Gå til innhold

nok en gang stappa i meg en stor melkesjokolade


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

på fem minutt....koser meg ikke med den. Klarer ikke la være å kjøpe....det er sterke krefter i sving, Måååå bare ha. Så blir jeg tjukk og lei meg. Har ikke tatt det opp med legen, hva kan gjøres? Det er JEG som må ta tak, men jeg greier det ikke....

Anonymkode: 87d85...3be

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det kan hjelpe å være i samme båt, så har jeg spist 14 havrekjeks og 150 g mørk sjokolade, ca. 2000 kcal ... blir fortvilet og lei meg, men klarer ikke å stoppe 😔

Anonymkode: a3ae3...ed4

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste 3 forskjellige Mac & cheese, 4 sandwich is og stor tallerken med pommes.

 

I am fucked 😭

Anonymkode: cfd3a...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis det kan hjelpe å være i samme båt, så har jeg spist 14 havrekjeks og 150 g mørk sjokolade, ca. 2000 kcal ... blir fortvilet og lei meg, men klarer ikke å stoppe 😔

Anonymkode: a3ae3...ed4

Ja, det hjelper på en måte. Takk for svar.Har så lyst å bli kvitt sukkersuget... Har vurdert SPISDEGFRI, men da må man kutte alt mel og sukker. Gått opp 10kg siden nyttår, så noe må gjøres. Føles som en overspising, klarer ikke stoppe før jeg er stappmett. Ond sirkel. ts

Anonymkode: 87d85...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig klarer du ikke å stoppe når du sier til deg selv at du ikke klarer det..

Hva med å jobbe med selvbildet ditt? Du fortjener å ha en sterk og sunn kropp. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt det med at det er sterke krefter i sving! For meg hjelper det faktisk å holde seg helt unna søtsaker en stund. Er liksom «alt eller ingen ting@ som gjelder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts. Kan der være en idé og prøve å bytte ut sjokoladen du spiser med en sunnere variant i mindre størrelse? Virker som du har store vansker med å stoppe å spise sjokolade så å kutte tvert over natten er kanskje urealistisk for deg før du bygger opp mer kontroll.

En venninne har hatt god effekt av kosttilskuddet crom for å få ned søtsuget. Personlig har jeg ingen erfaring.

Å snu en vane tar minst 14 dager.

Anonymkode: 563ef...3f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet greie løsninger, der jeg lager sunne kaker og snacks. Vekten har vært stbil i 5 år nå. Kommer neppe til å nekte meg selv det jeg liker, men lager det på en sunnere måte☺️

Anonymkode: 55a9e...601

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke klarer å la vær å kjøpe, må du la vær å dra i butikken. Du må vurdere matkasser en stund fremover. Noen av dem tilbyr å kjøpe med frokost og sånt også, så du slipper å dra i butikken for å kjøpe det og.

Anonymkode: 5e32c...9c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er at du ikke spiser NOK ordentlig mat. Med protein og karbohydrater. Spis skikkelige måltider så skal du se lysten minsker. Les boken til Marit Kolby

Anonymkode: 0ccbd...bb0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke i pose og sekk som regel. Vil du dytte dritt i trynet uten begrensning så er det stor sannsynlighet for at du må deale med å være feit også.

Anonymkode: 2ec06...ea1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke 4-5 ganger i uken,går ca 10 000 skritt hver dag, spiser veldig protein rik mat,men vettu hva-jeg stappet i meg en hel stratos i dag,sånn er det bare av og til,du må ikke ha så dårlig samvittighet,har du ellers variert kosthold så går det nok fint.

Anonymkode: 957c8...5f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

på fem minutt....koser meg ikke med den. Klarer ikke la være å kjøpe....det er sterke krefter i sving, Måååå bare ha. Så blir jeg tjukk og lei meg. Har ikke tatt det opp med legen, hva kan gjøres? Det er JEG som må ta tak, men jeg greier det ikke....

Anonymkode: 87d85...3be

Sjokolade var en stor trigger for meg når det kom til overspising og søtsug. Jeg følte også at jeg ikke kunne la være å kjøpe sjokolade på butikken, og kanskje spesielt i helgene. Kunne spise flere 200g sjokolader i løpet av en uke, ofte i stedet for skikkelige måltider slik at jeg skulle "spare" noen kalorier... Det som endret alt for meg, var at jeg byttet ut sjokoladen med smågodt (eller poser med biler, drops osv). Jeg nektet meg selv å kjøpe sjokolade, og stappet i meg annet godteri. Samtidig lagde jeg skikkelige måltider og gikk en liten tur hver dag (alt fra 15-30 minutter). Etter tre uker slik (der jeg gradvis fikk lyst på mindre godteri og spiste mindre godteri for hver dag), kom jeg til et punkt der jeg ikke cravet sjokoladen og ikke så på den som en nødvendighet (tidligere følte jeg at jeg måtte ha sjokoladen).

I dag spiser jeg et par biter smågodt når jeg vil, men det store suget og følelsen av å være besatt av sjokolade og godteri er borte. Jeg kjøper bevisst ikke store sjokoladeplater lenger. En sjelden gang blir det en snickers eller noe, men da er det kun den jeg kjøper. Jeg vil ikke trigge meg selv, så unngår det i størst mulig grad.

Det er lettere sagt en gjort. Jeg nådde et punkt der jeg fikk en skikkelig "dette kan jeg ikke gjøre, jeg vil ha et annet liv"-oppvåkning.

Anonymkode: 71dd5...885

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, jeg har en metode som kan hjelpe, men den er ganske jævlig og veldig usunn. Men det funker og er veldig effektivt. 
Kjøp inn masse drit. Is, sjokolade, kjeks. What not og spis. Spis til du er mett og mer. Spis til du blir kvalm og mer. Spis til du ikke orker én bit til. Til du ikke orker å hele tatt se på sjokoladen. Spis til du nesten spyr. Dette gjør at hjernen vil forbinde snop med noe negativt. Du vil få en negativ følelse av snopet.

Dette hjalp meg med ostepop. Det har gått flere år og jeg orker fremdeles ikke ostepop. Jeg blir dårlig. 
 

Anonymkode: 5392d...285

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, prøv å bli bevisst på at du vil ha sjokolade eller at du vil kjøpe sjokolade i det søtsuget aktiverer hjernen din.

bare kjenn på følelsen av det: "åja, jeg har fryktelig lyst på sjokolade akkurat nå" uten å gjøre noe med det. Dersom du er bevisst på dette en stund så faller følelsen og suget bort. 

Denne lille teknikken har hjulpet meg utrolig mye med å få kontroll på mitt eget søtsug. Så lenge man blir bevisst på sine egne automatiske triggere i det de oppstår så har man mulighet til å ikke handle på de. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vera skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig klarer du ikke å stoppe når du sier til deg selv at du ikke klarer det..

Hva med å jobbe med selvbildet ditt? Du fortjener å ha en sterk og sunn kropp. 

Ja, må prøve å snu tankegangen...ts

Anonymkode: 87d85...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella-2 skrev (2 timer siden):

Godt sagt det med at det er sterke krefter i sving! For meg hjelper det faktisk å holde seg helt unna søtsaker en stund. Er liksom «alt eller ingen ting@ som gjelder. 

Ja, fungerte en gang tidligere det. tenker jeg må til med det igjen. Spiser jeg en sjokoladebit, MÅ jeg ha mer...til jeg blir kvalm. Må prøve å finne ut hvor jeg skal hente motivasjon....ts

Anonymkode: 87d85...3be

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

megda skrev (1 time siden):

Ts, prøv å bli bevisst på at du vil ha sjokolade eller at du vil kjøpe sjokolade i det søtsuget aktiverer hjernen din.

bare kjenn på følelsen av det: "åja, jeg har fryktelig lyst på sjokolade akkurat nå" uten å gjøre noe med det. Dersom du er bevisst på dette en stund så faller følelsen og suget bort. 

Denne lille teknikken har hjulpet meg utrolig mye med å få kontroll på mitt eget søtsug. Så lenge man blir bevisst på sine egne automatiske triggere i det de oppstår så har man mulighet til å ikke handle på de. 

Tusen takk, det skal jeg prøve. Idag da jeg handlet hadde jeg bestemt meg for å kjøpe EN melkerull. Det som skjer er at jeg tar en stor plate melkesjokolade PLUSS en Crispo som ligger ved kassa...aldeles uten kontroll. Denne spiste jeg i bilen før jeg kom hjem. TS

Anonymkode: 87d85...3be

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

på fem minutt....koser meg ikke med den. Klarer ikke la være å kjøpe....det er sterke krefter i sving, Måååå bare ha. Så blir jeg tjukk og lei meg. Har ikke tatt det opp med legen, hva kan gjøres? Det er JEG som må ta tak, men jeg greier det ikke....

Anonymkode: 87d85...3be

Du kan endre til å kjøpe kokesjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...