Gå til innhold

Ny boligeier, trenger litt tips og råd, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

God lørdag! 

Jeg kjøpte min første leilighet i vinter, har leid i alle år, men hadde endelig spart nok til egenandel og fikk kjøpt en koselig 2-roms i borettslag. 

Jeg har egen veranda, som har sol hele dagen. Siden vinteren merker jeg det er både edderkopper og små lus i bordene på verandaen, altså gulvet. Det er lagt to deler gulvplanker, hvor de ene er festet i gulvet/veggen, men den andre delen kan løftes opp. Så halve flata kan løftes, den andre er spikra fast. Jeg vurderer å brekke opp den delen som er festa for å komme under til dekke å grovstøvsuge og spyle. Problemet er at jeg har en terrasse under meg også, og er redd for å bruke høytrykksspyler slik at det renner ned, så tenker å tømme ei bøtte, skure og tørke opp med grovsrøvsugeren, og så legge ny platting. 

Finnes det noe jeg kan bruke for å bli kvitt de små lusene, eller har de formert seg der og sitter i treverket og derfor må bytte det? Vil egentlig gjøre det så billig som mulig, og å legge ny platting vil jo bli dyrere enn tenkt. Men trenger jo å komme under de plankene som sitter fast, og kanskje få de skrubba og legge de tilbake?

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med naboen! Si at du har tenkt å grovrengjøre terrassen din og at det kan dryppe litt ned til de. Tilby evt å kjøpe en presenning el.l som de kan legge over ting som ikke tåler vann. 

Hvis treverket ser morkent ut ville jeg vurdert å legge nytt, evt legge annet type dekke. Mye pene belegg/dekkfliser/klikkelementer etc som passe til små balkonger! 

Anonymkode: 148dd...124

AnonymBruker
Skrevet

Står det noe i vedtektene/ordensreglene om vask av verandaen? Hos oss er det ikke tillatt spyle verandaer utenom i første etasje.

Men har du vannuttak tilgjengelig slik at du kan spyle?

Anonymkode: f662f...18f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...