Gå til innhold

Tid på fødsel andre gang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er annengsngsgravid og skal snart føde. Lurer litt på andres erfaringer med andre gangs fødsel. Er det enklere? Og fortere?

Min: 1. gang 12 timer fra første rie til babyen var ute. 3 timer fra vannet gikk. 
 

håper flere vil dele 😊

Anonymkode: b7f4f...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halverte tiden. 4 timer med første, 20 min fra vannet gikk til baby var født.

2 timer med nummer 2. 15 min fra vannet gikk.

 

Anonymkode: 53771...3a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre fødsel gikk nesten ti ganger så raskt! 😅 Første gang hadde jeg vonde åpningsrier i 30 timer, andre gang i bare tre og en halv time. Andre gang fikk jeg ikke vondt før jeg hadde 4 cm åpning, så vet ikke helt når det egentlig startet. 

Anonymkode: 415e4...81e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: 50 timerish fra vannet gikk til barnet måtte ut med vakuum. Var det eller keisersnitt. 
 

2: fra første rie til barnet var ute tok det 1 time og 20 minutt. 
 

veldig spent på nr 3 som kommer snart

Anonymkode: cb265...6cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barn tok 30 timer fra vannet gikk til babyen var ute, nr to tok rundt 11 timer fra riestart 😊

Anonymkode: e6cfa...b0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første : 48 timer helvete før hun til slutt ble forløst på 8. drag vakuum .. epidural, drypp, hele pakka 

Andre : 3 timer fra første rie til hun var ute, ikke så mye som en kald klut engang

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første: 3 timer fra første rie og til barnet kom ut. 

Andre: 1 time og 40 minutter fra første rie og til barnet kom ut. Rakk akkurat frem til sykehuset

Tredje: Født hjemme. Tok omlag 1 time fra første rie og til barnet kom ut. 

Anonymkode: 9eae4...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde styrtfødsel på 1,5 time med nr 2. Merket ingenting før jeg fikk rier med to-tre min mellom. Ble møtt av ambulanse på vei til sykehuset og fødte i denne utenfor sykehuset.

Hadde ca 5 timer aktiv fødsel med førstemann, men hadde stormrier omtrent uten opphold hele veien (trolig på igangsettelse), og ved full åpning så stoppet det opp, pressriene var svake og pressfasen ble derfor lang , mellom 1,5-2 timer og endte i vakuum.

Med nr 3 hadde jeg ca to timer aktiv fødsel. Hadde vannavgang to timer før riene startet.

Anonymkode: 449a4...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mot strømmen her :D 

9 timer fra første ri med første, 2 timer aktiv fødsel og stormrier hele veien. 26 timer fra første ri med andremann, 4 timer aktiv fødsel. To veldig fine fødselsopplevelser, men hadde nok valgt nummer 2 igjen om jeg måtte født på nytt. 

Anonymkode: a6c3e...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre fødsel varte faktisk en time lengre enn første, men det kan hende det var fordi jeg fikk epidural med henne og ikke storebroren :) slappet veldig av og hadde absolutt ikke noe behov for å trykke da jeg hadde 10 cm, så hun ploppet ut i sitt eget tempo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel tok 16 timer fra første ri (vannet gikk et døgn før første ri kom). Det var en tøff fødsel med over en times pressing og han måtte til slutt tas med tang. Andre fødsel var utrolig mye enklere. Jeg ble satt i gang ved at jordmor bare tok vannet (fordi jeg var så moden) og riene startet med en gang og to timer etter var han født. Praktisk talt drømmefødsel. Nr 3 gikk enda raskere, 24 minutter fra start til slutt. Jeg tar begge styrtfødslene om igjen heller enn den første. For de aller fleste er første fødsel lengst og tyngst og det går lettere, og for mange også raskere, når man har født før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirka 45 min aktiv fødsel 2 med nr 1 og mindre enn halvparten med nr 2. 

Anonymkode: 977ca...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er annengsngsgravid og skal snart føde. Lurer litt på andres erfaringer med andre gangs fødsel. Er det enklere? Og fortere?

Min: 1. gang 12 timer fra første rie til babyen var ute. 3 timer fra vannet gikk. 
 

håper flere vil dele 😊

Anonymkode: b7f4f...caa

Halvert tid i forholdt til første fødsel. 

Anonymkode: cb7f1...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første: ca 12 timer 

Andre : begynte å gjøre vondt kl 18- kom ut ca 23. 

Anonymkode: 62dcb...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tok 16 timer, andre tok 1... eller 2. Litt usikker. Si 2, men den ene timen i aktiv fødsel føltes som 15 minutter 🤪 Vet ikke hva som egentlig skjedde i de resterende 45, for jeg selv følte meg alltid tilstede.

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første: 3 timer, enkel og grei. Hadde badekar, men ellers ingen smertelindring. 

Andre: 1,5 timer, grusom 😅 Ble satt i gang 12 dager over termin, heller ingen smertelindring denne gangen. 

Anonymkode: ed84a...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første gang tok det 17 timer, andre gang tok det 15 timer fra jeg fikk tette rier. Andre gang var ikke enklere men jeg følte jeg hadde mer kontroll og visste mer hva jeg gikk til.

Anonymkode: 6f890...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 22 timer

2. 16 timer 

3. 3 timer 

på siste fødsel var jeg veldig rolig og slappet godt av. Tror det hadde mye å si for fremdriften.

Anonymkode: 41aa7...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første var 18 timer aktiv fødsel (men to døgn med rier)

Andre ble akutt keisersnitt uten rier 

Anonymkode: 2b4e4...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor tett varna er og hvor lenge siden du fødte sist. 
nr1: 8 timer nr2: 2,5 time

2 år mellom fødslene 

Anonymkode: 07b67...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...