Gå til innhold

Hemorider etter fødsel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født for tre dager siden og fikk da store hemorider. De er ikke av typen som kan dyttes inn og det er flere store og noen små. Det er et smertehelvete uten like. Har fått mye smertestillende og smøreregime av sykehuset jeg fødte på. Skal fortsette å smøre og ta movicol, så skal jeg kontakte fastlege etterhvert. Ser for meg at jeg er en kandidat for operasjon. 

Det jeg ønsker med denne tråden er å høre om det er flere som har vært gjennom det samme og hvordan gikk/går det? Ser veldig mørkt på alt akkurat nå og blir utslitt av å kjenne på så mye smerter. I tillegg så ser det jo ikke ut der bak, og er en del lei meg på grunn av dette også… 

Anonymkode: 34b9a...cd2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har gått tre dager ...

Anonymkode: d7afd...116

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine forsvant ganske raskt etter fødsel

Anonymkode: d6a45...9b0

Skrevet

Hallo, det er tre dager siden fødsel! Du må gi det tid. 

Jeg fikk enorme utvendige hemoroider etter min siste fødsel. Det tok tre-fire uker med Scheriproct stikkpiller og salve, kjølebind og sittebad med rosmarin før de begynte å gi seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Det var veldig godt å høre at jeg må gi det tid. Synes det virker merkelig at noen kremer og salver skal få orden på spetakkelet bak der, får meg ikke til å tro det. Når begynte dere å merke bedring? Står på stedet hvil enda her 

Anonymkode: 34b9a...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Det går over. Gratulerer med barnet!

Anonymkode: a6220...1a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det etter siste fødsel. Fikk en krem på sykehuset jeg skulle smøre på, og det ble borte noen dager etter. Aldri fått det tilbake. 

Anonymkode: 58e67...5ca

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Det går nok helst over, men jeg trykket så mye under fødsel (til slutt tatt ut med tang) at jeg fikk problemer i ettertid. Har operert bort x 2, noen år senere da. Kommer tidvis tilbake. Mitt tips er at selv om det gjør vondt, press de inn og knip. Smør med xylocain gel og press de inn.  Dette skulle jeg gjort men visste dessverre ikke det den gang. Mange år siden. Så tenkte gi et råd slik at du slipper videre problemer. Gratulerer med bebis ! :) 

Anonymkode: 17c94...e24

Skrevet

Helt vanlig og går over.

Cheriproct er en vidunderkur. Movicol hjelper kun avføringen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg presset på meg en hel drueklase. Da hemoridene forsvant etter et par uker, hadde jeg en veldig vond analfrissur som lå å lurte under all hevelsen. Føltes som å bæsje piggtråd.  Fikk bedøvelsekrem. Hadde også et klipp og revnet 15 cm. Gikk over det og. Jævlig når det står på.

Anonymkode: 23b95...359

AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes, har jeg hemoroider? Gjør ikke vondt, men dukket opp noen kuler (drueklase, som noen skriver over her) etter siste fødsel.

Anonymkode: 1dbf2...542

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det går over. Gratulerer med barnet!

Anonymkode: a6220...1a7

Vel, hos meg gikk det ikke over. 

Først tredve år og tre operasjoner senere ble jeg ganske kurert for både smerter og hemoroider... 

Anonymkode: 2b69d...2ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og etter hemorroidene får du rumpa full av marisker.. men det gjør i hvert fall ikke vondt

Anonymkode: 0b48e...c93

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...