Gå til innhold

Betatt av megleren.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mamma selger hus og jeg har blitt litt betatt av megleren. Var visning på mandag, men ingen kom så var kun oss 3. Snakka litt med megleren om studier/ferie planer osv. Hun sier alltid "jeg" og ikke "vi" i sammenheng med hvor hun bor hva hun driver med o.l. Sjekka litt på vsco hennes og er kun bilder av henne og veninner. Hvordan går jeg frem for å finne ut om hun faktisk er singel?

 

Anonymkode: ea2f0...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør henne. Enkelt og greit. Verden går ikke under om hun ikke er det og da vet du. 

 

Anonymkode: 9ae14...be6

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mamma selger hus og jeg har blitt litt betatt av megleren. Var visning på mandag, men ingen kom så var kun oss 3. Snakka litt med megleren om studier/ferie planer osv. Hun sier alltid "jeg" og ikke "vi" i sammenheng med hvor hun bor hva hun driver med o.l. Sjekka litt på vsco hennes og er kun bilder av henne og veninner. Hvordan går jeg frem for å finne ut om hun faktisk er singel?

 

Anonymkode: ea2f0...c22

Spør henne. "Hei, jeg likte tonen mellom oss på mandag, så jeg lurte på om du kunne tenke deg å møtes for en (is)kaffe?"

Anonymkode: 3676e...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spør henne. "Hei, jeg likte tonen mellom oss på mandag, så jeg lurte på om du kunne tenke deg å møtes for en (is)kaffe?"

Anonymkode: 3676e...0dc

Men kanskje vente til etter salget er i boks… 

Anonymkode: 961ed...ef0

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna...du tolker dette helt feil. Bare for noen virker hyggelig/imøtekommende betyr det ikke noe.

Anonymkode: 0a9fc...c60

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Vurderer å spørre etter salget er i boks. Vil ikke gå glipp av en potensiell sjanse...

TS.

Anonymkode: ea2f0...c22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hold deg unna...du tolker dette helt feil. Bare for noen virker hyggelig/imøtekommende betyr det ikke noe.

Anonymkode: 0a9fc...c60

Jeg er ikke uenig i siste setning. Men, hvordan vet man om man ikke tar sjansen? Så lenge TS opptrer ordentlig og tar et nei for et nei er det da ikke noe veien for en uskyldig invitasjon på kaffe e.l. 

Anonymkode: 3676e...0dc

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hold deg unna...du tolker dette helt feil. Bare for noen virker hyggelig/imøtekommende betyr det ikke noe.

Anonymkode: 0a9fc...c60

Virker ikke som at ts har tolket noe som helst. Han liker henne, og lurer på om hun er singel. Han sier ingenting om hvorvidt han tror hun liker han. 
 

Ts: spør henne, og be henne på en kopp kaffe eller noe😊 Ei jeg kjenner ble sammen med megleren sin for mange år siden, og de er samboere i dag.

Anonymkode: 0f336...833

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Virker ikke som at ts har tolket noe som helst. Han liker henne, og lurer på om hun er singel. Han sier ingenting om hvorvidt han tror hun liker han. 

Dette stemmer. 

Får bare håpe det går fort med salget! Vil ikke spørre før det.😅

Anonymkode: ea2f0...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre om en kaffe etter at salget er i boks. Du får ja eller nei. Kanskje blir det kleint, kanskje ikke. Og for guds skyld akseptèr et nei...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Takk for tips! Vurderer å spørre etter salget er i boks. Vil ikke gå glipp av en potensiell sjanse...

TS.

Anonymkode: ea2f0...c22

Du er i allefall stokk dum, som tror Hun er intressert bare etter en prat om det daglige. Er mange damer, som og er kollega, jeg prater med, men gidder ikke da ikke å finne ut om hun er single etter en hyggelig prat. 
Kan jo hende hun er lesbisk og da har du bomma😜

Anonymkode: 5e2cd...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er i allefall stokk dum, som tror Hun er intressert bare etter en prat om det daglige. Er mange damer, som og er kollega, jeg prater med, men gidder ikke da ikke å finne ut om hun er single etter en hyggelig prat. 
Kan jo hende hun er lesbisk og da har du bomma😜

Anonymkode: 5e2cd...22b

Hva så? Hva om hun er interisert, skal du stoppe dem fra å bli kjennt? 

Noen ganger er det creepy, men ts er en av gangene det virkelig helt normalt. 

Jeg har vært interisert i menn etter vanlig prat om det betyr noe. Du fremstår sjalu.

Anonymkode: a88f7...982

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er i allefall stokk dum, som tror Hun er intressert bare etter en prat om det daglige. Er mange damer, som og er kollega, jeg prater med, men gidder ikke da ikke å finne ut om hun er single etter en hyggelig prat. 
Kan jo hende hun er lesbisk og da har du bomma😜

Anonymkode: 5e2cd...22b

Og hvor mange dates tror du faktisk ikke starter med en alminnelig prat om det daglige? En av de vanligste tankene jeg har hørt fra venner av begge kjønn etter slike positive, sosiale interaksjoner er "Hvorfor spurte jeg ikke om nummeret/en date?". 

Anonymkode: 3676e...0dc

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du er i allefall stokk dum, som tror Hun er intressert bare etter en prat om det daglige. Er mange damer, som og er kollega, jeg prater med, men gidder ikke da ikke å finne ut om hun er single etter en hyggelig prat. 
Kan jo hende hun er lesbisk og da har du bomma😜

Anonymkode: 5e2cd...22b

Det er du som er stokk dum. Man blir ikke kjent med folk hvis man ikke er litt frampå og føler man en god kjemi, er det dumt å la det gli unna hvis begge faktisk er interessert. 

Er jo bare så spørre, er hun lesbisk, så får han i hvert fall svar. 

Det gjør da ikke noe det :) Spør og du får svar. 

Anonymkode: 9ae14...be6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, vi er mange menn som blir mo i knærna etter møter med proffe damer som er akkurat det. Proffe = godt salg.

Anonymkode: ae50b...416

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting i veien for høflig å spørre om hun kunne tenke seg å ta en kopp kaffe med deg.

Men, vær klar over at en megler er trent til å oppnå god kontakt med kundene. Dere er kundene hennes.

Jeg har venner som jobber som meglere, og de er veldig hyggelige personer som er godt vant til å snakke med alle typer mennesker. Det er en del av yrket, og det er jo lett å føle at man er helt spesiell mens realiteten er at alle blir behandlet likt. Den dagen det kommer folk på visning vil megleren gå rundt og snakke med alle som er der, akkurat som med din mor og deg. De ringer ofte opp folk som har vært på visning senere for å tilby dem andre alternativer, om den eiendommen de så på ikke falt i smak. Det handler om salg og forretninger, og det tenkes langsiktig. 

Anonymkode: 0e3cf...8ea

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

feil arena tenker jeg

Hun er på jobb og i jobbmodus,det må være noe mer enn bare å utveksle høflighetsfraser. 

Faren for å gli over fra hyggelig til kleint/ubehagelig er stor her.

Må fiske i en veldig spøkefull tone eller normal nysgjerrighet tror jeg, så det ikke er åpenlyst at du sjekker henne opp og du kan redde deg inn. Eller så må du være en selvsikker casanova, så du kan redde deg inn på humor/ selvsikkerhet igjen

 

Anonymkode: 657bf...a12

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

feil arena tenker jeg

Hun er på jobb og i jobbmodus,det må være noe mer enn bare å utveksle høflighetsfraser. 

Faren for å gli over fra hyggelig til kleint/ubehagelig er stor her.

Må fiske i en veldig spøkefull tone eller normal nysgjerrighet tror jeg, så det ikke er åpenlyst at du sjekker henne opp og du kan redde deg inn. Eller så må du være en selvsikker casanova, så du kan redde deg inn på humor/ selvsikkerhet igjen

 

Anonymkode: 657bf...a12

Er kleint farlig? 

Anonymkode: a88f7...982

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til etter salget før du tar kontakt. Meglere er eksperter på smalltalk og skape god stemning. Det er jobben deres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

feil arena tenker jeg

Hun er på jobb og i jobbmodus,det må være noe mer enn bare å utveksle høflighetsfraser. 

Faren for å gli over fra hyggelig til kleint/ubehagelig er stor her.

Må fiske i en veldig spøkefull tone eller normal nysgjerrighet tror jeg, så det ikke er åpenlyst at du sjekker henne opp og du kan redde deg inn. Eller så må du være en selvsikker casanova, så du kan redde deg inn på humor/ selvsikkerhet igjen

 

Anonymkode: 657bf...a12

Ikke rart datingkulturen i Norge er så klein og rar, når bare det å invitere en person på kaffe er kleint. 
 

Hvorfor skal ts måtte redde seg inn igjen ved er avslag? Det er ingenting av det ts har skrevet i denne tråden her, som tilsier at han ikke tåler et nei. Den metoden du skisserer, vil jo skape kleinhet. Om man derimot er voksen nok til å kunne ta et avslag uten å skape seg til etterpå ved å prøve å «redde seg inn», vil det ikke bli kleint. 

Anonymkode: 0f336...833

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...