Gå til innhold

Forskjellen på å ikke like drama og være konfliktsky?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er egentlig forskjellen på folk som sier de ikke liker drama og folk som er konfliktsky? Eller er dette det samme bare med andre ord? 

Anonymkode: eccfd...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke det samme, med mindre du anser det å konfrontere noen som det samme som å være dramatisk. 

Når man er konfliktsky så er man unnvikende selv i situasjoner der man burde stå i det og stå opp for seg selv. 

At man ikke liker drama kan like gjerne bety at man ikke bryr seg om hva indignerte Randi på kontoret mener om masete Berit fra HR. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en som ikke liker drama. Det vil si at jeg ikke liker når noen hele tiden starter konflikter over små ubetydeligheter. Jeg kan heller ikke fordra masse baksnakking. Folk som blir snurt over den minste ting. Eller enkelte som mener alt og alle andre er feil. Har enkelte i familien som ikke klarer å gjennomføre de enkleste ting uten å kjekkle med hverandre. Det er så slitsomt og unødvendig.

Det er et hav av tråder her på kg startet av mennesker som tydeligvis liker drama. Så mye tullball folk får til å virke som seriøse problemer. Som kjæresten min glemte å sende meg god natt melding. Burde jeg dumpe han. Altså det er drama.

Konflikt sky er jeg absolutt ikke. Jeg står opp for meg selv og andre. Jeg kan gjerne snakke om problemer i et forhold for å finne en løsning. I et forhold så jobber jeg gjerne med oppståtte problemer slik at forholdet blir bedre. Jeg krever respekt og troskap og gir det samme tilbake. Problemet med de som lager drama er at det alltid er noe. Det kan aldri være harmonisk, da må mann skape et eller annet unødvendig problem.

Anonymkode: 1020b...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har du et eksempel på drama, søk opp denne tråden "Svigerforeldre har kontakt med eksen til kjæresten min"

Anonymkode: 1020b...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener de som er konfliktsky bare kaller det drama for å unngå å faktisk stå opp for seg selv og si ifra om ting.  Det meste er ikke en konflikt så burde egentlig ha et annet ord for det.  Så kan de bare skylde på at de liker ikke drama og derfor ikke sier noe.  Så vet alle at de samme  menneskene sier ingenting uansett hva det gjelder.  Er slitsomt med konfliktsky mennesker. 

Anonymkode: c33a0...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...