AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #1 Skrevet 6. juli 2024 Jeg starter i ny jobb i midten av oktober. Får jeg etterbetalt lønnsoppgjøret fra gammel jobb (fra 1.mai)? Anonymkode: 724b0...01a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #2 Skrevet 6. juli 2024 Det er litt for lite info til å kunne svare på det. Anonymkode: 925f2...ad4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #3 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er litt for lite info til å kunne svare på det. Anonymkode: 925f2...ad4 Hvilken info behøves? Anonymkode: 724b0...01a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #4 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken info behøves? Anonymkode: 724b0...01a Hvor du jobbet og hvilken tariffavtale du evt var på. Anonymkode: 925f2...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #5 Skrevet 6. juli 2024 Jeg byttet jobb i fjor. Startet i ny stilling den 1. September. Mine tidligere kolleger fikk etterbetalt lønnsjustering i oktober eller november. Jeg fikk ikke dette. Anonymkode: a24b7...4bf
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #6 Skrevet 6. juli 2024 Med mindre du jobber i det offentlige så gjør du nok ikke det. I det offentlige; Ja. Anonymkode: 94783...57f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #7 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Med mindre du jobber i det offentlige så gjør du nok ikke det. I det offentlige; Ja. Anonymkode: 94783...57f Nei, det er slett ikke sikkert. Som noen andre skrev: Det er nødvendig å vite hvilken avtale TS tilhører. Jeg jobber i det offentlige, tilhører Unio/Akademikerne. Hos oss ville ikke TS fått noe. Anonymkode: 614c9...b19 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #8 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Med mindre du jobber i det offentlige så gjør du nok ikke det. I det offentlige; Ja. Anonymkode: 94783...57f I staten får man etterbetalt på LO/YS-avtalen, men ikke på Unio/Akademikeravtalen. Anonymkode: 925f2...ad4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #9 Skrevet 6. juli 2024 Litt uklart hva du mener. Om du skulle vært sikret fjorårets lønnsoppgjør så måtte du nok ha startet før 1.mai i fjor, iallfall om vi snakker sentrale forhandlinger?! Da hadde du automatisk kommet med. Derfor er det viktig når man forhandler lønn i ny jobb etter 1.mai at man tar høyde for at lønnen ligger på høyde med lønnsoppgjøret. Men siden du begynte i oktober, så vil jeg tro lønnen var justert etter lønnsoppgjør. Dersom du mener årets lønnsoppgjør kommer du med ja, du startet jo i fjor. Jeg startet 15.april og kom med i årets lønnsoppgjør selvsagt siden det jeg startet før 1.mai. Etterbetalingen kommer faktisk nå på julilønnen. Kommunalt oppgjør. Det skal også være et lokalt oppgjør i høst, ca. 1,1% er holdt tilbake fra sentrale forhandlinger, så det kommer trolig en stigning til i år. Litt usikker på hva reglene er for å komme med på lokale lønnsforhandlinger på høsten da. Anonymkode: a9789...bdd
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #10 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt uklart hva du mener. Om du skulle vært sikret fjorårets lønnsoppgjør så måtte du nok ha startet før 1.mai i fjor, iallfall om vi snakker sentrale forhandlinger?! Da hadde du automatisk kommet med. Derfor er det viktig når man forhandler lønn i ny jobb etter 1.mai at man tar høyde for at lønnen ligger på høyde med lønnsoppgjøret. Men siden du begynte i oktober, så vil jeg tro lønnen var justert etter lønnsoppgjør. Dersom du mener årets lønnsoppgjør kommer du med ja, du startet jo i fjor. Jeg startet 15.april og kom med i årets lønnsoppgjør selvsagt siden det jeg startet før 1.mai. Etterbetalingen kommer faktisk nå på julilønnen. Kommunalt oppgjør. Det skal også være et lokalt oppgjør i høst, ca. 1,1% er holdt tilbake fra sentrale forhandlinger, så det kommer trolig en stigning til i år. Litt usikker på hva reglene er for å komme med på lokale lønnsforhandlinger på høsten da. Anonymkode: a9789...bdd TS starter i ny jobb i oktober, så det må forstås som i år og at spørsmålet er om TS får etterbetaling for den jobben som nå er sagt opp. Anonymkode: df427...f59 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #11 Skrevet 6. juli 2024 Jeg fikk ny stilling i samme firma i oktober, fikk ikke utbetalt de månedene fra juni-september, for «lønnsjusteringen er innebakt i ny lønn» 😐 Ble noen tusenlapper jeg fortsatt mener jeg skulle hatt utbetalt basert på gammel lønn for de månedene. Men jeg orket ikke å ta opp kampen for det. Anonymkode: e6d5b...e38
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #12 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): TS starter i ny jobb i oktober, så det må forstås som i år og at spørsmålet er om TS får etterbetaling for den jobben som nå er sagt opp. Anonymkode: df427...f59 Ahh da skjønner jeg. Ja det tror jeg TS får. Jeg sluttet i august en gang en jobb i offentlig sektor, og på sluttoppgjøret i september fikk jeg både utbetalt feriepengene og etterbetaling for lønnsoppgjør fra mai til august. Anonymkode: a9789...bdd
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #13 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ahh da skjønner jeg. Ja det tror jeg TS får. Jeg sluttet i august en gang en jobb i offentlig sektor, og på sluttoppgjøret i september fikk jeg både utbetalt feriepengene og etterbetaling for lønnsoppgjør fra mai til august. Anonymkode: a9789...bdd I staten avhenger det av hvilken tariffavtale man er på. Anonymkode: 925f2...ad4 1
mmd Skrevet 6. juli 2024 #14 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): I staten avhenger det av hvilken tariffavtale man er på. Anonymkode: 925f2...ad4 … men uansett vil et eventuelt sentralt tillegg ikke bli klart før mot slutten av året. Uansett avtale. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #15 Skrevet 6. juli 2024 Er det kun sentralt lønnsoppgjør, så vil du nok få etterbetalt. Hos oss er som regel alt lokale forhandlinger og de som har sluttet blir dermed ikke prioritert. Anonymkode: d242d...b2b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #16 Skrevet 6. juli 2024 mmd skrev (8 minutter siden): … men uansett vil et eventuelt sentralt tillegg ikke bli klart før mot slutten av året. Uansett avtale. Det kan fort drøye til neste år også. Anonymkode: 925f2...ad4 1
petterm Skrevet 6. juli 2024 #17 Skrevet 6. juli 2024 Hvis hele eller deler av lønnstillegg til TS forhandles sentralt så vil TS få etterbetalt fra 1. Mai Den delen av lønnstillegget som fordeles lokalt vil TS normalt ikke få del i, hvis ikke fagforening eller arbeidsgiver er ekstremt "snill" mot TS.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #18 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Litt uklart hva du mener. Om du skulle vært sikret fjorårets lønnsoppgjør så måtte du nok ha startet før 1.mai i fjor, iallfall om vi snakker sentrale forhandlinger?! Da hadde du automatisk kommet med. Derfor er det viktig når man forhandler lønn i ny jobb etter 1.mai at man tar høyde for at lønnen ligger på høyde med lønnsoppgjøret. Men siden du begynte i oktober, så vil jeg tro lønnen var justert etter lønnsoppgjør. Dersom du mener årets lønnsoppgjør kommer du med ja, du startet jo i fjor. Jeg startet 15.april og kom med i årets lønnsoppgjør selvsagt siden det jeg startet før 1.mai. Etterbetalingen kommer faktisk nå på julilønnen. Kommunalt oppgjør. Det skal også være et lokalt oppgjør i høst, ca. 1,1% er holdt tilbake fra sentrale forhandlinger, så det kommer trolig en stigning til i år. Litt usikker på hva reglene er for å komme med på lokale lønnsforhandlinger på høsten da. Anonymkode: a9789...bdd Det var ikke uklart, det var bare du som ikke skjønte det. Anonymkode: 08084...870 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #19 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg starter i ny jobb i midten av oktober. Får jeg etterbetalt lønnsoppgjøret fra gammel jobb (fra 1.mai)? Anonymkode: 724b0...01a Ja, du får. Egentlig skulle du fått denne måneden. Anonymkode: 88992...0fc
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2024 #20 Skrevet 6. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, du får. Egentlig skulle du fått denne måneden. Anonymkode: 88992...0fc Er du synsk? Anonymkode: 925f2...ad4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå