An0nymm Skrevet 6. juli 2024 #1 Skrevet 6. juli 2024 (endret) Hei. Kjipt å tape budrunder. Tips til strategi? Endret 19. juli 2024 av An0nymm
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #2 Skrevet 6. juli 2024 Det er vanlig. Men det vil komme flere «drømmeleiligheter», helt sikkert ♥️ Anonymkode: f73d8...a36 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #3 Skrevet 6. juli 2024 … men leiligheten var for dyr. Så da har du ikke råd til den. Du må realitetsorientere deg i markedet, TS. Å se på boliger du ikke har råd til er det dummeste du kan gjøre. Er det underpriset går det som regel over. Se litt på viaplays boligkjøp i blinde og location location location som ligger der nå, så får du litt inspirasjon 😍 Og det er mange boliger derute, så er sikker på at du finner noe annet fint! Anonymkode: c7ab4...5b4
An0nymm Skrevet 6. juli 2024 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2024 (endret) Takk for tilbakemeldinger Endret 8. juli 2024 av An0nymm
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #5 Skrevet 6. juli 2024 An0nymm skrev (3 minutter siden): Takk for tilbakemeldinger Er det dyrt med 3,1 millioner for en 50 kvm leil. + 10 kvm balkong (2-roms), som er nokså sentralt med kort avstand inn til sentrum (10-12 minutter med bil)? 3,1 millioner var det leiligheten gikk for. En leilighet fra år 2013. Prisantydning var 2.8 millioner. Hvor hen? Stor forskjell på om det er Oslo eller Tvedestrand. Anonymkode: 16f3b...850 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #6 Skrevet 6. juli 2024 An0nymm skrev (5 minutter siden): Takk for tilbakemeldinger Er det dyrt med 3,1 millioner for en 50 kvm leil. + 10 kvm balkong (2-roms), som er nokså sentralt med kort avstand inn til sentrum (10-12 minutter med bil)? 3,1 millioner var det leiligheten gikk for. En leilighet fra år 2013. Prisantydning var 2.8 millioner. Prisen var nok satt for lavt siden den gikk over takst? Men du vant jo ikke budrunden så da var leiligheten for dyr for deg. Anonymkode: c7ab4...5b4
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 6. juli 2024 #7 Skrevet 6. juli 2024 16 minutter siden, An0nymm said: Hei. Jeg tapte budrunde på en leilighet jeg ikke klarer å slutte å tenke på. Jeg kunne gå mer opp i pris, men fikk vel litt "kalde føtter". Den gikk for 300.000 kr over prisantydning til slutt, og jeg VET at de som kapret leiligheten, ikke hadde mer å gå på. Når jeg er inne på finn.no og ser, er det ingenting som "er det samme". Leiligheten var perfekt størrelse, god standard på alt, innglasset balkong på 10 kvm utenom, garasje og lav felleskostnad i sameiet. Til og med en utebod! :-(. Kanskje andre i sameiet skal selge i fremtiden, men er så redd disse blir priset høyere og at jeg evt. har gått glipp av noe veldig bra her nå. Selv om noen leiligheter i sameiet har samme størrelse, kan de vel gå til ulik pris? Har jo et budsjett å forholde meg til også ... Er førstegangskjøper. Har noen tanker/erfaringer å dele? Har tenkt på leiligheten i fire dager nå, klarer ikke å akseptere at den er "out". I budkrig ikke gå opp 10k og 10k. Hvis de andre legger på 10k, legger du på 50k. Hvis de legger på 50k, legger du på 100k. Du må vise at du har mer kapital enn de andre for å få dem til å gi seg kjæpt.
enkefru Skrevet 6. juli 2024 #8 Skrevet 6. juli 2024 Jo takk. Lagret selv annonsen til min drømmeleilighet og er innom og ser på den minst en gang i uka, er over et halvt år siden den ble solgt, selvplaging de lux! 😅 Er bare å følge med på Finn om naboleiligheten el.lign dukker opp
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #9 Skrevet 6. juli 2024 An0nymm skrev (1 time siden): Takk for tilbakemeldinger Er det dyrt med 3,1 millioner for en 50 kvm leil. + 10 kvm balkong (2-roms), som er nokså sentralt med kort avstand inn til sentrum (10-12 minutter med bil)? 3,1 millioner var det leiligheten gikk for. En leilighet fra år 2013. Prisantydning var 2.8 millioner. Tja, min er 50 kvm, med 22kvm veranda, totalpris 3,5 mill. 10 min å gå til sentrum... Jeg hadde ikke betalt så mye for en leilighet så langt utenfor byen her. Anonymkode: 482a3...15e
Trolltunge Skrevet 6. juli 2024 #10 Skrevet 6. juli 2024 Vanlig feil å gjøre. Jeg gikk glipp av et kjempekjøp av en drømmebolig for rundt 14 år siden. Irriterer meg fremdeles. Spesielt siden jeg var innstilt på å kjøpe huset til mer enn det gikk for, men min far tok fra meg motet ved å hevde at jeg ikke kunne klare oppussingen den krevde. Endte opp med å kjøpe bolig som trengte like mye oppussingen, til samme pris, men mindre potensial i verdiøkning. (Selv om jeg ikke skal klage på verdiøkning jeg fikk der heller.) Min far fikk imidlertid aldri være med meg på visninger igjen, og jeg føler fremdeles at han pratet meg ut av en utrolig god mulighet. Likevel mest irritert på meg selv. At jeg lot meg påvirke slik, istedenfor å stole på min egen vurdering og mine egne evner. Jeg har vært modigere videre. Siste huset jeg kjøpte trengte totalrenovering. Huset var kjøpt før jeg informerte mine foreldre. Ja begge de siste boliger jeg har kjøpt var kjøpt før de fikk uttalt seg. Uttalelser som også ble begrenset ved at jeg sa klart fra om at jeg er voksen og hadde tatt en avgjørelse jeg visste at jeg evnet å leve opp til. Hvilket jeg har gjort. Barna mine fikk lengre skolevei og vi fikk mindre hus for pengene, og mindre verdiøkning, på grunn av at jeg lot meg påvirke til å miste motet. Kjipt, men lærerikt. Jeg har aldri vært så feig i kjøp igjen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå