Gå til innhold

Mistet mens pga stress


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
Noen som har erfaringer med dette? Hva hjalp for å få mensen tilbake? 

Anonymkode: 4156c...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei. 
Noen som har erfaringer med dette? Hva hjalp for å få mensen tilbake? 

Anonymkode: 4156c...0a1

Er ikke det ganske innlysende? 

Anonymkode: d037f...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt tiden uten mensen og slapp av, så kommer snart helvettet tilbake igjen.

Anonymkode: 1c46f...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kostholdet, aktivitetsnivået og søvnen? Hvilke ting føler du at er nyttig for å redusere stress?

hva skaper stresset, og hvilke av disse tingene kan du kutte ut, redusere eller lære å takle bedre?

Endret av Lill3My
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var jeg fysisk og psykisk syk grunnet stress og traumer. På grunn av det psykiske som satt seg i kroppen og ble til noe fysisk. Pluss mye psykisk stress og angst over lengre tid, så endret mensen seg for første gang i mitt liv.
Hadde først mensen i 13 dager (normalt for meg er 4 dager). Så fikk jeg ikke mensen i det hele tatt neste måned. Neste måned var den tilbake og var normal i syklus og lengde, men litt smertefull og ubehagelig, og jeg har ALDRI mensen smerter. Ellers så var det som helt normalt etter det. 

 

Det som hjalp meg var innleggelse på sykehuset for å fikse det fysiske. Blodoverføring. Og psykisk hjelp som gjorde at stressnivået i kroppen gikk drastisk ned. Og en alvorlig depresjon som gjorde meg helt apatisk og likegyldig. 

Så ro ned stressnivået og kroppen regulerer seg selv. 

Anonymkode: 77815...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal veldig mye til for å miste mensen pga. stress. Det skal mer til enn vanlig hverdagsstress. Man mister ikke mensen fordi man synes det er stressende å rekke jobben hver morgen. Det må være alvorlig stress, f.eks. som følge av traumer som #6 beskriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Miste mensen kan komme av stress...sykdom...gått ned i vekt... medisin.. overgangsalderen.. gravid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trodde jeg og men jammen meg var jeg gravid.

Anonymkode: e7e19...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (3 minutter siden):

Ts

Miste mensen kan komme av stress...sykdom...gått ned i vekt... medisin.. overgangsalderen.. gravid 

Samt kosthold og evnt næringsmangel. 

Anonymkode: bf6f1...982

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle. 
ts her: 

Tusen takk for mange fine svar! 
Ser noen skriver at man ikke mister mens pga litt vanlig hverdagsstress. Det er jeg klar over. 
Jeg har slitt med panikkangst i over 10 år, samt helseangst. I tillegg prøver jeg å bli gravid etter en vond spontanabort for 1 år siden. Dermed blir jeg stresset av å ikke få eggløsning, som igjen gjør at jeg ikke får eggløsning. 
Jeg er 29 år. 
Jeg tar med meg mange fine råd her, tror kroppen min trenger hvile og så det er sagt: Dette er ikke snakk om et fysisk stress, men mental stress😊

Anonymkode: 4156c...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei alle. 
ts her: 

Tusen takk for mange fine svar! 
Ser noen skriver at man ikke mister mens pga litt vanlig hverdagsstress. Det er jeg klar over. 
Jeg har slitt med panikkangst i over 10 år, samt helseangst. I tillegg prøver jeg å bli gravid etter en vond spontanabort for 1 år siden. Dermed blir jeg stresset av å ikke få eggløsning, som igjen gjør at jeg ikke får eggløsning. 
Jeg er 29 år. 
Jeg tar med meg mange fine råd her, tror kroppen min trenger hvile og så det er sagt: Dette er ikke snakk om et fysisk stress, men mental stress😊

Anonymkode: 4156c...0a1

Har du tatt gravid test,?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (55 minutter siden):

Har du tatt gravid test,?

Det har jeg😊

Anonymkode: 4156c...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...