AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #1 Skrevet 6. juli 2024 Hei 😄 Skal være den første til å innrømme jeg har en svakhet for søtsaker. Pleier ofte bake kake/gjærbakst 😋 Men én gang i blant går jeg på en smell og kjøper en pose smågodt. Nesten hver eneste gang våkner jeg med leddsmerter påfølgende natt.. Og det sitter gjerne i noen dager. Så tenker jeg at det må jo være noe i den posen jeg ikke tåler? Er det blandingen av det hele eller er det "overdose" av sukker , e-stoffer ? Får ikke vonde ledd av hjemmebakt eller iskrem med sukker 🤔 Noen som opplever det samme med mye kunstig godteri? Eller som vil forklare meg hvorfor kroppen reagerer som den gjør? (Og ja, hvorfor spiser jeg når det gir sånne smerter..? Det har jeg også lurt på 🙄 Heldigvis månedsvis i mellom og har tydeligvis en veldig selektiv hukommelse) Anonymkode: 929bf...d51 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #2 Skrevet 6. juli 2024 Jeg får først muskel og leddsmerter og deretter diare av enkelte matvarer. Min kropp tåler tydeligvis ikke dette så da holder jeg meg unna. Plagene mine kan sitte i en hel uke, alt ettersom hva jeg har spist. Anonymkode: 73b19...38d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #3 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg får først muskel og leddsmerter og deretter diare av enkelte matvarer. Min kropp tåler tydeligvis ikke dette så da holder jeg meg unna. Plagene mine kan sitte i en hel uke, alt ettersom hva jeg har spist. Anonymkode: 73b19...38d Har jo lest at sukker kan gi betennelser i kroppen. Det er kanskje mengden i en pose smågodt som blir for stor? Eller kombinasjonen av alt i posen? Hvordan klarte du å bli avvent sukker? Føler jeg selvsaboterer meg selv gang på gang. Avhengighetem er reel Anonymkode: 929bf...d51 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #4 Skrevet 6. juli 2024 Sukker kan gi betennelses(følelser), gelatin (hvis inneholder svin, det gjør det vel stort sett alltid?) kan gi leddsmerter, og mye smågodt har også en lakserende effekt, så ikke så rart…. Anonymkode: a089e...161
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #5 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sukker kan gi betennelses(følelser), gelatin (hvis inneholder svin, det gjør det vel stort sett alltid?) kan gi leddsmerter, og mye smågodt har også en lakserende effekt, så ikke så rart…. Anonymkode: a089e...161 Nei, tydelig at kroppen ikke ønsker alt dette kunstige.. Føler meg som en dust. Burde være gammel nok til å stoppe med den sukker(selvskadinga) nå. Kanskje noen vet om noen gode bøker om emnet? 😊 Anonymkode: 929bf...d51
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #6 Skrevet 6. juli 2024 Hvis du reagerer på Svinekjøtt så er det antagelig gelatinen du ikke tåler. Anonymkode: 57ce5...57a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #7 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du reagerer på Svinekjøtt så er det antagelig gelatinen du ikke tåler. Anonymkode: 57ce5...57a Liker ikke smaken av svinekjøtt, så det har jeg ikke spist siden jeg var liten. Men det kan det jo kanskje være ja 😊 Anonymkode: 929bf...d51
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 6. juli 2024 #8 Skrevet 6. juli 2024 42 minutter siden, AnonymBruker said: Hei 😄 Skal være den første til å innrømme jeg har en svakhet for søtsaker. Pleier ofte bake kake/gjærbakst 😋 Men én gang i blant går jeg på en smell og kjøper en pose smågodt. Nesten hver eneste gang våkner jeg med leddsmerter påfølgende natt.. Og det sitter gjerne i noen dager. Så tenker jeg at det må jo være noe i den posen jeg ikke tåler? Er det blandingen av det hele eller er det "overdose" av sukker , e-stoffer ? Får ikke vonde ledd av hjemmebakt eller iskrem med sukker 🤔 Noen som opplever det samme med mye kunstig godteri? Eller som vil forklare meg hvorfor kroppen reagerer som den gjør? (Og ja, hvorfor spiser jeg når det gir sånne smerter..? Det har jeg også lurt på 🙄 Heldigvis månedsvis i mellom og har tydeligvis en veldig selektiv hukommelse) Anonymkode: 929bf...d51 Inflamasjon. Det er nok ikke bare smågodt som er problemet. Men det vipper begeret over. Dageligdagse kostholdet må du forandre
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #9 Skrevet 6. juli 2024 En ting er at smågodt inneholder MYE sukker, en annen ting er gelatin. Kombinasjonen er uslåelig hvis man ønsker betennesle og smerter i ledd. Anonymkode: 7eedb...248 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå