i alle dager har de tenkt? 

Anonymkode: 07f23...214

Mange foreldre gjør dette for barna sine. Kjente mange som bodde i fin leilighet som student, og foreldrene støttet med det de behøvde. 

Anonymkode: b00f6...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De hadde avtalt å kjøpe sammen, så plutselig, uten å diskutere det med ham først, kjøper hun bare noe selv og forventer at han skal flytte inn og hjelpe henne med utgiftene? Backstabbing. Sånn oppførsel bør ikke belønnes.

Kan godt hende det er lurest å ikke kjøpe sammen, men måten dette ble gjort på var backstabbing.

Ja, i verste fall, men hvem sier at et kollektiv med ukjente trenger å være mindre fint og med dårligere isolasjon? Jeg har bodd i kollektiv i en nydelig leilighet med ekstra takhøyde, peis, flere balkonger og stukkatur, definitivt myyye finere og bedre enn min første trange lille egenkjøpte leilighet. Og i kollektiv har han et eget rom å trekke seg tilbake til, det har han ikke i kjærestens mikro-leilighet.

Anonymkode: 969bd...1f7

Kjæresten og foreldrene brukte 3 dager på å kjøpe leilighet. Hvor lang tid brukte paret på å lete? Hadde de fått finansieringsbevis eller lån fra banken? 
 

Kanskje lå det i fremtidsplanene deres. Det er ingen som vet. 
 

Jeg synes sønnen får en god deal og får disponere hele leiligheten. Han får alternativ leie et rom og dele kjøkken og bad med 4 fremmede. Det er kanskje bedre og dyrere. 
 

Livet er full av skuffelser og sønnen kan liksågodt bare ta seg sammen og forhåpentligvis ta et fornuftig valg. 

Anonymkode: cf31d...b7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes foreldrene til kjæresten er tåpelige. Her har de gått å planlagt så ødelegger de det. Hadde mistet min tillit i alle fall. Finn ut om det er 7000 med eller uten strøm. Regner med det er uten. Kanskje det blir gøyere å leie med kompiser? 

Anonymkode: df5f7...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Han må kjøpe seg inn. 

Anonymkode: 07f23...214

Foreldrene hjalp henne fordi de ikke ville at de skulle kjøpe ilag. Da får han garantert ikke kjøpe seg inn. 

Anonymkode: df5f7...e3c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...