Gå til innhold

Usikker på noe han jeg dater sa, føler vi ikke passer sammen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har snart voksne barn, jeg veldig små barn. Jeg tok opp det at jeg er redd det kan bli et problem, da han stadig ber meg med på ting jeg ikke kan spontant være med på pga småbarn, og han ikke virker til og generelt forstå at livet mitt er anderledes enn hans. Jeg følte på dette og måtte snakke med han om at det mange ganger setter begrensinger når man har små barn, og at jeg var usikker på om livene våres rett og slett passer sammen videre mtp hvordan vi vil leve og fremtidsplaner. Han sa følgende " Du trenger ikke å tenke på det- vi skal jo ikke bli samboere. Men jeg kan komme på besøk en gang i blandt på søndagsmiddag hos deg og barna dine liksom". 

Han har ikke møtt barna og det er en stund til at det skjer, og det er ikke sikkert at jeg hadde ønsket å bli samboer heller. Dette blir liksom veldig langt frem i tid, samtidig så må man jo tenke litt frem i tid med "hva og hvis". På en måte er særboer hvis man blir enig om det i fremtiden ok, men det var liksom måten han sa det på. Jeg nevnte ikke noe selv om samboerskap når vi snakket sammen. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 02958...c76

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er en placeholder for han. 

Anonymkode: 17d86...37a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er en placeholder for han. 

Anonymkode: 17d86...37a

Nå spør jeg nok veldig dumt, hva er en placeholder? 

Anonymkode: 02958...c76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke bli samboer med deg, og om det heller ikke er viktig for deg, er ikke dette noe problem. Er det derimot viktig for deg, er ikke dette rette mannen for deg.

Anonymkode: d69d0...860

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han vil ikke bli samboer med deg, og om det heller ikke er viktig for deg, er ikke dette noe problem. Er det derimot viktig for deg, er ikke dette rette mannen for deg.

Anonymkode: d69d0...860

Jeg vet ikke om det er viktig for meg. Det er ikke viktig akkurat nå, men jeg har jo såklart sett for meg at jeg skulle bo sammen med mannen i mitt liv. Om han er mannen i mitt liv, vet jeg jo ikke enda. 

Anonymkode: 02958...c76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå spør jeg nok veldig dumt, hva er en placeholder? 

Anonymkode: 02958...c76

Han er sammen med deg mens han venter på "noen bedre"

Anonymkode: 17d86...37a

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han er sammen med deg mens han venter på "noen bedre"

Anonymkode: 17d86...37a

Ja, ligger vel kanskje litt i ordet. Godt mulig det ja. Han sier han aldri har vært så lykkelig som etter han møtte meg, og er veldig oppslukt av meg. Men det kan såklart være spill eller noe som går raskt over. 

Anonymkode: 02958...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser ikke noen fremtid med deg. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Han er sammen med deg mens han venter på "noen bedre"

Anonymkode: 17d86...37a

 

Stor pike skrev (2 minutter siden):

Han ser ikke noen fremtid med deg. 

Det kan vel være at han ikke har noe ønske om å bli samboer med noen

Anonymkode: 48cfa...ec1

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Det kan vel være at han ikke har noe ønske om å bli samboer med noen

Anonymkode: 48cfa...ec1

Ja, men ønsker likevel å ha noen å ligge med...

Koselig. 

Anonymkode: 17d86...37a

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, men ønsker likevel å ha noen å ligge med...

Koselig. 

Anonymkode: 17d86...37a

Man kan da elske noen uten å ha lyst til å bo sammen med dem hele tiden? Eller er du så lite tolerant at du ikke fatter at alle andre mennesker ikke ønsker det samme som du?

Det er mye mer fornuftig å bo hver for seg enn at hjemmeboende barn blir tvunget til å leve med en ny person bare fordi mamma eller pappa vil ha tilgang til jevnlig sex eller vil ha samboer av økonomiske årsaker.

Anonymkode: 48cfa...ec1

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor oppmerksom denne mannen var mot sin kone og sine barn den gangen han var gift siden han ikke forstår situasjonen du er i …. han ble jo skilt til slutt  

Anonymkode: 8dbc9...646

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som han er interessert i et forhold annet enn når det passer ham. Vil trolig bare ha godene.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første jeg tenkte var at han kanskje mente akkurat nå eller nær fremtid

Anonymkode: 5a353...865

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han er sammen med deg mens han venter på "noen bedre"

Anonymkode: 17d86...37a

Det er vel hun også? Hun er til og med usikker på om hun vil ha samboer. Og hun har sagt det til han. Det er vel mer han som er satt på vent i tilfelle at hun finner noen bedre?

Anonymkode: 42879...ff1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg vet ikke om det er viktig for meg. Det er ikke viktig akkurat nå, men jeg har jo såklart sett for meg at jeg skulle bo sammen med mannen i mitt liv. Om han er mannen i mitt liv, vet jeg jo ikke enda. 

Anonymkode: 02958...c76

Han sier han ikke er mannen i ditt liv. Jeg tror ikke det skal være så vanskelig når vi møter dem. 

Anonymkode: c5ce2...62e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man kan da elske noen uten å ha lyst til å bo sammen med dem hele tiden? Eller er du så lite tolerant at du ikke fatter at alle andre mennesker ikke ønsker det samme som du?

Det er mye mer fornuftig å bo hver for seg enn at hjemmeboende barn blir tvunget til å leve med en ny person bare fordi mamma eller pappa vil ha tilgang til jevnlig sex eller vil ha samboer av økonomiske årsaker.

Anonymkode: 48cfa...ec1

Kan ikke du bare finne noen som vil det samme istede for å presse folk som ikke har lyst på den distanserte og tafatte livsstilen din?

Det er for å bli familie, ikke for å ha sex. Jeg er glad stefar flyttet inn med oss og ble en del av gjengene. 

Det er synlig at du sliter med å bli glad i folk, om du kun ser sex og økonomiske situasjoner som realitet. 

Anonymkode: c5ce2...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan ikke du bare finne noen som vil det samme istede for å presse folk som ikke har lyst på den distanserte og tafatte livsstilen din?

Det er for å bli familie, ikke for å ha sex. Jeg er glad stefar flyttet inn med oss og ble en del av gjengene. 

Det er synlig at du sliter med å bli glad i folk, om du kun ser sex og økonomiske situasjoner som realitet. 

Anonymkode: c5ce2...62e

Fint at det ble en lykkelig familie for din del, men du kan jo bare lese på alle andre utallige trådene på KG om steforeldre som misliker ungene til partner, om rotete økonomi og krangel om hvem som skal betale hva og ikke minst alle trådene om arv. Det er helt åpenbart at folk flytter sammen alt for ukritisk og uten å tenke seg skikkelig om og avklare ting på forhånd.

Jeg sliter ikke med å bli glad i folk, men i trådene der begrepet «særboer» kommer opp, koker dette ned til at dette er de beste argumentene for å flytte sammen for de som misliker konseptet «særboer». Jeg har selv voksne barn, og ser ikke for meg å nødvendigvis ville flytte sammen med noen igjen, aller minst en mann med små barn. 
 

Man er er ikke representant for en «tafatt livsstil» bare fordi man har en annen mening enn deg, men det er jo svært tydelig at du har vanskelig for å akseptere at det som er rett for deg, ikke er rett for alle. 

Anonymkode: 48cfa...ec1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Han er sammen med deg mens han venter på "noen bedre"

Anonymkode: 17d86...37a

Eh alvorlig talt. Mannen har snart voksne barn. hun har småbarn, i mange år til. 
Det er ganske allminnelig å vente med å flytte sammen før alle barna er ganske store. 
For meg virker det som en reflektert og oppegående mann, heller enn en player. 
Og jeg som kvinne hadde aldri flyttet sammen med en med små barn nå som mine endelig er store. 

Anonymkode: 0884f...460

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Eh alvorlig talt. Mannen har snart voksne barn. hun har småbarn, i mange år til. 
Det er ganske allminnelig å vente med å flytte sammen før alle barna er ganske store. 
For meg virker det som en reflektert og oppegående mann, heller enn en player. 
Og jeg som kvinne hadde aldri flyttet sammen med en med små barn nå som mine endelig er store. 

Anonymkode: 0884f...460

Han venter ikke. Han sier "Vi skal jo ikke bli samboere". Stor forskjell. 

Anonymkode: 17d86...37a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...