Gå til innhold

passer en pus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg passer en voksen og kjælen hankatt, Oskar. Han er ekstremt lat, veldig tjukk og utrooolig søt :)

Matmor og Matfar er i syden, og vil ikke komme hjem på nesten to uker..

Sålangt bor pusen hjemme hos seg selv, i vante omgivelser. Der har han et helt hus til sin disposisjon, med masser av mat og kattedo. Jeg er innom og ser til han på morgenen, koser litt i 10-15 minutter, fyller på med mat (han spiser myye) og plukker opp bæsj fra doen hans. Så er han alene i fem-seks timer til jeg slipper han ut. Da er han ute i noen timer, til jeg slipper han inn igjen... Halv time med kos. På kvelden er jeg igjen der og koser med han i 15-20 minutter. Enkelte kvelder sitter det en annen pus på trappen, Kåven. De leker, og av og til overnatter Kåven. Men pus er alltid hysterisk både når jeg kommer og når jeg går.Mjauer og bærer seg.. Bortsett fra når han har besøk da.. Han er jo vant til å ha folk rundt seg hele tida

Hvor fælt har han det??? Er trist å gå fra han når han sitter og gråter i gangen, og klorer på døra for å komme med.. :grine:

Alternativet er å ha han hos oss.. Men Mannen har katteallergi, og fordi pusen klorer på møbler må han være stengt inne på badet om natta og når vi ikke er hjemme.. Her kan han heller ikke gå ut..

Hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katten har det nok best hjemme hos seg selv, og det høres ut som han har masse selskap i deg og den andre pusen! Husk også at katter gjerne sover i 15+ timer i døgnet, så han snorksover nok når du ikke er der :)

Skrevet

Jeg tror du kan slappe godt av og vite at katten har det ganske så fint!! Synes den var så skjønn den med overnattingsgjesten :)

Skrevet

Det vil være mye mer stressende for katten hvis den blir flyttet til et nytt sted med en anne person enn eieren. Når jeg passer katten til mine foreldre gjør jeg det omtrent slik du beskriver. Men så er de bare borte en helg av gangen da. De klarer ikke å være borte fra katten så lenge, siden de er helt enormt knyttet til katten :)

Skrevet

Jeg tror også at pusen har det best hjemme hos seg selv. Der har den alt den trenger og vante omgivelser. Til og med lekekamerater og overnattingsbesøk. :ler:

Katter sover jo 2/3 av døgnet så den sover nok mest når den ikke er ute og når du ikke er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...