Gå til innhold

Rart aa ha sjefen boende hos seg en liten stund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer paa hvordan dere ville reagert dersom noen dere kjente hadde sjfen sin boende paa gjesterommet i noen dager fordi konen hans vil ha litt "space"?

Blander man jobb og privatliv da, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel _veldig_ ann på hva slags jobb/forhold etc dere har fra før... Jeg jobber i en bedrift de noe slikt ville vært VELDIG rart, men feks i mannens bedrift hadde det vært helt annerledes

Skrevet

Vi er kun fem stk. paa kontoret og kjenner hverandre ganske godt alle sammen. Jeg og mannen har vaert barnevakt for barna hans foer. Sjefen er ikke "sjef" i den forstand, han er redaktoer og jeg er reporter, saa han redigerer det jeg skriver. Men han beordrer meg ikke hit og dit akkurat, vi har et veldig avslappet forhold.

Blir nok litt rart aa spise frokost og middag med ham, men jeg tror det skal gaa greit. Kan bli litt hyggelig ogsaa, for han er en koselig fyr.

Haaper selvsagt at ekteskapet hans ikke gaar i opploesning, det er to nydelige barn med i bildet som forelopig ikke aner noenting. Komplisert situasjon hvor konen er deprimert, men han sier at de elsker hverandre og vil gjoere alt for aa redde forholdet. Ble helt satt ut da han fortalte det. :tristbla:

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Lurer paa hvordan dere ville reagert dersom noen dere kjente hadde sjfen sin boende paa gjesterommet i noen dager fordi konen hans vil ha litt "space"?

Tja, du kan jo invitere ham inn i dobbeltsenga så blir det nok forfremmelse skal du se :-D Fra spøk til alvor. Jeg jobber som leder og skulle det bli sånn at dama hiver meg ut hadde jeg funnet et bosted som ikke inkluderte noen av mine medarbeidere, noe annet ville være søkt og nærmest mistenkelig. Hva ville kolleger av den som tok i mot sjefen sagt/tenkt/trodd?

Skrevet

Vel, neste uke skal han bo hos en annen kollega fordi han er bortreist, og foer det hos en annen igjen....

Saa han gjoer hvertfall ikke forskjell paa kollegene sine! :ler:

Skrevet

jeg synes det ville vært veldig rart ja, uansett nesten.

og det virker jo ikke som om dere er nære venner som omgåes utenfor jobb til vanlig. hvorfor skal dere da være det nå?

har han ikke andre? venner, familie, råd til hotell, en liten hybel på kortidsleie eller noe?

synes det er rart, og lurer litt på om ikke du også er litt redd for at du skal synes det er litt rart, siden du jo tror det kan bli rart å ha ham der til frokost og middag og hele tiden.

Skrevet

Ja, jeg synes det er litt rart...

For aa fortelle litt om hans situasjon: verken han eller konen er herfra og har bare bodd her i noen aar. De har venner her, men tydeligvis ingen med et ekstra soverom...Etterhvert skal han kanskje faa seg en hybel, men bare hvis han ikke kan flytte hjem til konen. Han blir ikke hos oss mer enn toppen en uke.

Skrevet

er det maks en uke, så ville jeg heller prøvd å finne ett motell eller noe annet overnattingssted om jeg var ham.

at ikke en uke er mye er så, men å ha ham i hjemmet ditt hver dag, morgen og kveld, tror jeg vil bli mye.

Skrevet

Hmm... Vel, jeg tror nok ikke det blir saa ille, vi er jo bare hjemme i fire-fem timer foer vi legger oss hver dag uansett...Mannen min og han kommer veldig godt overens og mannen min synes det blir hyggelig aa ha ham der. Det eneste er at jeg vil komme til aa proeve aa holde leiligheten ryddig og at vi ikke kommer til aa spille melodi grand prix-cd'ene paa full guffe! :ler:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Skjønner i utgangspunktet ikke hvorfor han ikke kan ta inn på pensjonat noen dager?

Hvis dere har et kompisforhold og er venner utenom jobben også, ser jeg ikke noe problem eller noe sært i det. Hvis han bare er en kollega og sjef som du kun snakker med på kontoret, så ville jeg overhode ikke følt meg forpliktet til å forbarme meg over ham.

Skrevet

Det var jeg som tilboed, ikke fordi jeg foeler meg forpliktet, men fordi jeg synes synd paa ham. Han broet sammen i dag og maatte forlate kontoret for en stund, og er ubarbert og har moerke ringer under oeynene.

Da synes jeg ikke jeg kan si "du har da raad til aa ta inn paa hotell,'' naar det han trenger aller minst er aa vaere mutters alene...

Skrevet
Hvis dere har et kompisforhold og er venner utenom jobben også, ser jeg ikke noe problem eller noe sært i det. Hvis han bare er en kollega og sjef som du kun snakker med på kontoret, så ville jeg overhode ikke følt meg forpliktet til å forbarme meg over ham.

Vel, venner og venner....Jeg og mannen min har vaert barnevakt for barna hans en gang, og han og kona har vaert hos oss i forbindelse med min manns 30-aarsdag (ca. 35 gjester, drinks party). Vi var i juleselskap hos dem (uformelt det ogsaa). I tillegg sitter vi ved siden av hverandre paa jobb. Saa vi kjenner hverandre ganske godt.

Skrevet

Dette er vel en situasjon hvor du er medmenneske og ikke ansatt?

Det er viktig å ta vare på hverandre.

Det er fint du vil være der for ham i en vanskelig periode.

Skrevet

Jeg burde vel strengt tatt ikke uttale meg, for for min del hadde det vært helt uaktuelt. Jeg verner alt for mye om mitt privatliv til å gjøre noe sånt.

Du trenger da heller ikke si at han har råd til å ta inn på hotell? Hva med å bare si at han kanskje har det bedre der, så kan han komme til dere om han trenger noen å prate med?

Kan bli veldig personlig i en sånn vanskelig situasjon...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg kunne godt ha gjort det for min sjef, vi har et veldig godt forhold på alle måter, og jeg er ikke redd for å blande jobb og privatliv i den jobben jeg har nå, tvert i mot. Jeg skjønner imidlertid alle dem som IKKE har et slik forhold til sjefen, og som ikke ville hatt h*n boende hos seg. Du må nok selv vurdere om det er riktig.

Til de som synes han burde tatt inn på hotell den uka: Han skulle jo bo hos en annen kollega en ukes tid, og en annen en før det igjen, så det er tydeligvis ikke snakk om bare en uke for ham, men en uke hos Popelka (evt).

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Det virker jo som om dere har et ganske nært forhold, og dermed synes jeg ikke det er noe rart. Det er jo tydelig at han sliter med dette, og da synes jeg at det er hyggelig av deg å gjøre dette så lenge dere begge er komfortable med det.

Gjest lilletroll
Skrevet

Ville vel syntes det var noooe spesielt, ja....

Skrevet
Dette er vel en situasjon hvor du er medmenneske og ikke ansatt?

Det er viktig å ta vare på hverandre. 

Det er fint du vil være der for ham i en vanskelig periode.

:Nikke:

Gjest Mamma Mø
Skrevet

Hvis HAN syntes det ikke var ukomforabelt å spørre dere...

Og hvis DERE ikke synes det er ukomfortabelt å si ja...

Og han til og med skal bo litt hos ANDRE av dine kolleger også...

Så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe galt i det :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg synes jo egentlig ikke det er rart, hvertfall ikke ubehagelig, og mannen min synes det blir koselig aa ha en aa ta seg en oel med, saa jeg tror dette skal gaa fint. Vi er paa en maate som en liten familie paa jobben, det er gutta og meg! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...